PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okulary

  • 1. Data: 2004-11-21 19:18:12
    Temat: Okulary
    Od: "SLaw" <s...@h...plANTYSPAM>

    Witam,

    czy jest jakos w prawie pracy okreslone, ze nalezy mi sie jakies
    dofinansowanie do okularow jesli pracuje przy komputerze?

    --
    SLaw

  • 2. Data: 2004-11-21 19:29:32
    Temat: Re: Okulary
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > czy jest jakos w prawie pracy okreslone, ze nalezy mi sie jakies
    > dofinansowanie do okularow jesli pracuje przy komputerze?
    Tak. Dz. U. Nr 148 z 1 grudnia 1998, poz. 973, par. 8.2.

  • 3. Data: 2004-11-21 19:38:47
    Od: "kazoo" <...@...pl>

    > czy jest jakos w prawie pracy okreslone, ze nalezy mi sie jakies
    > dofinansowanie do okularow jesli pracuje przy komputerze?

    Ostatnio sie dowiedzialem w gabinecie podczas badan wstepnych, ze takie
    dofinansowanie mozliwe jest jesli masz wade wzroku. Za okulary z 0
    [dioptrii] nie ma dofinansowania.

    over.kazoo

  • 4. Data: 2004-11-22 01:05:23
    Od: "aggie" <m...@v...pl>

    > Tak. Dz. U. Nr 148 z 1 grudnia 1998, poz. 973, par. 8.2.

    A dokladnie o czym mowi ta ustawa?

  • 5. Data: 2004-11-22 08:24:55
    Od: "Jacek \(gumik.git.pl\)" <j...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "SLaw" <s...@h...plANTYSPAM> napisal w wiadomosci
> [...]
    > dofinansowanie do okularow jesli pracuje przy komputerze?
    > SLaw

    Dz. U. Nr 148 z 1 grudnia 1998, poz. 973,

    § 8. 1. Pracodawca jest obowiazany zapewnic pracownikom zatrudnionym na
    stanowiskach z monitorami ekranowymi profilaktyczna opieke zdrowotna, w
    zakresie i na zasadach okreslonych w odrebnych przepisach.

    2. Pracodawca jest obowiazany zapewnic pracownikom okulary korygujace wzrok,
    zgodnie z zaleceniem lekarza, jezeli wyniki badan okulistycznych
    przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, o której w ust.
    1, wykaza potrzebe ich stosowania podczas pracy przy obsludze monitora
    ekranowego.

    Jesli wykarzesz i lekarz przypisze ci okulary pracodawca musi zapewnic ci
    okulary, czasami stosuje sie pokrycie tylko kosztów szkiel i pracy
    (montarzu) a same oprawki kupujesz we wlasnyhm zakresie, sa tez firmy, w
    których otrzymasz rekompensate okreslonej wkoty (np.: 300 zl) w zamian za
    fakture wystawiona na dana firme.

    Jak chcesz szybko dogadac sie z pracodawca a mieszkasz w jednym z miast,
    gdzie znajduja sie Polskie Salony Optyczne zaproponuj swojemu BHPowcowi (lub
    kierownikowi ds. administracji lub spraw personalnych) propozycje tych
    salonów.
    Wiecej info na http://www.piekneoczy.pl/forum/viewforum.php?f=9

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 6. Data: 2004-11-22 08:35:07
    Od: "SLaw" <s...@h...plANTYSPAM>

    "Jacek (gumik.git.pl)" <j...@p...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    (lub
    > kierownikowi ds. administracji lub spraw personalnych) propozycje tych

    Dzieki ogromne za odpowiedz. Chodzilo mi o to czy wogole moge z taka prosba
    wystapic do pracodawcy a widze ze nawet powinienem. Jeszcze raz dzieki za
    odpowiedz.

    --
    SLaw

  • 7. Data: 2004-11-22 14:02:48
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > A dokladnie o czym mowi ta ustawa?
    Zapraszam na isip.sejm.gov.pl.

  • 8. Data: 2004-11-22 18:30:32
    Od: "Wojti" <j...@w...pl>

    Spokojnie!!! Zależy jakie masz monitory.Jeżeli LCD to z tego co słyszałem to
    nie ma dofinansowania.Nie znam podstawy prwnej ale coś takiego istnieje

    Pozdrawiam
    Wojti

  • 9. Data: 2004-11-22 20:12:47
    Od: "SLaw" <s...@w...pl>

    "Wojti" <j...@w...pl> wrote in message
    > Spokojnie!!! Zależy jakie masz monitory.Jeżeli LCD to z tego co słyszałem
    > nie ma dofinansowania.Nie znam podstawy prwnej ale coś takiego istnieje

    Ups... mam notebooka. No i co i lipa. Popsulem sobie wzrok w poprzednich
    pracach przy przedpotopowych monitorach i myslalem ze teraz czas na
    naprawienie oczu. Okulary to chyba niewielki koszt ale 400 zl droga nie
    chodzi.

    --
    SLaw