PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a umowa na czas określony

  • 1. Data: 2002-09-24 13:25:59
    Temat: wypowiedzenie a umowa na czas określony
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

    Wypowiedziałem umowę o pracę
    pracuję na czas określony (już od roku) do stycznia 2003
    chciałbym miec dwutygodniowy okres wypowiedzenia (w umowie o okresie
    wypowiedzenia nie ma wzmianki)
    pracodawca chce miesiąc

    kto ma rajcę ?

    zauważyłem ze przepis dotyczący umowy na czas określony (2 tygodnie
    wypowiedzenia) został skreślony (w kodeksie pracy)

    jaki więc jest okres wypowiedzenia w moim przypadku?

    --
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2002-09-24 13:34:38
    Temat: Re: wypowiedzenie a umowa na czas określony
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 24 Sep 2002 15:25:59 +0200, "Paweł" <g...@w...pl>
    zakodował:

    >kto ma rajcę ?

    Żaden z was. Takiej umowy nie można wypowiedzieć (tzn. jeżeli umowa
    jest na czas określony _i_ w umowie nie ma klauzuli o możliwości jej
    wypowiedzenia). Jest to wtedy jednoznaczne z lojalką na czas umowy.
    Masz do wyboru dogadać się z pracodawcą (porozumienie stron), albo
    przestać przychodzić do pracy (naruszenie podstawowych obowiązków
    pracownika). Chyba, że dowiedziałeś się w ciągu ostatniego miesiąca o
    naruszeniu podstawowych obowiązków przez pracodawcę - wtedy możesz
    rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-09-25 07:16:44
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

    Witam
    jak to nie można wypowiedzeić?
    przecież każdą umowę można wypowiedzieć, a rzecz jedynie w terminach takiego
    wypowiedzenia
    niestety do tych terminów w przypadku umowy na czas określony dokopać się
    nie mogę

    pozdrawiam i czekam na dalsze rady :)

    --
    Paweł

  • 4. Data: 2002-09-25 07:54:43
    Temat: Odp: wypowiedzenie a umowa na czas określony
    Od: "Howk" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Paweł <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amrntb$qlu$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > wypowiedzenia
    > niestety do tych terminów w przypadku umowy na czas określony dokopać się

    Powinno to zostać określone w treści umowy. Jeżeli nie ma to możesz co
    najwyżej rozwiązać ją za porozumieniem stron, albo zerwać z winy pracodawcy
    lub swojej.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-09-25 08:22:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 25 Sep 2002 09:16:44 +0200, "Paweł" <g...@w...pl>
    zakodował:

    >przecież każdą umowę można wypowiedzieć, a rzecz jedynie w terminach takiego
    >wypowiedzenia

    Skoro wiesz lepiej :\
    To podaj może przepisy, bo za moim przemawiają takie zapisy KP:

    Art. 32. Par. 1. Każda ze stron może rozwi?zać za wypowiedzeniem umowę
    o pracę zawart? na:
    1) okres próbny,
    2) (skre?lony),
    3) czas nie okre?lony.

    Widzisz tu umowę na czas określony?

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas okre?lony, dłuższy niż
    6 miesięcy, strony mog? przewidzieć dopuszczalno?ć wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Ale skoro nie masz takiej klauzuli w umowie, to jesteś uziemiony (ale
    pracodawca też).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-09-25 08:46:57
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

    ok
    dzięki
    to jest dla mnie dziwne skreślono przepis o umowie na czas określony
    (chociaż obecnie jest to najczęściej stosowana forma umowy) a nie
    poprawiono przepisów towarzyszących
    trudno jakoś to przetrzymam, albo rzucę w diabły

    --
    pozdrawiam
    Paweł