PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie z pracy za porozumieniem stron ? › Odp: Zwolnienie z pracy za porozumieniem stron ?
    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Zwolnienie z pracy za porozumieniem stron ?
    Date: Mon, 3 Jun 2002 22:16:22 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@teatral.abc.net.pl

    Użytkownik Pablo <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adghq3$n4r$...@n...tpi.pl...

    > OK, jęśli powiadomi na piśmie pracodawcę że nie wyraża zgody na porozumi
    enie
    > stron to co wtedy? Pracodawca moze tego nie zaakceptować i szukać "położ
    enia
    > świni ". Bo jeśli tego nie zrobi to musi jej zapłacić odprawę i rozwiazać
    > umowę o prace podajac jako przyczynę leżacą po jego winie ? Czy dobrze m
    yślę
    > ?

    Zasada jest taka, ze aby bylo porozumienie stron, obie strony MUSZA wyrazic
    zgode na stosownym dokumencie. MUSZA. Pisemnie (dla celow dowodowych). Inna
    forma jest nieskuteczna i latwo zaskarzalna ( i wygrywalna).

    Pracodawca nie ma wiec nic do akceptowania lub nie. Pracownik formalnie tez
    nic nie musi robic, bo jego zgoda musi byc wyrazona na pismie. Jesli nie ma
    podpisu wyrazajacego zgode - nie ma rozwiazania umowy w trybie porozumienia
    czyli stosunek pracy trwa nadal, czy sie to pracodawcy podoba, czy nie.

    Pracodawca mogl ew. zawrzec klazule w pismie, ze przypadku braku zgody na
    w/w wypowiada umowe z dniem..... itp itd, ale to juz zwykle wypowiedzenie i
    wszystko, co za tym idzie.

    Zapoznaj sie z Kodeksem Pracy, w szczegolnosci z Dzialem 2 (Stosunek Pracy),
    Rozdzialem II (Umowa o prace), oddz. 2-6, np: http://www.rzeczpospolita.pl
    /prawo/doc/KPracy/kp_spis.html

    Nie jestem wielkim specjalista od prawa pracy, po szczegoly odsylam Cie do
    Panstwowej Inspekcji Pracy - sluza nieodplatnymi konsultacjami pracownikom i
    pracodawcom, tyle, ze trzeba czasem poczekac chwile w kolejce. IMHO w tej
    sytuacji, jesli pracodawca okaze sie odporny na perswazje, warto.

    pozdrawiam,

    glos