PracaGrupypl.praca.dyskusje › PROBLEM Wypowiedzenie a urlop

  • 1. Data: 2003-07-01 13:57:32
    Temat: PROBLEM Wypowiedzenie a urlop
    Od: "Zaleś" <p...@g...pl>

    Witam mam problem:

    Pracuję z dziewczynę w tej samej firmie:

    - od1.I.2003 do 30.IV.2003 na podstawie umowy o pracę na czas określony
    - od 1.V.2003 na podstawie umowy o pracę na czas nieokreslony.

    Dnia 27.VI.2003 złożylismy oboje wypowiedzenia, czas wypowiedzenia - 15
    lipiec 2003. Dziś pracodawca wręczył mi (w sumie wbrew mojej woli) wniosek
    urlopowy na 10 dni roboczych, czyli akurat do końca okresu wypowiedzenia.
    Dziewczyna sama złożyła wniosek, ale ODMÓWIONO jej urlopu do końca czasu
    pracy.

    Pytanie: czy na wypowiedzeniu w tym przypadku pracodawca może odmówić
    udzielenia urlopu?\

    Dziękuję
    Przemek

    ---

  • 2. Data: 2003-07-01 14:02:13
    Temat: Re: PROBLEM Wypowiedzenie a urlop
    Od: "Protr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Zaleś" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | pracy.
    |
    | Pytanie: czy na wypowiedzeniu w tym przypadku pracodawca może odmówić

    TAK

    Piotr
    Rzeszów
    mailto me directly on p...@w...pl
    "Będziesz tam gdzie chcesz...
    dopóki nie znajdą Cię tu gdzie byłeś..."
    ---------------------------------------

  • 3. Data: 2003-07-01 14:05:36
    Od: "Zaleś" <p...@g...pl>

    > TAK

    Na jakiej podstawie? Sorki, nie mam zbytnio czasu na przekopywanie się przez
    artykuły
    Dzięki
    PZ

    ---

  • 4. Data: 2003-07-01 14:19:04
    Od: "Protr" <p...@w...pl>

    Mam nadzieję, że to wystarczy, nie chcę wnikać w kwestie planów urlopowych,
    dni na żądanie itp.
    z kodeksu pracy:
    Art. 1671. (82) W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z
    wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z
    przepisów art. 1551.

  • 5. Data: 2003-07-01 14:27:20
    Od: "Zaleś" <p...@g...pl>

> [...]
    > wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z

    Jednym słowem (jeśli dobrze wnisoskuję)
    :

    - jeśli pracodawca sam wysyła mnie na urlop to muszę to wykorzystać (czy
    wtedy to ja muszę składać wniosek? taki wniosek "na moja prośbę" został
    wypełniony za mnie i podstawiony do podpisania),

    - jeśli to ja chcę mieć urlop na wypowiedzeniu a pracodawca nie chce to
    zostaję w pracy

    I jak tu q....a nie być wsciekłym? Mnie wywalili na urlop i ze śmiechem
    na ustach powiedzieli, że moja dziewczyna go nie otrzyma.

    Dzięki
    PZ

  • 6. Data: 2003-07-01 16:20:03
    Temat: Odp: PROBLEM Wypowiedzenie a urlop
    Od: "Andrzej Olszewski" <d...@w...pl>

    to niech idzie na zwolnienie lekarskie ;)

    Użytkownik Zaleś <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bds5ii$gkt$...@i...gazeta.pl...