PracaGrupypl.praca.dyskusjeAbsurd w ustawie ! › Odp: Absurd w ustawie !
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Absurd w ustawie !
    Date: Fri, 14 Feb 2003 11:24:53 +0100

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

    > taki obowiazek istnieje a raczej jest wymuszany przez istniejace
    > prawo.

    Ciekawe... znam parę amerykańskich korporacji, które jednak najpierw stosują
    rekrutację "po cichu" (czyli wśród pracowników i ich znajomych - oni są
    nawet premiowani za polecenie znajomych). A wydawało by się, że jest to
    sprzeczne z Twoim pojęciem o równouprawnieniu oraz z tym co powiedziałaś o
    istnieniu obowiązku przeprowadzania rekrutacji "jawnej".

    > po prostu, czlowiek, ktory uwaza ze przy zatrudnianiu go nie kierowano
    > sie jego kwalifikacjami tylko np. tym ze nie mial jasnych wlosow idzie
    > do sadu i wygrywa.

    To w ameryce już nawet nie musi nic udawadniać? po prostu idzie i wygrywa?

    Ale przecież skoro procesy wygrywają ludzie, którzy się poparzyli kawą w
    Mcdonaldzie... to może i w ameryce wygrywają też ludzie, niezadowoleni z
    tego, ze nie zostali przyjęci. W każdym razie zarówno jedno jak i drugie
    uważam za chore.

    Zresztą, nawet jeżeli ja bym udowodnił przed sądem, że pracodawca nie
    zatrudnił mnie tylko dlatego że jestem murzynem (jak to niby bym miał
    zrobić - przecież pracodawca zawsze może wymyśleć 1000 innych
    "merytorycznych" powodów, dla których nie chciał mnie przyjąć), to jak by
    wyglądała moja pozycja w firmiej firmie, w której pomimo wszelkich
    przeciwności wymusiłbym moje zatrudnienie? Ty sobie np. wyobrażasz dobre
    relacje z szefem w takiej firmie? A myślisz, że łatwo przyjdzie Ci awans,
    albo podwyżka?

    Sama w innych postach (np. "jak manipulowac szefem") przekonywałaś, że nawet
    jak szef nie ma racji - to nie ma co mu tego udowadniać, bo on i tak pokaże
    kto jest górą. Że wtedy lepiej zmienić pracę. A tutaj nagle chcesz w tego
    typu sytuacjach iść tak daleko, że pozywasz do sądu firmę, udowadniasz ich
    nieprofesjonalne działanie, narażasz na koszty, w której masz potem
    pracować???

    > jak chcesz zatrudnic zas rodzine, to ja zatrudniasz bez dawania
    > ogloszen i organizowania rekrutacji.

    Jak to? a gdzie równouprawnienie? Dlaczego w takich sytuacjach ja nie mam
    szansy dostać pracy? Tylko dlatego, że nie jestem znajomym? Przecież to
    dyskryminacja.
    Dlaczego tutaj nie widzisz dyskryminacji?

    Rafał