PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowa tendencja - praca i korupcja

  • 1. Data: 2002-01-03 07:54:31
    Temat: Nowa tendencja - praca i korupcja
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    Przeczytalem kilka nowych ogloszen w pl.praca.szukana i odkrylem w ten
    sposob nowa mode: jesli ktos nie ma pracy, to nie dlatego, ze zle szukal lub
    ze byli lepsi, tylko dlatego ze inni korumpuja lub sa "pociotkami" ...

    Ludzie, otrzezwiejcie troche: takie wnioski sklaniaja Was wylacznie do
    bezczynnosci, usprawiedliwianej tym, ze "nic sie nie da". Wpedzacie sie w
    slepa uliczke demotywacji i bezruchu, taka sama, w jakiej jest cale
    pokolenie Waszych rodzicow.

    Bez wzgledu na stopien prawdziwosci wspomnianych opinii (zalatwianie,
    nepotyzm, korupcja sa zjawiskami bez watpienia powszechnymi, i dotycza
    wszystkiego, co stanowi "dobro rzadkie", czyli m. in. pracy), przyjecie ich
    jako wlasne jest pojsciem na latwizne i totalna rezygnacja. Gratuluje,
    wyroslo kolejne pokolenie takich, ktorzy mysla, ze skoro cos im nie idzie,
    to znaczy ze ktos temu jest winien, nalezy go rozliczyc, ukarac (niedawno
    moglbym jeszcze dodac - i rozstrzelac), a od razu bedzie lepiej. Albo zabrac
    tym i rozdac tamtym, i tez bedzie swietnie ...

    Niedlugo dojdzie do sytuacji, ze kazdego, kto znalazl prace, bedzie otaczala
    atmosfera podejrzliwosci: ile dal? przespala sie? na pewno jest jego
    nieslubnym synem ...

    Paranoja ... ludzie, skoncentrujcie swoja energie na czyms bardziej
    tworczym, niz na narzekaniu, chocby na staranniejszym pisaniu ofert - w
    polowie nowych postow nadal nie ma miasta ...

    MM

  • 2. Data: 2002-01-03 08:08:25
    Temat: Re: Nowa tendencja - praca i korupcja
    Od: "macso" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezczynnosci, usprawiedliwianej tym, ze "nic sie nie da". Wpedzacie sie w
    > slepa uliczke demotywacji i bezruchu, taka sama, w jakiej jest cale

    Takie tendencje były od zawsze, teraz bym powiedział nawet jest tego trochę mniej.
    To przecież w zamierzchłych czasach PRL wszystko, a dobrą pracę w szczególności
    się załatwiało przez ustawionych tatusiów ew znajomych.
    Ale narzekanie było zawsze. Jeśli obserwujesz tendencję wzrostową, być
    może wchodzi następne pokolenie, które w swoich domach właśnie takie
    opinie słyszało.
    IMHO są to typowi nieudacznicy, którym nic już nie pomoże, no cyba że
    jakaś wróżka przyniesie list z korporacji XYZ z uprzejmą prośba o objęcie
    stanowiska Prezesa Zarządu

    macso

  • 3. Data: 2002-01-03 09:30:56
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    > Ale narzekanie było zawsze. Jeśli obserwujesz tendencję wzrostową,
    (...)
    ... obserwuje tendencje wzrostowa w tej grupie, dotyczaca narzekania na
    innych (tych co maja ciocie lub daja d... zeby dostac prace).
    (...)
    > IMHO są to typowi nieudacznicy, którym nic już nie pomoże, no cyba że
    > jakaś wróżka przyniesie list z korporacji XYZ z uprzejmą prośba o objęcie
    > stanowiska Prezesa Zarządu
    (...)
    Tak i nie, nie mozna wszystkim ublizac, pracy naprawde jest za malo w
    stosunku do liczby kandydatow, i posrod bezskutecznie poszukujacych
    znajdziesz zarowno perly, jak i osoby malo wartosciowe.

    Mnie chodzi o fatalne, bo demotywujace nastawienie. Bez wzgledu na powody i
    podstawy takiego nastawienia, obcina ono wszelkie szanse na znalezienie
    czegokolwiek ...

    ... natomiast przyznaje Ci w pelni racje w Twojej krytyce nieprzygotowania
    ludzi do spotkania o prace, do szukania pracy, w ogole do zycia zawodowego.
    Dowodem niechlujnosc postow, nieumiejetnosc opisania tego, co sie robilo, w
    ogole nieznajomosc wlasnego zyciorysu, czy chocby brak miasta w ogloszeniu
    "szukam pracy biurowej" (co to jest "praca biurowa" ?!).

    Wiem, ze nie bardzo jest skad sie dowiedziec, co nalezy robic, a czego
    unikac, tatus i mamusia na pewno nie powiedza (jezeli cokolwiek, to "i tak
    sie nie uda"), podreczniki sa nierowne, zas telewizja publiczna zamiast
    uczyc czegokolwiek, nadaje debilne seriale... ale nic nie usprawiedliwia
    samousprawiedliwienia w nierobstwie !

    MM

    MM

  • 4. Data: 2002-01-04 10:21:25
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    >
    > Mnie chodzi o fatalne, bo demotywujace nastawienie. Bez wzgledu na powody
    > podstawy takiego nastawienia, obcina ono wszelkie szanse na znalezienie

    Masz rację jeśli chodzi o demotywujące nastawienie, ale też prawdą jest że w
    większości miast, nie mówiąc o miasteczkach czy gminach, dostanie
    jakiejkolwiek pracy bez układów i znajomości - aktualnie - jest praktycznie
    niemożliwe. Występuje również zjawisko (coraz częściej) zwalniania ludzi i
    zatrudniania na ich miejsce właśnie krewnych i znajomych którzy nie mają
    pracy.
    Przyczyną jest bardzo wysokie bezrobocie i dopuki ono nie spadnie żadne
    apele o motywacje nic tu nie pomogą.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2002-01-04 23:08:46
    Od: "DJ.MASA" <d...@p...onet.pl>

    "Pieniądze leżą na ulicy-Trzeba je tylko umiejetnie zebrać!"
    jak ktos się nadaje to sobie znajdzie pracę a jak nie ......

    pozdr djmasa

  • 6. Data: 2002-01-07 17:25:27
    Od: "macso" <p...@a...pl>

    Użytkownik "DJ.MASA" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "Pieniądze leżą na ulicy-Trzeba je tylko umiejetnie zebrać!"
    > jak ktos się nadaje to sobie znajdzie pracę a jak nie ......

    to prawie tak jak motto naszej firmy :))
    ( zajmujemy sie recyklingiem odpadów )

    macso

  • 7. Data: 2002-01-11 10:16:54
    Od: "jarpol" <j...@a...pl>

    najlepiej to od razu dac konkretne rozwiazanie a nie tylko wychwalac sie .
    pozdrawiam
    jarpol

  • 8. Data: 2002-01-11 11:49:45
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    > najlepiej to od razu dac konkretne rozwiazanie a nie tylko wychwalac sie .

    Konkretne rozwiazanie czego ? Od razu ? Jeszcze jeden, co mysli, ze
    wystarczy znalezc, rozliczyc i ukarac (a najlepiej odebrac i rozdac) zeby
    bylo dobrze ?

    Nikt Ci nigdy nie da zadnego rozwiazania, tym bardziej konkretnego, i na
    pewno nie od razu. Jak sobie go sam nie zbudujesz, to go nie bedzies miec

    MM