PracaGrupypl.praca.dyskusjeNiższy zus dla rozpoczynających działalność gospodarczą › Niższy zus dla rozpoczynających działalność gospodarczą
    From: "Tymon " <t...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Niższy zus dla rozpoczynających działalność gospodarczą
    Date: Tue, 9 Aug 2005 19:29:54 +0000 (UTC)

    Pracowałem na umowę o pracę na czas nieokreślony w firmie jako tłumacz
    języka angielskiego. Dodatkowo popołudniami pracowałem w szkole jezykowej
    jako lektor na umowę zlecenie.Teraz postanowiłem założyć własną działalność
    i pracować na rzecz tylko tej szkoły językowej. Wcześniej rozwiazałem też
    stosunek pracy z firmą w której byłem tłumaczem. Dziś przeczytałem,że sejm
    uchwalił niższy ZUS dla rozpoczynajacych działalność gospodarczą,z
    wyłaczniem tych, którzy
    "wykonują działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy, na
    rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w
    bieżącym lub w poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach
    stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności
    wchodzące w zakres wykonywanej działalności gospodarczej.";

    CZy teraz jako lektor w tej samej szkole językowej, w której wcześniej byłem
    zatrudniony na podstawie umowy-zlecenie będę mógł korzystać z uchwalonej
    ulgi? Czy ta ulga mi nie przysługje?

    Z góry dziękuję za pomoc