PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuregulowane zlecenie › Nieuregulowane zlecenie
    From: BadBB <b...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Nieuregulowane zlecenie
    Date: Sun, 05 Dec 2004 14:07:05 +0100

    Witam
    Jakis czas temu wykonywalem dwa zlecenia. Oba byly na umowe o dzielo.
    Problem w tym, ze koles za jedno mi zaplacil, a za drugie nie. Ostatnio
    nawet pytalem sie Was tu na tej grupie co zrobic, zeby mi zaplacil.
    Zalecaliscie wyslanie wezwania do zaplaty. Jeszcze tego nie zrobilem, w
    wolnej chwili sie za to wezme. Nurtuje mnie jednak inna kwestia:

    Kiedy przyjdzie czas rozliczania sie z Urzedem za rok 2004, to z czego
    ja mam sie rozliczas. Sprawa wyklada tak, ze za pierwsze zlecenie
    czlowiek zaplaci 100% (zaplacil kwote brutto - w umowie bylo napisane o
    podatku 10% - dzielo autorskie, z przekazaniem praw), za drugie tak jak
    mowilem nie zaplacil. Zakladajac wariant pesymistyczny, ze wezwanie do
    zaplaty nie wniesie nic nowego i pieniazkow za drugie zlecenie nie
    zobacze, jak powinienem sie rozliczac z Urzedem? Umowy obie byly
    podpisane. Czy na podstawie samej umowy Urzad moze sie przyczepic, ze
    zaplacilem podatku od przychodu (ktorego de facto nie bylo) ??
    Rozumiem, ze tamto 10% od pierwszej umowy powinienm zaplacic ??

    Pozdro

    PS. Czy mozna goscia postraszyc w wezwaniu do zaplaty? Tak bardziej
    fachowo, bo stwierdzenie pozwe cie do sadu raczej nie jest
    przekonywujace, bo brakuje konkretow.