PracaGrupypl.praca.dyskusje › Może ktos zerknąc na mój post z g. 12.55 ?

  • 1. Data: 2003-03-26 21:41:12
    Temat: Może ktos zerknąc na mój post z g. 12.55 ?
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Chyba przeszedł niezauważony...

    Może to samo, ale trochę inaczej.
    1. Czy KP dale możliwość zwolnienia pracownika z obowiązku świadczenia
    pracy w okresie wypowiedzenia ? (jaki artykuł/paragraf ?- kiedyś wydawało mi
    się,że coś takiego znalazłem, ale nie jestem pewny, czy to było w KP, czy w
    orzecznictwie, a może tylko mi się wydawało...)
    2. Czy pracodawca oże ustalić z pracownikiem, że określoną pracę wykona w
    domu na własnym sprzęcie komputerowym- a co za tym idzie nie będzie w firmie
    fizycznie obecny (nieobecność usprawiedliwiona ? )
    Marek

  • 3. Data: 2003-03-27 00:22:38
    Temat: Re: Może ktos zerknąc na mój post z g. 12.55 ?
    Od: "Emilka" <e...@t...net>

    czesc,
    niewiele o tym pisza, moze nie calkiem nt, ale zawsze cos:

    http://www.pip.gov.pl/prewen/publikacje/kolej/odpowi
    e.htm
    Czy pracownika będącego w okresie wypowiedzenia umowy o pracę można zwolnić
    z obowiązku świadczenia pracy?
    Pracodawca ma prawo zwolnić z obowiązku świadczenia pracy pracownika,
    będącego w okresie wypowiedzenia, obejmującego 1 lub 3 miesiące. W myśl art.
    54 ust. 2 ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji
    przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" wyjątek stanowią
    pracownicy, którym ze względu na wiek i staż brakuje nie więcej niż 3 lata
    do emerytury.

    Jakie okoliczności usprawiedliwiają pracownika korzystającego ze zwolnienia
    z obowiązku świadczenia pracy w przypadku niezgłoszenia się na wezwanie
    pracodawcy do świadczenia pracy?
    Niezgłoszenie się pracownika korzystającego ze zwolnienia z obowiązku
    świadczenia pracy na wezwanie pracodawcy usprawiedliwiają okoliczności,
    które usprawiedliwiają nieobecność pracownika w pracy określone w przepisach
    rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. Nr 60, poz. 281).

    a moze po prostu skontaktuj sie z...
    Państwowa Inspekcja Pracy udziela bezpłatnie porad w zakresie prawa pracy
    oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy

    Główny Inspektorat Pracy - Warszawa
    ul. Krucza 38/42
    od poniedziałku do piątku godz. 9-14. tel. (0-22) 628-58-07 (bardzo ciezko
    sie tutaj dodzwonic)
    osobiście od poniedziałku do piątku godz. 16-18 pok. 547
    http://www.pip.gov.pl/prewen/porady/adresy.htm - tutaj sa tez inne
    miasta, nie wiem jakie cie interesuje

    pozdrawiam,
    Emilka

  • 6. Data: 2003-03-27 00:26:18
    Od: "Emilka" <e...@t...net>

    przepraszam, ale cos mi sie powiesilo w skrzynce nadawczej, ostatecznie
    wyszlo trzy razy, sorki
    Emilka