PracaGrupypl.praca.dyskusje › L4 - problem z kadrami, sluzba zdrowia

  • 1. Data: 2005-01-21 19:14:29
    Temat: L4 - problem z kadrami, sluzba zdrowia
    Od: Pawel <n...@l...spamu.pl>

    Witam!

    Niestety udalo mi zlapac grype, bylem u lekarza, wszystko ladnie,
    zwolnienie do odbioru w recepcji. W recepcji bez ksiazeczki
    pracowniczej zdrowia ani rusz (?!) - kadry 'zapomnialy' mi ponoc
    wydac, a pracuje juz dosc dlugo (normalna umowa o prace, pelen etat).

    Teraz jak to rozegrac (do pracy w niedziele - kadry czynne od
    poniedzialku, podejrzewam ze zalatwienie tej ksiazeczki tez moze
    potrwac) zeby sie doprawic i nie chorowac do konca miesiaca?

    A moze babce w recepcji nie chcialo sie pisac l4 i mnie splawila (nie
    da sie na podstawie jakis zastepczych dokumentow wypisac?)?

    Wogole w jaki sposob dostarcza sie zwolnienie w duzych firmach gdy
    sekretariat/dzial kadr jest nieczynny w dany dzien?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
    _
    Paweł

  • 2. Data: 2005-01-21 19:15:30
    Temat: Re: L4 - problem z kadrami, sluzba zdrowia
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Pawel] - 2005-01-21 20:14:

    > Wogole w jaki sposob dostarcza sie zwolnienie w duzych firmach gdy
    > sekretariat/dzial kadr jest nieczynny w dany dzien?

    Na dostarczenie zwolnienia jest 7 dni. Nie trzeba gonić od razu.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 3. Data: 2005-01-21 19:29:21
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pawel <n...@l...spamu.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > pracowniczej zdrowia ani rusz (?!) - kadry 'zapomnialy' mi ponoc
    > wydac, a pracuje juz dosc dlugo (normalna umowa o prace, pelen etat).

    Masz na myśli legitymację ubezpieczeniową dla pracownika? Kadry powinny
    ją wydać jak przyjmowali cię do pracy. We wniosku o wydanie książeczki
    /na dole w pouczeniu/ wyraźnie jest napisane, że nowym pracownikom
    powinno się od razu wydać przy przyjmowaniu do pracy /oczywiście jeżeli
    jej nie mają/
    Ale nic straconego, wypisanie takiej książeczki to max 10 min roboty.
    Tylko musisz złożyć wniosek o jej wydanie, znajdziesz aktywny druk do
    wypełnienia tutaj:
    http://www.infor.pl/dane/?tresc=druki#2

    ZUSE22.F_I
    ZUS E-22(1) Wniosek o wydanie legitymacji ubezpieczeniewej dla
    pracownika (ubezpieczonego).

    Poza tym, jeżeli nie masz książeczki to powinien wystarczyć druk RMUA z
    ostatniego miesiąca - jest to przecież potwierdzenie, że jesteś
    ubezpieczony jak równeż nazwa i nip zakładu pracy (a to jest potrzebne
    do wpisania na L4).

    Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-01-21 19:33:00
    Od: Gociak <g...@o...pl>

    Użytkownik Pawel napisał:
    > Witam!
    Witaj:)

    > Teraz jak to rozegrac (do pracy w niedziele - kadry czynne od
    > poniedzialku, podejrzewam ze zalatwienie tej ksiazeczki tez moze
    > potrwac) zeby sie doprawic i nie chorowac do konca miesiaca?
    Na dostarczenie L4 masz 7 dni, wiec spokojnie:)
    Co do ksiazeczki zdrowia to idziesz do kadr ze zdjeciem i mila pani
    wystawia takowa ksiazeczke od reki a jak nie ma czasu to i tak powinna
    'wyrobic sie' w ciagu jednego dnia. Ale to nie jest tak, ze kadry
    zapomnialy o tym. To Twoj obowiazek upomniec sie o ksiazeczke i Twoj
    obowiazek/interes zeby ksiazeczke co pol roku podbijac. :)

    > A moze babce w recepcji nie chcialo sie pisac l4 i mnie splawila (nie
    > da sie na podstawie jakis zastepczych dokumentow wypisac?)?
    Moze wypisac L4 na podstawie druku RMUA, ktory pracodawca ma obowiazek
    wreczac Ci co miesiac.

    > Wogole w jaki sposob dostarcza sie zwolnienie w duzych firmach gdy
    > sekretariat/dzial kadr jest nieczynny w dany dzien?
    Jezeli nie ma Cie w pracy np. od poniedzialku do piatku (5 dni
    roboczych, wiadomo kadry w weekend nie pracuja:) ) to zanosisz
    zwolnienie spokojnie w poniedzialek po chorobie. Dobrze jest uprzedzic
    telefonicznie o chorobie, niekoniecznie kadry ale np. kolege, ktory moze
    w dniu pracy powiadomic kadry:)

    > Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam i zycze szybkiego powrotu do zdrowiam:)

    Ania
    (tez teraz chora:( )

  • 5. Data: 2005-01-21 19:51:23
    Od: "-bak-" <a...@b...ccc.ddd>

    > zapomnialy o tym. To Twoj obowiazek upomniec sie o ksiazeczke i Twoj
    > obowiazek/interes zeby ksiazeczke co pol roku podbijac. :)

    Jak czesto trzeba te ksiazeczke podbijac? Co 1/2 roku czy co
    miesiac?Slyszalem obie wersje. Przy tym podbijaniu co miesiac to troche
    zawracanie glowy (zwlaszcza w mniejszych firmach) . Czy pracodawca moze
    podbic mi ksiazeczke "in blanko" (to znaczy nie wpisujac daty) bo przeciez i
    tak podbija sie wtedy kiedy trzeba isc do lekarza a to oznacza ze nie ma
    ciaglosci w podbiciach. Czy za podbicie "in blanko" nie groza jakies
    konsekwencje prawne? Z gory dziekuje za rzeczowe odpowiedzi.

  • 6. Data: 2005-01-21 20:27:08
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s_usuń_to@wp.pl>

    Użytkownik "-bak-" <a...@b...ccc.ddd> napisał w wiadomości >

    > Jak czesto trzeba te ksiazeczke podbijac? Co 1/2 roku czy co
    > miesiac?Slyszalem obie wersje.

    Bo to zalezy od przychodni/szpitala. Ogólnie raz na 6 miesięcy, jednak np.
    szpital na Banacha w w-wie nie przyjmuje pacjentów jeżeli mają pieczątkę
    sprzed 30 dni. Natomiast ja w medycynie rodziennej nie pokazuje ksiązeczki
    od... chyba dwóch lat, mimo badań, konsultacji etc....
    Co przychodnia to obyczaj...

    --
    Kasik
    GG:243137

  • 7. Data: 2005-01-22 12:19:59
    Od: Gociak <g...@o...pl>

    Użytkownik -bak- napisał:

    > Jak czesto trzeba te ksiazeczke podbijac? Co 1/2 roku czy co
    > miesiac?Slyszalem obie wersje. Przy tym podbijaniu co miesiac to troche
    > zawracanie glowy (zwlaszcza w mniejszych firmach) .
    W firmie w ktorej pracuje (duza) podbija sie co 1/2 roku i z takim tez
    wymaganiem spotykalam sie w przychodni czy u specjlisty (mieszkam w
    Krakowie i tylko w tym miescie mam doswiadczenia ze sluzba zdrowia).

> [...]
    > ciaglosci w podbiciach. Czy za podbicie "in blanko" nie groza jakies
    > konsekwencje prawne? Z gory dziekuje za rzeczowe odpowiedzi.
    Tego nie wiem.
    Opisze jak to u nas w firmie wydglada:
    O podbiciu ksiazeczki zwykle ludzie przypominaja sobie jak musza isc do
    lekarza, czyli nie koniecznie co rowne 6 miesiecy:) Takie "luki" nie
    stanowia problemu przy rejestracji.
    Mila pani w kadrach przybijajac pieczatke w ksiazeczce podpisuje sie
    wiec na inblanko pewnie by sie nie zgodzila.

    Pozdrawiam :)
    Ania