PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto płaci? ZUS czy pracodawca?

  • 1. Data: 2005-01-28 11:52:28
    Temat: Kto płaci? ZUS czy pracodawca?
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    W trakcie trwania zwolnieina L4 ustał stosunek pracy. Skończyła się poprostu
    umowa na czas określony i nie została przedłużona.
    I teraz pytanie: kto płaci za zwolnienie L4 które nadal trwa? Pracodawca u
    którego już nie pracuję, czy od razu po ustaniu stosunku pracy, płacenie
    przejmuje ZUS?
    Usłyszałam dwie wykluczające się zupełnie wersje, od osób które powinny się
    na tym znać i jestem w kropce- która wersja jest prawdziwa?

  • 2. Data: 2005-01-28 12:04:45
    Temat: Re: Kto płaci? ZUS czy pracodawca?
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com>

    Placi ZUS. Wiem to stad, ze moj kolega mial identyczna sytuacje. No prawie
    identyczna. Zwolnil sie za porozumieniem stron z koncem miesiaca, a na
    poczatku tego miesiaca poszedl na chorobowe. Przez pol roku ZUS placi w
    takiej sytuacji.

  • 3. Data: 2005-01-28 12:15:10
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    Pracodawca u
    > którego już nie pracuję, czy od razu po ustaniu stosunku pracy,

    Pracodawca musi przekazać do ZUS (inspektorat odpowiedni dla miejsca
    zamieszkania pracownika) zwolnienie ZUS ZLA z zaświadczeniem o
    wynagrodzeniach (druk ZUS-3) i następne zwolnienia lekarskie były
    pracownik sam przekazuje do ZUS.
    Zasiłek chorobowy wypłaca ZUS.

    wa

  • 4. Data: 2005-01-28 12:29:58
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Dzięki za odpowiedzi. Mi lekarz uparcie wmawia że skoro poszłam na
    zwolnieine w trakcje trwania stosunku pracy ( i nie wazne ze on po 2 dniach
    ustał) to jeszcze przez 33 dni płaci mój były pracodawca. Logiczne jest dla
    mnie ze przez 2 dni zwolnienia kiedy jeszcze wiazała mnie umowa o prace
    zapłacił pracodawca, potem reszte zwolnienia przejął ZUS. No nic, nie bede
    sie kłócić z lekarzem, bo sie wkurzył ostatnio ze kwestionuje jego zdanie.
    Czyli jednak ja miałam racje!:)
    Apropo: ZUS wypłaca kase na adres zameldowania przez poczte prawda? Bo nie
    podawałam zadnego nr konta...

  • 5. Data: 2005-01-28 14:25:33
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Użytkownik "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > identyczna. Zwolnil sie za porozumieniem stron z koncem miesiaca, a na
    > poczatku tego miesiaca poszedl na chorobowe. Przez pol roku ZUS placi w
    O widzisz tak to czytam raz jeszcze i nie to jest inna sytuacja. Twój kolega
    rozwiązał umowe o prace np. 30 grudnia i 1 stycznia poszedł na zwolnienie.
    A ja nie: 28 grudnia poszłam na zwolnienie, ale 31 grudnia skończyła mi się
    umowa o pracę.
    To 2 różne sytuacje

  • 6. Data: 2005-01-28 22:05:37
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com>

> [...]
    > zwolnienie.
    > A ja nie: 28 grudnia poszłam na zwolnienie, ale 31 grudnia skończyła mi

    Nie. Zwolnil sie 30 grudnia, a poszedl na zwolnienie 1 grudnia. Tyle, ze
    chodzilo o kwiecien.

  • 7. Data: 2005-01-28 22:09:07
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    zdanie.
    > Czyli jednak ja miałam racje!:)
    > Apropo: ZUS wypłaca kase na adres zameldowania przez poczte prawda?

    Dziwny ten lekarz, który o takich sprawach dyskutuje z pacjentem, może
    dlatego takie kolejki w przychodniach.

    Nie wiem, jakiego masz pracodawcę, ale zamiast konsultacji u lekarza,
    radziłabym zapytać pracodawcę, czy załatwił wszystkie formalności i
    przekazał do ZUS odpowiednią dokumentację, abyś mogła otrzymać zasiłek
    chorobowy za okres po rozwiązaniu umowy o pracę.
    A może pracodawca nie wie, co ma zrobić z Twoim zwolnieniem?

    wa

  • 8. Data: 2005-01-29 07:25:12
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Jezeli pojdziesz do zusu i w obecnosci pracownika zusu podpiszesz
    upowaznienie do przelewania pieniedzy na konto to beda Ci
    przelewac...........

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 9. Data: 2005-01-29 08:29:40
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Dziwny ten lekarz, który o takich sprawach dyskutuje z pacjentem, może
    > dlatego takie kolejki w przychodniach.
    To była rozmowa w prywatnym gabinecie

    > Nie wiem, jakiego masz pracodawcę, ale zamiast konsultacji u lekarza,
    > radziłabym zapytać pracodawcę, czy załatwił wszystkie formalności i
    > przekazał do ZUS odpowiednią dokumentację,

    Pracodawca odesłał mi zwolnienie wraz z drukiem Z3 i kazał samej sobie to
    wysłać do ZUSu. Tak też zrobiłam. I w ZUSie jest ok. Pracodawca uważa ze
    nie on płaci za zwolnienie, lekarz uwarza ze to pracodawca płaci. Masło
    maślane. Nie ważne, okaże się jak dostane pieniądze.
    Właśnie, w jakim terminie ZUS wypłaca pieniądze? Po 30 dniach czy ma np. na
    zastanwoienie się 60 dni...?

  • 10. Data: 2005-01-29 08:30:52
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    > Jezeli pojdziesz do zusu i w obecnosci pracownika zusu podpiszesz
    > upowaznienie do przelewania pieniedzy na konto to beda Ci
    > przelewac...........

    NIestety ZUS mam w zupełnie innym mieście (kwestia meldunku), w takim razie
    musze czekac na przekaz pocztowy... :(