PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto może odbierać korespondencję e-mail - pytanie

  • 1. Data: 2005-05-18 20:47:11
    Temat: Kto może odbierać korespondencję e-mail - pytanie
    Od: "kPablo" <kpablo(no_spam)@interia.pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące korespondencji e-mail. Pracownik posiada swoją ale
    firmową skrzynkę e-mail (n...@f...pl). Czy przełożony może bez wiedzy
    pracownika odbierać i przeglądać jego korespondencję?

    Proszę o opinie.

    pawel

  • 2. Data: 2005-05-18 21:04:59
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    kPablo <kpablo(no_spam)@interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > firmową skrzynkę e-mail (n...@f...pl). Czy przełożony może bez wiedzy
    > pracownika odbierać i przeglądać jego korespondencję?

    mozna to obrobic na 2 sposoby
    - poprzez pryzmat uszanowania jego prywatnosci to nie moze moim zdaniem
    - z punktu widzenia pracodawcy i tego ze e-mail firmowy +sprzet itd
    oraz przeznaczenie tez sluzbowe to moze. prosciej mowiac to co firmowe
    powinno sie uzywac do tego celu pomimo duzej prywatnej pokusy:)
    podam ci prosty przyklad. pracownik z powodow rodzinnych (np.pogrzeb na
    drugim koncu polski-odpukac) ma 2 dni wolnego. czeka na maila:
    specyfikacja zamowienia, ktore ma pojsc koniecznie jutro! efekt. sila
    rzeczy prosciej odczytac to z jego poczty niz powiadamiac klienta,
    ze ten czy ten bedzie pilotowal sprawe dalej czy tez przekierowac poczte
    generujac tym samym "minispam" na czyjejs poczcie. lepiej jak jest
    wszystko w jednym worze.

    w normalnej firmie nikt by sie tym nie ekscytowal, ze ma dostep do czyjejs
    poczty. mysle, ze przelozony tak bez przyczyny nie wymyslil sobie kontroli
    konta. a, ze w znacznej czesci kazdemu sie zdarza wykorzystac slubowe do
    prywatnego to norma. rzecz w tym aby nie przeginac, ze na 100 maili 90 jest
    prywatna.

    pozdrawiam, mhl999

  • 3. Data: 2005-05-19 05:39:51
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    mhl999 napisał(a):

> [...]

    Na zachodzie bardzo czesto na polecenie przelozonych inwigiluje sie
    poczte przychodzaca i wychodzaca, oraz www, jakie jest ogladane w czasie
    pracy przez pracownikow. Na to na celu ustalenie czym zajmuja sie
    pracownicy w godzinach pracy.

    W Polsce nie jest to takie "popularne" ale zdarza sie. Tylko jaka firma
    przyzna sie do stosowania takich praktyk?
    Zaraz sie podniesie szum.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 4. Data: 2005-05-19 07:17:20
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 18 May 2005 22:47:11 +0200, kPablo <kpablo <@interia.pl>>
    napisał:

    > Witam,
    >
    > Mam pytanie dotycz?ce korespondencji e-mail. Pracownik posiada swoj? ale
    > firmow? skrzynk? e-mail (n...@f...pl). Czy prze?o?ony mo?e bez
    > wiedzy
    > pracownika odbiera? i przegl?da? jego korespondencj??
    >
    > Prosz? o opinie.
    >
    > pawel

    Temat walkowany kilka razy.przerzyj archiwum.
    Moim zdaniem moze, podobnie jak moze otwierac koerespondencje do
    pracownika przyslana poczta na adres firmy (chyba, ze pracownik zrobil
    zastrzezenie co do korespondencji pisemnej i uzgodnil dostajac zgode, ze
    jakies pisma prywatne przyjda na firme)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-05-19 07:59:24
    Od: "Ciastex" <c...@t...pl>

    W mojej byłej firmie, która zatrudnia panią Czubówną, zdarzało się nieraz,
    że emaile od związków nie dochodziły do członków, poczta byla przechwytywana
    i takim oto sposobem, dowiadywaliśmy się po pewnym czasie kto to robił, no
    ale już na szczęście nie pracuję w tej firmie i próbuję omijać ją z daleka
    jak tylko mogę.

    Do skrzynki służbowej mają dostęp przełożeni.