PracaGrupypl.praca.dyskusje › Konto firmowe - pytanie

  • 1. Data: 2004-11-01 21:09:56
    Temat: Konto firmowe - pytanie
    Od: Arek <f...@p...onet.pl>

    Witam !!!

    Posiadam konto indywidualne w Inteligo. Jestem bardzo zadowolony,
    konto obsluguje tez przelewy do ZUS i US. Zalozylem dzialalnosc. Czy
    musze zakladac konto firmowe? Czy chodzi po prostu o to by w koncie
    byla mozliwosc placenia za ZUS i US. Zlozylem w Inteligo wniosek o
    otwarcie firmowki, ale czy to nie jest bezsensem? Jesli nie, prosze
    wyjasnijscie mi, jak to funkcjonuje, takie konto firmowe, inaczej niz
    indywidualne? Prosze o pomoc, moze zrezygnuje z otwarcia firmowki i
    przelewy bede organizowal z indywidualnego konta, co byloby idealnym
    rozwiazaniem dla mnie. Pozdrawiam

    Arek

  • 2. Data: 2004-11-01 22:26:24
    Temat: Re: Konto firmowe - pytanie
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 01 lis 2004 w liście
    [news:nb9do0hj1atn09kovh8i8l5p7uvsh7j4tt@4ax.com] Arek
    [f...@p...onet.pl] napisał(a):

> [...]
    > indywidualne? Prosze o pomoc, moze zrezygnuje z otwarcia firmowki i
    > przelewy bede organizowal z indywidualnego konta, co byloby idealnym

    ZTCW to konto musi być oddzielne. Poza tym banki więcej biorą za
    prowadzenie takich rachunków i ich obsługę (przelewy, zlecenia, itp.).
    Nie piszę tu oczywiście o promocjach.
    Aha... Zus i inne płatności możesz płacić z jakiego chcesz konta, czy
    przy okienku w banku/na poczcie. Ale płatności związane z działalnością
    muszą przechodzić przez konto firmowe, lub jeżeli nie przekroczysz
    limitu, gotówką. Ale limit ten jest na tyle duży, że nie trzeba się tym
    przejmować, jeżeli masz mały przepływ pieniędzy.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 3. Data: 2004-11-01 22:33:15
    Od: "mattdesigner" <mattdesigner@_.com>

    Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> wrote:
> [...]
    > przekroczysz limitu, gotówką. Ale limit ten jest na tyle duży, że nie
    > trzeba się tym przejmować, jeżeli masz mały przepływ pieniędzy.

    pozaty sprobuj zapomniec zaplacic vat to us zablokuje ci konto na poczet
    sciagnieca sobie naleznosci i bedzie mial to w d..ie ze zablokuje ci dostep
    do pieniedzy na kilka dni

  • 4. Data: 2004-11-02 00:20:20
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > musze zakladac konto firmowe? Czy chodzi po prostu o to by w koncie

    Tak

    > byla mozliwosc placenia za ZUS i US. Zlozylem w Inteligo wniosek o

    Nie

    > wyjasnijscie mi, jak to funkcjonuje, takie konto firmowe, inaczej niz

    Konto firmowe = dla firmy lub dg = wyzsze oplaty

    > indywidualne? Prosze o pomoc, moze zrezygnuje z otwarcia firmowki i
    > przelewy bede organizowal z indywidualnego konta, co byloby idealnym
    > rozwiazaniem dla mnie. Pozdrawiam

    nie mozesz

    zobowiazaia dot. firmy/dg musisz regulowac z konta "firmowego".

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2004-11-02 00:27:51
    Od: PepedB <P...@p...atowyw.al>

    Piotr wrote:

    > zobowiazaia dot. firmy/dg musisz regulowac z konta "firmowego".

    A to dlaczego? Ja regulowałem z prywatnego konta należność za fakturę
    firmy nie będącej moją własnością i jakoś nikt nikogo nie pytał dlaczego
    tak się dzieje, ani nie odmawiał mi możliwości wpłaty. Rozumiem, że
    formalnie zaksięgowanie wypłaty gotówki nie jest za bardzo możliwe, ale
    w małych firmach księgowość nie jest prowadzona na tyle szczegółowo
    zdaje się...

    --
    Pozdrawiam, Marcin
    "Kto żyje bez szaleństwa mniej jest rozsądny niz mniema."