PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy zaczyna biec wypowiedzenie?

  • 1. Data: 2002-08-16 13:50:28
    Temat: Kiedy zaczyna biec wypowiedzenie?
    Od: d...@p...onet.pl

    Okres wypowiedznia miesieczny lub trzymiesieczny musi konczyc sie ostatniego
    dnia miesiaca, ale czy zaczyna biec od pierwszego dnia miesiaca - wchodzacego w
    okres wypowiedzenia - czy moze od ostaniego dnia miesiaca w ktorym to
    wypowiedzenie zostalo przedstawione pracownikowi???

  • 2. Data: 2002-08-16 19:50:21
    Temat: Re: Kiedy zaczyna biec wypowiedzenie?
    Od: "Robal" <a...@w...pl>

    > Okres wypowiedznia miesieczny lub trzymiesieczny musi konczyc sie
    ostatniego
    > dnia miesiaca ...

    Zgadza sie.

    > ... ale czy zaczyna biec od pierwszego dnia miesiaca - wchodzacego w
    > okres wypowiedzenia - czy moze od ostaniego dnia miesiaca w ktorym to
    > wypowiedzenie zostalo przedstawione pracownikowi???

    Okres wypowiedzenia rozpoczyna sie z chwila dojscia oswiadczenia o
    wypowiedzeniu umowy do drugiej strony. Tak wiec oswiadczenie zlozone nie w
    ostatnim dniu miesiaca wywiera zamierzony skutek po dluzszym okresie niz 1
    miesiac/ 3 miesiace.

    Pozdrawiam,
    Robal

  • 4. Data: 2002-08-19 07:49:18
    Od: "Dasem" <d...@p...onet.pl>

    "Robal" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    nie w
    > ostatnim dniu miesiaca wywiera zamierzony skutek po dluzszym okresie

    To rozumiem, ale problem jest nastepujacy, 1 wrzesnia bede mial
    przepracowane trzy lata,
    a co za tym idzie bedzie obowiazywal mnie 3 miesieczny okres
    wypowiedzenia, wiec jesli
    otrzymam wypowiedzenie w sieprniu, to jaki bedzie okres wypowiedzenia?

  • 3. Data: 2002-08-19 07:49:18
    Od: "Dasem" <d...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2002-08-19 11:23:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 19 Aug 2002 09:49:18 +0200, "Dasem"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >otrzymam wypowiedzenie w sieprniu, to jaki bedzie okres wypowiedzenia?

    Ważny jest staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy (czyli
    ostatniego dnia wypowiedzenia).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-08-19 21:36:35
    Od: "Robal" <a...@w...pl>

    > Ważny jest staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy (czyli
    > ostatniego dnia wypowiedzenia).

    ...od ktorego zalezy dlugosc okresu wypowiedzenia. Czyli w Twoim przypadku
    okres wypowiedzenia bedzie 3 miesieczny mimo, ze nie masz jeszcze
    przepracowanych pelnych 3 lat u danego pracodawcy. Pracujesz juz bowiem 2
    lata i 11 miesiecy. Gdybys pracowal 2 lata i 10 miesiecy to obowiazywal by 1
    miesieczny okres wypowiedzenia( 2 lata +10 miesiecy pracy + 1 miesiac
    wypowiedzenia < 3 lata = 1 miesiac wypowiedzenia). Pracodawca aby zastosowac
    1 miesieczny okres wypowiedzenia musialby wypowiedziec Tobie umowe
    najpozniej 31 lipca. Otrzymujac wypowiedzenie w sierpniu stosunek pracy
    ustanie 30 listopada.

    Pozdrawiam,
    Robal