PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy ok?

  • 1. Data: 2002-09-03 11:54:48
    Temat: czy ok?
    Od: "M.P." <p...@k...net.pl>

    Kilka dni temu dostałem wypowiedzenie z pracy. Dzisiaj otrzymałem świadectwo
    pracy w którym jest napisane: "(...) Stosunek do pracy ustał w wyniku:
    wypowiedzenia dokonanego przez pracodawcę - Art.30 § 1 pkt.1.k.p. (...)".

    -------
    Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia
    (rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.
    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego okresu,
    a przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.
    § 21. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc
    albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    miesiąca.
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o
    pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.
    § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę zawartej na
    czas nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia powinna
    być wskazana przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy.
    § 5. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę lub jej
    rozwiązaniu bez wypowiedzenia powinno być zawarte pouczenie o przysługującym
    pracownikowi prawie odwołania do sądu pracy.
    -------

    Pracodawca powołał się na pkt 1 natomiast faktycznie wypowiedział mi pracę,
    co zresztą napisał bezpośrednio przed powołaniem się na Art. 30 § 1
    pkt.1.k.p. (patrz wyżej), czyli zastosował pkt. 2 tego paragrafu.

    Moje pytanie jest następujące: czy powinienem się zwrócić do pracodawcy o
    sprostowanie świadectwa? Czy ma to dla mnie jakiekolwiek znaczenie (z punktu
    widzenia następnych pracodawców)?

    Prosiłbym o szybką odpowiedź ze względu na czas jaki mam (7 dni) aby
    wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie świadectwa.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Marek P. (m...@w...pl)

  • 2. Data: 2002-09-03 12:36:12
    Temat: Re: czy ok?
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    punktu
    > widzenia następnych pracodawców)?
    >
    > Prosiłbym o szybką odpowiedź ze względu na czas jaki mam (7 dni) aby

    Nie powienieneś tylko musisz, bo po pierwsze Cię oszukał (kolejny
    szubrawca - cwaniak), po drugie pracodawca kolejny pomyśli że Tobie nie
    pasowało i Ty odszedłeś za porozumieniem stron a po trzecie to należała by
    Ci się odprawa a w przypadku porozumienia stron nie dostaniesz ani grosza
    !!!
    Masz jedno wyjście - walczyć o świadectwo na którym będzie rozwiązanie umowy
    o pracę z przyczyn dot. pracodawcy !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 3. Data: 2002-09-03 13:24:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 3 Sep 2002 14:36:12 +0200, "Wrangler"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >Ci się odprawa a w przypadku porozumienia stron nie dostaniesz ani grosza
    >!!!

    Nie ważne, czy porozumienie czy wypowiedzenie. Przy przyczynie
    ekonomicznej dostajesz odprawę (jeżeli o to Ci chodzi).

    A o sprostowanie oczywiście trzeba się dobijać (i o przyczynę, jeżeli
    to była umowa na czas nieokreślony).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-09-03 14:30:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 4 Sep 2002 15:38:22 +0200, "Mumin"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >no i czy przypadkiem z zasiłekiem nie jest wtedy inaczej?

    Jest. Przy porozumieniu masz po 3 miesiąca na 3 miesiące, przy
    wypowiedzeniu przez pracodawcę od razu na 6 miesięcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-09-04 13:38:22
    Od: "Mumin" <g...@p...onet.pl>

    no i czy przypadkiem z zasiłekiem nie jest wtedy inaczej?

    pzdr