PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się rozstać

  • 1. Data: 2002-08-08 12:01:32
    Temat: Jak się rozstać
    Od: Marcin Banach <s...@i...pl>

    Witam Grupowiczów

    Niedługo czeka mnie rozmowa z dyrektorem na temat zwolnienia, zwalniam
    się sam (lepsza oferta), jak poprowadzić taką rozmowę?

    Marcin Banach

  • 2. Data: 2002-08-08 20:19:46
    Temat: Re: Jak się rozstać
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 08 Aug 2002 14:01:32 +0200, Marcin Banach
    <s...@i...pl> zakodował:
    >Niedługo czeka mnie rozmowa z dyrektorem na temat zwolnienia, zwalniam
    >się sam (lepsza oferta), jak poprowadzić taką rozmowę?

    A bez metafor?
    Co chcesz osiągnąć?
    Nie wystarczy "Do widzenia" albo "Żegnaj"?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-08-09 05:33:31
    Od: Marcin Banach <s...@i...pl>

    Kaizen wrote:
    > Pięknego dnia Thu, 08 Aug 2002 14:01:32 +0200, Marcin Banach
    > <s...@i...pl> zakodował:

    > A bez metafor?
    > Co chcesz osiągnąć?
    > Nie wystarczy "Do widzenia" albo "Żegnaj"?

    Pracę mam od 01.09.2002 a teraz 9.08.2002 i składam wypowiedzenie ze
    skutkiem na dzień 31.08.2002. Teraz ptanie czy mają mnie prawo zatrzymać
    dłużej? Jak to jest w kodeksie pracy?

  • 4. Data: 2002-08-09 09:04:26
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Pracę mam od 01.09.2002 a teraz 9.08.2002 i składam wypowiedzenie ze
    > skutkiem na dzień 31.08.2002. Teraz ptanie czy mają mnie prawo zatrzymać
    > dłużej? Jak to jest w kodeksie pracy?

    wypowiedzenie to skladasz zgodnie z KP, wiec ze skutkiem takim, jaki
    wyniknie z KP.
    zebys mial szanse na zakonczenie okresu wypowiedzenie do 31.08
    to musialbys pracowac bardzo krotko i miec wypowiedzenie dwutygodniowe.
    jesli masz wypowiedzenie miesieczne albo trzymiesieczne, to ono
    dopiero _zacznie_ biec 1.09, wiec pracodawca bedzie w stanie Cie
    zatrzymac do 30.09 albo nawet 30.11...
    chyba, ze sie nie boisz brzydkiego swiadectwa pracy i 31.08 porzucasz prace
    bez wzgledu na protesty pracodawcy (dotychczasowego).

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-08-09 09:31:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 09 Aug 2002 07:33:31 +0200, Marcin Banach
    <s...@i...pl> zakodował:

    >Pracę mam od 01.09.2002 a teraz 9.08.2002 i składam wypowiedzenie ze
    >skutkiem na dzień 31.08.2002. Teraz ptanie czy mają mnie prawo zatrzymać
    >dłużej? Jak to jest w kodeksie pracy?

    Sorry Winnetou, nie da się tak.

    Art. 30. Par. 2.1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmuj?cy
    tydzień lub miesi?c albo ich wielokrotnoć kończy się odpowiednio w
    sobotę lub w ostatnim dniu miesi?ca.

    Art. 36. Par. 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas
    nie okrelony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego
    pracodawcy i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesi?c, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesi?ce, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    Czyli, jeżeli masz 2 tygodniowe okres wypowiedzenia, to pracę kończysz
    24 sierpnia, jeżeli miesięczny, to kończysz pracę ostatniego dnia
    września, a jeżeli 3 miesięczny, to z końcem listopada.

    Są 2 sposoby rozwiązania umowy z końcem sierpnia.
    1. Porozumienie stron
    2. Naruszenie podstawowych obowiązków (przez Ciebie, albo pracodawcę).
    Przy czym z tego można korzystać najdalej w miesiąc po tym, jak druga
    strona dowiedziała się o naruszeniu. Jeżeli pracodawca np. spóźnił się
    z wypłatą za ostatni miesiąc, to możesz 30 sierpnia złożyć pisemko, że
    rozwiązujesz umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-08-09 09:41:38
    Od: Tyrmand <b...@k...net.pl>

    Marcin Banach napisal:

    > Niedługo czeka mnie rozmowa z dyrektorem na temat zwolnienia, zwalniam
    > się sam (lepsza oferta), jak poprowadzić taką rozmowę?

    Jestem w trakcie wypowiedzenia - na urlopie. Moj pracodawca tak dla zasady
    nie zgodzil sie na porozumienie stron. Okazalo sie nagle, ze jestem
    niezastapiony ;-), a ze nie ma pojecia o KP 'puscil' mnie na urlop. Musisz
    wziac pod uwage 'charakterek' obecnego chlebodawcy.
    --
    Tyrmand

  • 7. Data: 2002-08-12 13:41:00
    Od: "Gal Anonim :\)" <a...@p...onet.pl>

    Pier... pracodawce jezeli byl do dupy :))
    Jezeli byl cool to pogadaj, powiedz, ze masz szanse na rozwoj (jezeli tu nie
    masz), albo, ze masz duzo wyzsze zarobki (i kredyt do splacenia) itp.