PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fundusz emerytalny

  • 1. Data: 2003-07-23 22:00:30
    Temat: Fundusz emerytalny
    Od: "Mara" <n...@w...pl>

    Mam pytanko.

    Poniewaz niedawno udalo mi sie rozpoczac swoja pierwsza przygode z praca
    zastanawiam sie po jaki czasie od podpisania umowy musze wybrac OFE.
    Slyszalam ze jesli nie zrobie tego sama to ZUS wylosuje cos za mnie.

    Pewnie wiekszosc z was zdecydowala sie juz na jakis OFE i moglaby mi cos
    polecic lub chociaz poradzic czym kierowac sie przy wyborze.

    ------------
    Pozdrawiam

    Mara

  • 2. Data: 2003-07-24 04:51:41
    Temat: Re: Fundusz emerytalny
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    >
    > Pewnie wiekszosc z was zdecydowala sie juz na jakis OFE i moglaby mi cos
    > polecic lub chociaz poradzic czym kierowac sie przy wyborze.

    CU lub ING

  • 3. Data: 2003-07-24 08:38:03
    Od: a...@o...pl

> [...]
    >
    > Pewnie wiekszosc z was zdecydowala sie juz na jakis OFE i moglaby mi cos
    > polecic lub chociaz poradzic czym kierowac sie przy wyborze.

    Ja również rozpoczęłam pierwsza pracę i w CU poinformowali mnie że ZUS dokonuje
    losowań początkiem stycznia. Tak więc do końca grudnia mam czas na własny wybór.
    Z tego co się orientuję to CU ma dobre wyniki finansowe.
    Pozdrawiam
    Aneta

  • 4. Data: 2003-07-24 08:48:09
    Od: "Pablo" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Pewnie wiekszosc z was zdecydowala sie juz na jakis OFE i moglaby mi cos
    > polecic lub chociaz poradzic czym kierowac sie przy wyborze.

    OFE to jeden wielki pic na wode, w zasadzie jest to taki ZUSik tylko moze
    mniej zabagniony (bo niby konkurencja jest i apolitycznie jest), ale raczej
    kokosow nie przyniesie. Wszystkie OFE mniej wiecej to samo oferuja.
    Prawdziwa emeryturka to z III filara bedzie, ale kogo stac, zeby tam wplacac
    sporo kasy? Tak wiec przy wyborze OFE raczej IMO trzeba wybrac duza-swiatowa
    firme, w mysl zasady - skoro dziala juz 100 lat to jeszcze przez 50 tez
    pociagnie ,a jak nie pociagnie to przynajmniej runie z wielkim hukiem ;-). I
    radzilbym unikac wynalazkow w stylu BogdanMowiCosTam, Poczytliony czy jakies
    koscielne przybudowki.

    Pozdrawiam,
    Pablo

    PS: Ja wybralem CU.

  • 5. Data: 2003-07-24 17:49:35
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Ja wybrałem NN ale najlepsze wyniki to ma ALLianz.

    Pozdrawiam
    Andrzej