PracaGrupypl.praca.dyskusjeFormaty nadsylanych CV - statystyka › Formaty nadsylanych CV - statystyka
  • Data: 2004-07-15 12:44:34
    Temat: Formaty nadsylanych CV - statystyka
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Regularnie pojawia się na tej grupie temat "w jakim formacie wysłać CV".

    Poniższe statystyki pochodzą z jednej z bieżących rekrutacji firmy
    TempService (na przedstawicieli handlowych w 113 miastach Polski).
    Kandydaci proszeni są o wypełnienie formularza aplikacji
    oraz dołączenie CV.

    Oto jakie rozszerzenia mają nadesłane pliki:

    doc 93,5%
    rtf 2,5%
    sxw 1,0%
    pdf 0,8%
    html 0,8%
    jpg 0,4%
    shs 0,2%
    txt 0,2%
    eml 0,1%
    abw 0,1%
    lnk 0,1%
    gif 0,1%
    rar 0,1%
    dot 0,1%
    exe 0,1%
    zip 0,1%

    Kilka słów komentarza:
    1. Format Worda jest widocznym standardem z punktu widzenia osób
    poszukujacych pracy (na stronie z aplikacją sugerujemy stosowanie
    formatów: DOC, RTF, PDF, HTML, TXT).

    2. Zdziwił mnie 1% osób wysyłających pliki SXW (format OpenOffice.org).
    Oczywiście konsultanci mieli z tym formatem problemy i zwykle prosili
    kandydatów o przesłanie innego formatu. Świadczy to moim zdaniem, o
    lekkim braku poczucia rzeczywistości u niektórych osób...

    3. Zdarzały się też zupełnie egzotyczne formaty, jak SHS i ABW.
    OK, poszukałem w Googlu i już wiem, że SHS to "wycinek programu MS
    Office", a ABW - format programu AbiWord.

    Ale ponownie, ktos z poszukujących pracy założył, że osoba, która
    dostała jego CV będzie szukała po całej sieci sposobu żeby je
    otworzyć...

    Pozdrawiam,
    Robert

    ps. rekrutacja trwa nadal, szczególnie w mniejszych miastach (Kraśnik,
    Lubartów, Hrubieszów itp) jest spora szansa aby się załapać, szczegóły
    na http://www.tempservice.com.pl/ph/

    ps2. (disclaimer) ten mail stanowi zbiór moich osobistych opinii i nie
    reprezentuje firmy TempService.