PracaGrupypl.praca.dyskusje › Etat + działalność?

  • 1. Data: 2002-11-16 14:37:16
    Temat: Etat + działalność?
    Od: shoppy <s...@o...pl>

    Witam,

    mógłbym prosić o wyjaśnienie pewnej nurtującej mnie kwestii? :)
    Sytuacja jest taka: pracuję jako asystent na pewnej państwowej uczelni
    wyższej (umowa o pracę, pełny etat, świadczenia ZUS itp.). Załóżmy, że
    chciałbym otworzć działalność (szeroko pojęte usługi informatyczne) - z
    jakimi kosztami musiałbym się liczyć? Chodzi mi nie tylko o koszty
    "rozruchu", ale i te comiesięczne, m.in. ZUS.
    Będę wdzięczny za wszelkie informacje, linki itp :)

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 2. Data: 2002-11-16 17:57:09
    Temat: Re: Etat + działalność?
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik "shoppy" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "rozruchu", ale i te comiesięczne, m.in. ZUS.
    > Będę wdzięczny za wszelkie informacje, linki itp :)

    Najpierw Urząd Miejski (wpis do rejestru działalnosci , kazde miasto ma inna
    opłatę ok 150 zł ), GUS (numer regon 5 zł) , Urząd Skarbowy (NIP zanczki za
    15 zł) , zakup książki przychodó i rozchodów + bloczek faktrur (20 zł).
    Co miesiąc 95 zł do ZUS.

    rafal

  • 3. Data: 2002-11-16 22:55:16
    Od: "Ewa" <j...@t...pl>

    Niekoniecznie duże koszty wstępne w Bielsku Białej na przykład w urzędzie
    miejskim n nie płacisz nic
    ZUS co miesiąc około 580 zł

  • 4. Data: 2002-11-17 02:12:46
    Od: shoppy <s...@o...pl>

    Ewa wrote:

    > [...]

    > ZUS co miesiąc około 580 zł

    Jestes pewna? Rafal pisal o 95 zl...
    Pytam dlatego, bo chce sie upewnic, ze nie musialbym placic ZUS-owi
    podwojnie - to wszystko oczywiscie przy zalozeniu, ze rownolegle nadal
    bede na etacie.

    Pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 5. Data: 2002-11-17 08:46:08
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    > Jestes pewna? Rafal pisal o 95 zl...
    > Pytam dlatego, bo chce sie upewnic, ze nie musialbym placic ZUS-owi
    > podwojnie - to wszystko oczywiscie przy zalozeniu, ze rownolegle nadal
    > bede na etacie.

    jaki zus tylko składka zdorwotna (czy tam chorobowa) i tak wszystko płaci
    Twój pracodawca Ty tylko dopłacasz.

    rafal

  • 6. Data: 2002-11-18 09:23:37
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > Jestes pewna? Rafal pisal o 95 zl...
    > Pytam dlatego, bo chce sie upewnic, ze nie musialbym placic ZUS-owi
    > podwojnie - to wszystko oczywiscie przy zalozeniu, ze rownolegle nadal
    > bede na etacie.

    Tylko ubezpieczenie zdrowotne (około 100 zł miesięcznie). Pozostałe
    ubezpieczenia (ZUS) płaci uczelnia. Jeżeli będziesz mial dochody to
    Ubezpieczenie zdrowotne odpisuje sie od podatku dochodowego z działalności.

    Wiesiek

  • 7. Data: 2002-11-18 12:22:03
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Sun, 17 Nov 2002 03:12:46 +0100, shoppy <s...@o...pl> wrote:

    >Jestes pewna? Rafal pisal o 95 zl...
    >Pytam dlatego, bo chce sie upewnic, ze nie musialbym placic ZUS-owi
    >podwojnie - to wszystko oczywiscie przy zalozeniu, ze rownolegle nadal
    >bede na etacie.

    Jesli masz etat, to tylko ub. zdrowotne (ok. 95) co miesiac. Oczywiscie
    odpisywane od podatku, wiec jesli bedziesz mial zyski, to koszty w zasadzie
    zerowe.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------