PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gospodarcza - pytanie

  • 1. Data: 2004-01-02 23:40:36
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza - pytanie
    Od: "Wacław" <...@...com>

    Chcialbym legalnie prowadzic uslugi komputerowe. Czy koniecznie muszę
    zakladac firme? Moge byc np. tylko platnikiem podatku VAT bez prowadzenia
    DG? Jesli nie, to jaka jest najkrotsza droga do zalozenia jednoosobowej
    firmy.

    Bede wdzieczny za wszelka pomoc

  • 2. Data: 2004-01-03 08:38:42
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza - pytanie
    Od: "veni VIDI vici" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Wacław" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    prowadzenia
    > DG? Jesli nie, to jaka jest najkrotsza droga do zalozenia

    Chcąc działać legalnie na własny rachunek musisz załozyć DG.
    Poczytaj:
    http://www.mf.gov.pl/index.php?wysw=4&sgl=2&dzial=29
    9

    Jeśli masz już jakiś klientów może na początek rozważ umowy "o
    dzieło" "zlecenie" w zależności od specyfiki świadczonych usług,
    inaczej ZUS może na początku cię pogrążyć.
    Swoją drogą tak duży ZUS jest skuteczną blokadą dla rozwijania
    przedsiebiorczości wśród młodych ludzi.
    Niestety nasi politycy mają wysokie diety i żyją w innym "matrixie"

    PZDr
    Quba
    www.superszkolenia.pl - na stronie dostępny darmowy kurs "jak radzić
    sobie ze stresem"

  • 3. Data: 2004-01-03 15:06:40
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 3 Jan 2004 00:40:36 +0100, "Wacław" <...@...com> wrote:

    >Czy koniecznie muszę zakladac firme?

    Nie, ale jest to rozwiazanie najkorzystniejsze z punktu widzenia odbiorcow
    twoich uslug. Alternatywa jest umowa zlecenie w przypadku czynnosci np.
    serwisowych lub umowa o dzielo jesli efektem mam byc jednorazowe stworzenie
    "dziela" czyli np. napisanie programu na zamowienie czy opracowanie firmowej
    witryny WWW.

    > Moge byc np. tylko platnikiem podatku VAT bez prowadzenia DG?

    Nie.

    > Jesli nie, to jaka jest najkrotsza droga do zalozenia jednoosobowej
    >firmy.

    Jest o tym cala masa stron w sieci. Kolejnosc jest taka - wpis do ewidncji
    dzialalnosci gospodarczej, uzyskanie numeru REGON w lokalnej placowce GUS,
    zarejestrowanie sie w US jako platnik podatku VAT, zalozenie konta w banku
    (wymagane przez ZUS), zarejestrowanie sie w ZUSie. Znajac REGON i NIP warto
    pomyslec o pieczatce bo beda jej od Ciebie wymagali w banku i w ZUSie. Byc moze
    warto rowniez poszukac jakiegos biura rachunkowego jesli nie masz pojecia co to
    jest KPiR, deklaracja VAT-7 czy ZUS DRA.

    Kyniu

    --