PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoradztwo zawodowe › Doradztwo zawodowe
    From: "Lektor" <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Doradztwo zawodowe
    Date: Sat, 4 Nov 2006 09:48:53 +0100

    Witajcie

    Wysyłam tu ten post w nadziei, iż uda mi się uzyskać od Was kilka rad.

    Otóż zajmuję się amatorsko i nieoficjalnie doradztwem zawodowym: pomagam
    ludziom napisać CV i list motywacyjny, przygotowuję ich do rozmów
    kwalifikacyjnych.

    Jednakże istota mojej pomocy nie polega na jako takim napisaniu CV, ale na
    kompleksowej pomocy zawodowej dla klienta - czyli najpierw rozmowa o wiedzy
    i doświadczeniu, a następnie wskazanie klientowi, co należy zmienić (z
    języka zwyczajnego na bardzo górnolotny, celem pozornego zwiekszenia
    kwalifikacji kandydata do pracy).

    Gdy już wspólnie ustalimy, co zmienić, przystępuję do etapu drugiego, czyli
    dobranie stanowisk w zasięgu klienta (poziom moich klientów to z reguły
    przejście z pracownika fizycznego lub półfizycznego na najniższe
    kierownicze), skonstruowanie dokumentów, oraz ćwiczenia (czasem
    wielogodzinne) z rozmowy kwalifikacyjnej.

    Zajmuję się tym nieoficjalnie i niekomercyjnie, ale zaczynam myśleć o
    świadczeniu tego typu usług komercyjnych.

    Zdaję sobie sprawę, że może być dość trudno, gdyż takie usługi raczej
    szkodzą "biznesowi", niż mu pomagają. Jednakże zwracam się do Was z
    pytaniem, jak taką działalność rozpocząć i prowadzić, biorąc pod uwagę
    trudności i małe szanse rozwoju (własni pracownicy itd.) ? Chodzi mi o
    aspekty techniczno-organizacyjne. Czy są rzeczy, akty prawne itp., o których
    powinienem wiedzieć?

    Druga sprawa, czy byłby ktoś potencjalnie zainteresowany skorzystaniem z
    takich usług? A jeśli tak, to czego by od nich ze swojej strony oczekiwał i
    co w nich widzi? Oraz ile czasu byłby skłonny poświęcić na przejście takiego
    kursu i ile za niego zapłacić? Czy byłby skłonny pójść na układ typu procent
    z dostawanej pensji (jeśli praca zdobyta w konsekwencji kursu) ? Nie pytam
    zobowiązująco, bo na razie i tak nie zamierzam ich świadczyć osobom
    "niezaufanym", ale staram się ustalić potencjalny popyt...

    Wszystkim z góry dziękuję za czas poświęcony za przeczytanie tego tekstu i
    odpowiedzi.