PracaGrupypl.praca.dyskusje › Doktorat zagranica a praca

  • 1. Data: 2004-02-11 11:26:57
    Temat: Doktorat zagranica a praca
    Od: Agnieszka <a...@b...org>

    Witam
    Mam taki problem, a wlasciwie dwie opcje do wyboru. Mam mozliwosc podjecia
    studiow doktoranckich zagranica. Jest to powiazane ze znalezieniem sobie
    wlasnego zrodla finansowania tam, na miejscu, oraz ewentualnie jakiejs
    pracy (jesli wystarczy czasu). Druga opcja jest zostanie w Polsce i
    szukanie pracy - najchetniej w zawodzie (jestem tegoroczna absolwentka i
    jak do tej pory nie mialam szansy popracowac nigdzie dluzej niz 2
    miesiace), co jest o tyle trudne, ze jest to dosc hermetyczny zawod. Jestem
    w polowie studiow podyplomowych, z ktorych poza papierkiem praktycznie tez
    nic nie mam. Czy Waszym zdaniem warto pakowac sie i wyjezdzac z Polski na
    co najmniej 4 lata, wiedzac ze tam czeka mnie nauka, byc moze jakies drobne
    pieniadze (dopoki nie znajde pracy lub grantu musze zyc z wlasnych
    oszczednosci) i byc moze doswiadczenie, ktore nie wiem czy mi sie przyda w
    Polsce? Czy moze lepiej dalej szukac czegos w Polsce, wysylajac setki
    listow z CV?
    --
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-02-11 15:32:36
    Temat: Re: Doktorat zagranica a praca
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "Agnieszka" <a...@b...org> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > oszczednosci) i byc moze doswiadczenie, ktore nie wiem czy mi sie przyda w
    > Polsce? Czy moze lepiej dalej szukac czegos w Polsce, wysylajac setki

    Mysle, ze dopoki nie napiszesz o jaka dziedzine chodzi i o jaki kraj, nikt
    ci konkretnej porady nie udzieli. Ja sam robilem doktorat w Holandii i tego
    nie zaluje (ale to bylo 15 lat temu...)

    Misiek

  • 3. Data: 2004-02-11 16:45:22
    Od: Agnieszka <a...@b...org>

    Una dia en invierno en el grupo pl.praca.dyskusje, Misiek escribio:

    > Mysle, ze dopoki nie napiszesz o jaka dziedzine chodzi i o jaki kraj, nikt
    > ci konkretnej porady nie udzieli. Ja sam robilem doktorat w Holandii i tego
    > nie zaluje (ale to bylo 15 lat temu...)

    Dziedzina - Urbanistyka, planowanie przestrzenne, gospodarka przestrzenna,
    tego typu. Kraj ewentualnego doktoratu to Finlandia.

    --
    Agnieszka

  • 4. Data: 2004-02-13 09:25:24
    Od: Tomasz <h...@S...poczta.onet.pl>

    hermetyczne zawody sa bardzo dobre
    popatrz ile mamy bezrobotnych pseudomenagerow, pseudoinformatykow
    oczywiscie ci dobrzy zawsze znajda dobra prace nawet w najgorszych
    ekonomicznych warunkach
    pytanie po co chcesz robic doktorat?
    w polsce mamy duzo marnych doktorow szczegolnie ostatniego wypustu
    wynika to z faktu ze czlowiek konczacy obecne studia nie ma pomyslu na
    zycie a miec powienien i idzie do przechowalni zwanej chyba teraz studia
    doktoranckie
    kilka lat pobytu za granica moze zaowocowac niezlymi kontaktami ktore
    mozesz wykorzystac po powrocie, zwazywszy ze nie jedziesz tam zbierac
    truskawki
    po kilku latach wracasz do polski z nowymi pomyslami, z obiecujacymi
    kontaktami, sporym doswiadczeniem zawodowym i do tego jeszcze masz
    doktorat - od razu wskakujesz polke wyzej - ale nie licz wtedy ze ktos
    "da ci prace" sama bedziesz pracodawca

    T.