PracaGrupypl.praca.dyskusjePortal/Serwis o stawkach › Dlaczego pytanie o wynagrodzenie to bezczelność?
    From: "Jagna W." <w...@o...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Dlaczego pytanie o wynagrodzenie to bezczelność?
    Date: Sat, 27 Oct 2007 23:56:46 +0200

    Użytkownik "Alek" <b...@s...com> napisał w wiadomości
    news:ffvha8$196$1@inews.gazeta.pl...

    > U nas ze swieca szukac ogloszen w ktorych podana jest pensja.

    O właśnie, coś mi się nasunęło. Co o tym sądzicie?
    Parę miesięcy temu wysyłałam odpowiedzi na ogłoszenia o pracę do różnych
    ogłoszeniodawców. Ponieważ kompletnie nigdzie nie było podanego
    wynagrodzenia, a w niektórych przypadkach nawet tego, jaka będzie forma
    zatrudnienia, to jedno z moich pytań brzmiało właśnie "Jakie wynagrodzenie
    przewidują Państwo na oferowanym stanowisku i czy jest to umowa o pracę czy
    na zlecenie". Pytanie stąd, że akutalnie mam pracę i niekoniecznie muszę ją
    zmieniać, a jeśli już, to na lepszą finansowo. Proszę sobie wyobrazić, że na
    jakieś 20 maili dostałam zaledwie trzy odpowiedzi i to typu "Proszę najpierw
    przysłać CV a potem na ewentualnej rozmowie kwalifikacyjnej dowie się pani
    jakie otrzyma wynagrodzenie". Jedna odpowiedź brzmiała wręcz "To oburzające,
    ze jako pierwsza zadaje pani takie pytania. Życzymy powodzenia, bo z takim
    podejściem będzie miała pani trudności w znalezieniu pracy". Na moje
    argumenty, że nie widzę podstaw, by marnować czas i wysyłać CV, a już tym
    bardziej przyjeżdżać na spotkanie, jeśli nie wiem, czy warunki pracy będą
    mnie satysfakcjonowały (zwłaszcza, że jak zaznaczałam mam pracę i to nie
    najgorszą), odpowiedzi brzmiały mniej więcej "Pani argumenty są
    niedorzeczne". No i troche zgłupiałam, bo autentycznie nie rozumiem co jest
    w tym niedorzecznego. Niestety - odpowiedzi na to pytanie już w ogóle nie
    dostałam.

    JW