PracaGrupypl.praca.dyskusjeDebilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika › Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Date: Sat, 16 Aug 2003 23:22:52 +0200

    Z pl.biznes

    Użytkownik "MT" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
    news:bh6cqo$pgm$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > To jest niestety debilny kraj!!!!!!!!!!!!!!!

    To jest tylko wolny rynek.
    Dlaczego? nizej.

> [...]
    > ksi?g rachunkowych.
    > Co z tego kiedy jestem na zasiłku dla bezrobotnych??
    > Mieszkam na wsi nawet do?ć niedaleko W-wy, ale mam małe dzieci i nie mogę
    > sobie pozwolić na pracę w stolicy i przebywanie poza domem po 14 godzin (z
    > dojazdami). Chciałabym otworzyć biuro rachunkowe - ale sk?d mam wzi?ć na
    ten
    > potworny ZUS. W takiej małej miejscowo?ci nie znajdę tylu klientów żeby na
    > ten ZUS od pocz?tku zarobić!!!
    > I sk?d w naszym kraju szara strefa?? Sk?d tylu bezrobotnych??

    Gospodarka to nie jest jeden wielki wor z pieniedzmi, ktory wiecej daje niz
    dostaje.
    Kazdy oczekuje, ze cos z tego wora dla niego skapnie.
    Chcecie do tego wora mniej pieniedzy wlazyc a wiecej wyciagnac.
    Ale w tym worze jest tyle pieniedzy ile sami do niego wlozyliscie.
    Skoro wiemy, ze nasze wplywy rownaja sie maksymalnie naszym
    wydatkom, to skad w was oczekiwanie, ze z wora wyjmiecie
    wiecej niz wlozyliscie?

    Uczyli was tego na uczelniach?
    Gdyby to byla prawda, to ci co ucza sami by robili kokosy.
    Ale tak nie jest. Daja wam fikcje, model ekonomi, ktory w
    rzeczywistosci nie zachodzi.
    Ale mozna zarobic na fikcji, uczac o niej.

    Wiecie, ze wplywy z wora rownaja sie wydatkom z wora.
    Produkujecie i macie wydatki, nastepnie towary w ilosci (q)
    chcecie sprzedac po cenie wyzszej od jednostkowych
    calkowitych kosztow wytworzenia (k)

    Macie wydatki k*q
    Chcecie sprzedac z marza (m) po (k+m)*q
    Wasze oczekiwane wplywy (k+m)*q
    Czyz nie widac, ze (k+m)*q > k*q

    Sprzedacie tylko za rownowartosc k*q.
    Po cenie k+m bedzie to q sprzedane (qs)
    (k+m)*qs=k*q
    qs=(k*q)/(k+m)=[k/)k+m)]*q
    Widac, ze im wyzsza marza (m), tym nizsza
    sprzedana ilosc produkcji qs.

    Zostaja towary niesprzedane q-qs.
    A jak sie nie sprzedaja to co sie robi?
    Ogranicza sie produkcje, zmienia sie branze.
    Ale zawsze wypadnie na kogos u ktorego
    pojawia sie zapasy niesprzedanych towarow.

    Towary sie nie sprzedaja, wiec ograniczamy
    produkcje i redukujemy zatrudnienie.
    Stad sie biora BEZROBOTNI.
    Stad i ty nia jestes, dzieki temu mechanizmowi,
    sprzedazy qs, dzieki dodawaniu marzy do kosztow.

    Ale jak przezyc, gdy sprzedajemy bez marzy?
    1. A wszyscy musimy sie stac pracownikami
    2. Wszyscy jestesmy wlascicielami calej gospodarki,
    naszego wora.
    3. Produkujemy na wlasne zamowienie.
    4. Powyzsze da sie zrealizowac, gdy nasza gospodarka
    (wor) bedzie zorganizowana barterowa gospodarka.

    > Jak się pozwala ludziom wykazać się inicjatyw???
    > Może mi kto? to wytłumaczy, bo ja niestety jestem za głupia.

    Nie jestes. To tylko glupot ucza.

    Pozdrawiam
    Klus