PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca może...?

  • 1. Data: 2004-10-27 17:11:47
    Temat: Czy pracodawca może...?
    Od: Michał <k...@p...fm>

    Witam

    Czy pracodawca może zainstalować na komputerze swojego pracownika
    oprogramowanie rejestrujące działania pracownika na komputerze? Taki
    rejestrator video tego co widać na ekranie. W celu sprawdzenia czym
    pracownik zajmuje się w pracy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-27 17:49:38
    Temat: Re: Czy pracodawca może...?
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > oprogramowanie rejestrujące działania pracownika na komputerze? Taki
    > rejestrator video tego co widać na ekranie. W celu sprawdzenia czym

    tu nie ma prostych odpowiedzi - z tego co kiedys czytalem kilka artykulow
    prawniczych na ten temat, wyglada na to, ze moze - musi jedynie poinformowac
    pracownika, ze jego dzialania sa rejestrowane

  • 3. Data: 2004-10-27 18:39:04
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    gosc <s...@w...pl> wrote:
    > tu nie ma prostych odpowiedzi - z tego co kiedys czytalem kilka
    > artykulow prawniczych na ten temat, wyglada na to, ze moze - musi
    > jedynie poinformowac pracownika, ze jego dzialania sa rejestrowane

    A jakie to trudne - przeciez to sprzed pracodawcy, a pracownik w pracy ma
    sie zjamowac pracowaniem, a nie zalatwianiem swoich prywatnych spraw, czy
    obijaniem sie...

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 4. Data: 2004-10-27 21:19:09
    Od: "Mrówka" <m...@b...pl>

    Użytkownik "Michał" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > oprogramowanie rejestrujące działania pracownika na komputerze? Taki
    > rejestrator video tego co widać na ekranie. W celu sprawdzenia czym

    W tych czasach pracodawca wszystko moze..... :/

    Magda

  • 5. Data: 2004-10-27 21:24:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 27 Oct 2004 20:39:04 +0200, "Michał 'Amra'
    Macierzyński" <m...@p...pl> zakodował:

    >A jakie to trudne - przeciez to sprzed pracodawcy, a pracownik w pracy ma
    >sie zjamowac pracowaniem, a nie zalatwianiem swoich prywatnych spraw, czy
    >obijaniem sie...

    Idąc tym tropem, to może zainstalować kamerki i mikrofony wszędzie - z
    WC i telefonami włącznie bo to też jego sprzęt.

    Na szczęście IMO jesteś w błędzie i podpada to pod mobbing.

    KP
    Art. 8. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który byłby sprzeczny
    ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub zasadami
    współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego
    nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2004-10-28 08:25:20
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > oprogramowanie rejestrujące działania pracownika na komputerze? Taki
    > rejestrator video tego co widać na ekranie. W celu sprawdzenia czym

    Sprawa wygląda tak, że pracodawca może zainstalować oprogramowanie
    monitorujące, tyle że:
    1. Jezeli nie powiadomi o tym pracownika to nie moze bezośrednio z
    pozyskanych informacji zrobić zadnego pożytku (np zwolnić). (mozemy
    walczyć w sądzie potem)
    2. Jezeli poinformuje (na pismie) to może wtedy wszystko.
    3. W praktyce to nie informuja a i tak wyciagaja wnioski z owoców
    monitoringu.

  • 7. Data: 2004-10-31 11:34:08
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    emati; <clqahm$dfu$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > 1. Jezeli nie powiadomi o tym pracownika to nie moze bezośrednio z
    > pozyskanych informacji zrobić zadnego pożytku (np zwolnić). (mozemy

    Tytułem uzupełnienia - mz. pracodawca jest ograniczony tylko i wyłącznie
    w czytaniu/podsłuchiwaniu tzw. korespondencji prywatnej, ale
    przeznaczenie miejsca pracy nie zezwala na taką, więc zawsze pracodawca
    może podnosić fakt tego, że działał w dobrej wierze, a podniesienie
    przez pracownika tego, że pracodawca podsłuchiwał/czytał jego
    korespondencję prywatną jest zarazem jego [pracownika] przyznaniem się
    do winy [;)] , czyli naruszenia zasad zatrudnienia. Co zresztą nie
    wyłącza potrzeby informowania pracownika o w/w instalacji w celu
    bezproblemowego wygrania wszelkich spraw w SP przez pracodawcę. ;)

    Ale zupełnie inną sprawą jest fakt, że część operacji wykonywanych przez
    pracownika na komputerze można "podejrzeć" bez instalowania specjalnego
    oprogramowania - poprzez wykorzystanie funkcji systemowych, lub wręcz
    poprzez serwery [pomijam oczywistą sytuację, kiedy pracownicy pracują na
    terminalach] - w tym wypadku "dokładność" jest mniejsza, ale z drugiej
    strony fakt używania niestandardowego oprogramowania, używania wbrew
    zasadom, czy np. odwiedzania nieodpowiednich stron [do zadań
    wykonywanych na danym stanowisku] umożliwia ukaranie pracownika bez
    znajomości treści tego co sobie pisze i bez informowania o "podsłuchu".
    Czyli w większości przypadków pracodawca nie musi odwoływać się do
    "podsłuchu", żeby uwalić źle pracującego pracownika. ;)

    Flyer

    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 8. Data: 2004-11-16 19:45:14
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cloksj$s91$1@inews.gazeta.pl Michał <k...@p...fm>
    pisze:

    > Czy pracodawca może zainstalować na komputerze swojego pracownika
    > oprogramowanie rejestrujące działania pracownika na komputerze?
    Tylko wtedy, gdy mu pracownik na to pozwoli.
    Bez pozwolenia to może zainstalować na swoim komputerze...
    Jotte. ;)

  • 9. Data: 2004-11-16 20:39:55
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > W wiadomości news:cloksj$s91$1@inews.gazeta.pl Michał <k...@p...fm>

    > Tylko wtedy, gdy mu pracownik na to pozwoli.
    > Bez pozwolenia to może zainstalować na swoim komputerze...

    A widzisz. Do pracy nie przychodzi sie z wlasnym komputerem, ino pacuje na
    komputerze bedacym wlasnoscia pracodawcy. Zainstalowac moze _wszystko_. Inna
    sprawa czy z wynikow dzialania wszystkich zainstalowanych rzeczy moze
    _oficjalnie_ skorzystac.

    Ale dopoki nie bedzie szerokiego orzecznictwa w tym zakresie bylbym _bardzo_
    ostrozny.

    I nie sciemniaj, ze odpowiadajac pisales o prywatnym komputerze pracownika
    stojacym u niego w domu, bo nie o to przedpiscy chodzilo...

    szomiz
    Jestem za wprowadzeniem obowiazku korzystania przez administracje z
    bezplatnego oprogramowania. Ale pod warunkiem wprowadzenia obowiazku
    korzystania z bezplatnego sprzetu. No moze takiego, ktorego koszt zakupu
    nie przekracza kosztow surowcow potrzebnych do jego wytworzenia.