PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy certyfikaty dla informatyków pomagają w lepszych zarobkach, szybszym znalezieniu pracy

  • 1. Data: 2002-02-08 21:55:39
    Temat: Czy certyfikaty dla informatyków pomagają w lepszych zarobkach, szybszym znalezieniu pracy
    Od: "lenka" <o...@w...sobie.to>

    Mam pytanie do wszystkich informatyków i firm rekrutujących, a także
    pracodawców:
    czy posiadanie certyfikatów firm informatycznych takich jak Cisco, Microsoft
    zwiększa szanse informatyków na rynku pracy? Czy można liczyć na wyższe
    wynagrodzenie?
    O ile wyższe wynagrodzenie?
    Czy można liczyć na szybsze znalezienie pracy w obecnej sytuacji rynkowej?
    Co tak naprawdę są warte takie certyfikaty?
    Jakie inne firmy informatyczne wydają certyfikaty i ile się za to płaci?
    Jak sądzicie, ilu informatyków ma takie certyfikaty i co jest to warte?

    Dzięki za wszystkie informacje.
    B.L.

  • 2. Data: 2002-02-08 22:08:35
    Od: "matie" <m...@t...pl>

    MI NIC NIE POMOGL..........

    ale nadal robie kolejne........

  • 3. Data: 2002-02-09 00:52:43
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "lenka" <o...@w...sobie.to> wrote in message
> [...]
    > Jakie inne firmy informatyczne wydają certyfikaty i ile się za to płaci?
    > Jak sądzicie, ilu informatyków ma takie certyfikaty i co jest to warte?

    chyba lepiej mieć niż nie mieć, kwestia tylko czy to jest certyfikat poparty
    praktyką, czy tylko jest to papierowy inżynier. ja miałem mcse zrobione po
    ładnych paru latach praktyki w zasadzie jako potwierdzenie tego co umiem. do
    niczego niestety to mi się nie przydało w polsce, w niemczech .... hm....
    chyba tak bo dostałem dobrą posadę u billa (tego billa - williama iii gatesa
    :-)))

    pozdrówka, slavo

    p.s. moja opinia: jeśli ktoś coś potrafi, niech to potwierdzi certyfikatem !

  • 4. Data: 2002-02-09 11:52:22
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości
    <cut>
> [...]

    Pytanko pojawia sie srednio raz na dwa tygodnie:) Zerknij na archiwa, bedzie
    tam troche info, rowniez przy okazji innych watkow, typu zarobki
    informatykow itp.

> [...]
    niczego niestety to mi się nie przydało w polsce, w niemczech .... hm....
    > chyba tak bo dostałem dobrą posadę u billa (tego billa - williama iii

    W zwiazku z tym za kolejna wersje windy komisyjnie obwinimy Ciebie;;)
    A tak po prawdzie warto miec, ja negocjowalem lepsze pieniadze na gebe,
    poniewaz stwierdzilem ze umiem to czy tamto, a papiera nie mialem, gdybym
    mial to kto wie:)Przy procesie rekrutacji zdarza sie czesto, ze wypelniasz
    jeszcze formularz firmy (poza cv ktore wysylasz), i z regoly jest tam
    pozycja: kursy/szkolenia/certyfikaty. Warto cos wpisac, IMHO w oczach HR to
    cie winduje w gore.

    > pozdrówka, slavo
    >
    > p.s. moja opinia: jeśli ktoś coś potrafi, niech to potwierdzi certyfikatem
    !

    racja
    /p

    ...@o...kosciol.com.pl
    Prawdziwy programista wiesza sie
    razem ze swoim programem.

  • 5. Data: 2002-02-09 19:26:39
    Od: "Zloty" <s...@t...iem.pw.edu.pl>

    Robie sobie specjanie ccna tylko dlatego aby firma zostala przedstawicielem
    cisco poniewaz cisco tego wymaga wiec mysle ze to sie przyda, a czy jest to
    potrzebne to zalezy przewaznie od tego do jakiej firmy trafisz.
    W malej przewaznie nie beda sie o to pytali, ale w duzej miedzynarodowej
    sadze ze bedzie to mialo znaczenie.

  • 6. Data: 2002-02-10 20:35:05
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

> [...]
    > Jakie inne firmy informatyczne wydają certyfikaty i ile się za to płaci?
    > Jak sądzicie, ilu informatyków ma takie certyfikaty i co jest to warte?

    Powiem tak. W praktyce zadnego certyfikatu jeszcze nie mam. Jezeli takowego
    sie nie posiada, warto przynajmniej miec certyfikaty ukonczenia kursow np.
    Suna.
    Jednak w procesie rekrutacji w Niemczech, na pytanie o swiadectwa ukonczenia
    kursow, otrzymalem odpowiedz: Wierzymy Ci. I te papierki nie byly na nic
    potrzebne. W sumie jest to specyfika firmy

    Pozdrawiam
    Pawelek

    P.S. Przymierzam sie do Java Developer