PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cudzoziemiec pracuje

  • 1. Data: 2002-01-24 15:18:15
    Temat: Cudzoziemiec pracuje
    Od: r...@v...eu.org (rafal polonski)

    Czesc,
    Jestem cudzoziemcem (Litwa) studiujacym w Polsce. Chcialbym zatrudnic sie
    w Polskiej firmie legalnie. Czy ktos z Was ma doswiadczenie w zatrudnianiu
    obcokrajowca lub sam jest cudzoziemcem pracujacym w Polskiej firmie.
    Wiem, ze czekaja mnie duze formalnosci.Moze sa jakies sposoby aby zmniejszyc
    ta mordege.

    dzieki serdecznie za kazda wskazowke.
    rafi
    --
    Celui qui ne sait pas se contenter de peu ne sera jamais content de rien.

  • 2. Data: 2002-01-24 16:29:46
    Temat: Re: Cudzoziemiec pracuje
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > --
    > Celui qui ne sait pas se contenter de peu ne sera jamais content de rien.

    Sa 4 warianty:

    1. Pytasz w urzedzie wojewodzkim jak mozesz dostac karte stalego pobytu. Jesli
    mozesz masz wzsystko z glowy.

    2. Znajdujesz pracodawce, jest to raczej trudne ale mozliwe. Kadrowa, kadrowy
    pracodawcy udaje sie do urzedu pracy sklada oferte na Twoje stanowisko. Takie
    cos tam lezy 20-30 dni (dokladnie nie pamietam) dni roboczych. W tym czasie do
    firmy podazaja rozni magicy (jestes ich konkurentem z zagranicy :-)). Jesli
    zaden magic firmie nie podpasuje, UP wystawia firmie zezwolenie na zatrudnienie
    obcokrajowca. Caly taki interes trwa okolo 2-3 miesiecy. Jak juz dostaniesz
    zezwolenie, poginasz do konsulatu RP w Wilnie na Antokolu skladasz tam paszport
    i te papiery plus jakis wniosek. Gdzies po tygodniu dostajesz paszport z Wiza
    pracownicza. Wracasz do Polski z kadrowa jeszcze zalatwiasz cos. Ale to juz nie
    jest problem. Teraz musisz uwazac zebys caly czas mial spelniony
    obowiazek "Meldunkowo-Wizowy", inaczej w przyszlosci bedziesz musial opuscic
    RP. Dlaczego?! Dlatego ze zezwolenie dziala w ciagu jednego roku
    kalendarzowego, po roku historia powtarza sie, po 2 latach nie masz wiecej
    szans na zatrudnienie w polsce. Wiec znowu udajesz sie do Urzedu wojewodzkiego
    i probujesz dostac karte stalego pobytu. Udalo sie masz spokoj. Nie udalo sie
    punkty to sa jeszcze 2 punkty.

    3. W konsulacie w Wilnie pytasz kobiete w okienku w jaki sposobo mozesz dostac
    obywatelstwo RP. Jesli jestes polakiem to masz duze szanse, chociaz warto miec:
    Studia w PL, Rodzine w PL, Dziadka w AK (nie w Wermachcie tak jak na Slasku ;-
    )), czlonkowsto w Oazie, opinie proboszcza i tak tam inne istotne rzeczy.
    Proceder trwa okolo 1ego roku. Albo dostajesz czerwona teczke taka jak
    OlisadeBOWSKI z podpisem albo Olka albo sekretarza jego kancelarii, albo punkt
    4.

    4. Dla desperatow i mocno zakochanych. Slub z obywatelem RP plci przeciwnej. W
    wyniku czego takiego masz karte stalego pobytu.

    Bardziej dokladnych informacji mozesz uzyskac w konsulacie RP na Antokolu,
    pracownicy sa bardzo kulturalni i rzyczliwi, pozatym gadaja po Wilensku ;-)

    Pozdr.
    R-nee.

  • 3. Data: 2002-01-24 21:18:03
    Od: "Gennady Kulikov" <g...@p...onet.pl>

    > 4. Dla desperatow i mocno zakochanych. Slub z obywatelem RP plci
    przeciwnej. W
    > wyniku czego takiego masz karte stalego pobytu.

    Po 5 latach na karcie czasowego pobytu - która NIE daje automaticzne prawa
    do pracy.

    Pozdrawiam
    Gennady

  • 4. Data: 2002-01-25 08:41:13
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > przeciwnej. W
    > >
    > Po 5 latach na karcie czasowego pobytu - która NIE daje automaticzne prawa
> [...]

    Tego nie wiedzialem. To po jaki ch.. w ogole ta karta czasowego pobytu
    potrzebna?

    Pzdr.
    R-nee.

  • 5. Data: 2002-01-25 21:44:57
    Od: "Gennady Kulikov" <g...@p...onet.pl>

    > Tego nie wiedzialem. To po jaki ch.. w ogole ta karta czasowego pobytu
    > potrzebna?

    Możesz mieszkać, wyjeżdżać - wjeżdżać bez wizy i tyle. No i czasami konto w
    banku da sie załozić - na sam paszport nie wszędzie można.
    Pzdr
    Gennady

  • 6. Data: 2002-01-28 11:55:50
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Możesz mieszkać, wyjeżdżać - wjeżdżać bez wizy i tyle. No i czasami konto w
    > banku da sie załozić - na sam paszport nie wszędzie można.

    No to w takim ukladzie 4 punkt jes nie akutalny.

    Pzdr.
    R-nee.

  • 7. Data: 2002-02-01 16:10:57
    Od: "Katia" <k...@g...pl>

    Główny bohater *w tej roli Gennady Kulikov <g...@p...onet.pl>)
    rzekł:a2ptf7$2shm$...@p...acn.pl...
    > przeciwnej. W
    > >
    > Po 5 latach na karcie czasowego pobytu - która NIE daje automaticzne prawa
    > do pracy.

    Po 3 latach.

    ustawa o cudzoziemcach:
    Art. 19. 1. Zezwolenie na osiedlenie się może być udzielone cudzoziemcowi,
    na jego wniosek, jeżeli łącznie spełnia następujące warunki:
    1) wykaże istnienie trwałych więzów rodzinnych lub ekonomicznych z
    Rzecząpospolitą Polską,
    2) ma zapewnione w Rzeczypospolitej Polskiej mieszkanie i utrzymanie,
    3) bezpośrednio przed złożeniem wniosku przebywał nieprzerwanie na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej co najmniej przez 5 lat na podstawie
    wiz lub zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony, a na podstawie
    zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony w celu połączenia z rodziną -
    przez okres 3 lat.

    Katia