PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co po filologii ang.

  • 1. Data: 2002-10-10 07:58:10
    Temat: Co po filologii ang.
    Od: a...@p...onet.pl

    Moja dziewczyna w przyszłym roku skończy filologię angielską. Jedną z
    możliwości pracy jest nauczanie w szkole średniej lub szkole językowej, ale
    wydaje się to być mało przyszłościowe. Jakie są jeszcze możliwości? Tłumacz
    przysięgły (jakiś dodatkowy egzamin)? Czy może po przystąpieniu do UE będzie
    szansa na lepiej płatną i rozwijającą pracę czy raczej na to nie liczyć? A może
    dodatkowo jakieś studia podyplomowe, tylko że to kosztuje :(

    Gal Antoni

  • 2. Data: 2002-10-10 08:03:41
    Temat: Re: Co po filologii ang.
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...
    > Moja dziewczyna w przyszłym roku skończy filologię angielską. Jedną z
    > możliwości pracy jest nauczanie w szkole średniej lub szkole językowej,

    ale moim zdaniem to jest wlasnie przyszlosciowe.
    Tzn jeszcze nie, ale w przyszlosci powinno byc OK

    MarcinP

  • 3. Data: 2002-10-10 08:40:32
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > napisał:3...@n...onet.pl...
    >
    > ale moim zdaniem to jest wlasnie przyszlosciowe.
    > Tzn jeszcze nie, ale w przyszlosci powinno byc OK

    a moim zdaniem podyplomowe studia (byle nie zarządzanie bo jak słyszałęm
    specjalistów wykształciła polska na 10 lat :-))). z samym językiem to jak
    piszesz tylko szkoła zostaje (a tam płace cieniutkie) - w firmie nie ma
    szansy na pracę bo zazwyczaj potrzebni są ludzie którze znają język i coś
    więcej potrafią

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 4. Data: 2002-10-10 09:04:41
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > piszesz tylko szkoła zostaje (a tam płace cieniutkie) - w firmie nie ma
    > szansy na pracę bo zazwyczaj potrzebni są ludzie którze znają język i coś

    A możesz polecić coś konkretnego dla takiej osoby, aby po skończeniu było
    łatwiej znaleźć pracę (mając na uwadze świetny angielski) - może PR?

    Gal Antoni

  • 5. Data: 2002-10-10 09:16:21
    Od: "Mumin" <g...@p...onet.pl>

    Nauka w szkole jest zdecydowanie lepsza
    niż praca w firmie "dająca szansę rozwoju".
    Zalety pracy w szkole:
    ze 4 wolne miesiące w roku
    połowe mniej godzin w pracy
    zarobiki po kilku latach mogą wynieść
    nawet 1500 netto. Trudniej jest cię wygryść
    z pracy niż w jakimśtam przedsiębiorstwie.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodatkowo uczyć
    w szkole językowej (jeśli się oczywiście
    znajdzie takową pracę) stawki od 30zł/g.
    Dodatkowo ze względu na dużą ilość
    wolnego czasu można dawać korepetycje,
    na pewno się ktoś znajdzie.
    Podstawowa sprawa:
    Nie ma nad tobą dziesięciu przydupasów
    mówiących ci co i jak masz robić (standard
    w firmach/przedsiębiorstwach prywatnych).

    Krótko mówiąc jeśli masz już pare lat
    doświadczenia i mgr przed nazwiskiem
    to możesz zarobić nawet 3000 netto.

    No ale do nauczania trzeba mieć talent
    i zapał oraz przedewszytkim lubić to,
    jeśli ktoś takiego zapału nie posiada
    to niech sobie szuka pracy w firmie dającej
    "szansę rozwoju zawodowego".

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2002-10-10 10:05:24
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > A możesz polecić coś konkretnego dla takiej osoby, aby po skończeniu było
    > łatwiej znaleźć pracę (mając na uwadze świetny angielski) - może PR?

    no PR jest OK (moja żona w tym pracowała) ale do tego trzeba mieć chyba
    wrodzone już predyspozycje, hehe... ciężko mi jednoznacznie powiedzieć co
    innego będzie dobre, po prostu musi znaleźć coś w czym się będzie czuła i w
    czym można mieć pracę i zarobić pieniążki

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 7. Data: 2002-10-15 12:20:57
    Od: "em" <v...@f...onet.pl>

    >Tłumacz przysięgły (jakiś dodatkowy egzamin)?

    Tłumacz to bardzo dobre zajęcie. Do wykonywania zawodu potrzebna jest bardzo
    dobra znajomość języka - a taką znajomość uzyskuje się po filologii.
    Umiejętności tłumacza oczywiście muszą rosnąć i wraz z nabieranym
    doświadczeniem (zasobem słownictwa) rosną również możliwości tłumacza co się
    przekłada 1:1 na kasę.
    Najbardziej lukratywne są zajęcia związane z firmami prawniczymi lub
    wydziałami prawnymi dużych korporacji.
    Czyli tłumaczenia prawne to duże pieniądze.

    Tłumacz przysięgły to dodatkowy egzamin (i udokumentowane doświadczenie
    zawodowe) - jest to plus i możliwe (choć nie automatyczne) zwiększenie
    stawki za pracę.

    Praca tłumacza może być bardzo luźna związana z miejscem gdzie jest firma
    (praktycznie posługując się mailem można pracować w dowlonym miejscu na
    świecie - a ponieważ mamy wolny przepływ kapitału - nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby tam też dostawać kasę).

    Tłumaczenia ustne to oczywiście jeszcze lepsze zarobki ale to duży stres i
    duże wymagania co do wiedzy i umiejętności.

    >Czy może po przystąpieniu do UE będzie szansa na lepiej płatną i
    rozwijającą pracę czy raczej na to nie liczyć?

    PEWNIE, w tym zakresie już jest nieźle bo UE to wielka biurokracja i
    wszystko musi być po angielsku - a my już zaczęliśmy pracować na to
    przystapienie.
    Im więcej firm u nas tym wiecej pracy dla tłumaczy tu na miejscu (w Brukseli
    oczywiście tłumacze też będą potrzebni ).

    Jeśli chodzi o sumy (padały w innnych postach) to tłumacz, który wejdzie do
    grona prawniczego i "polubi" to w ciągu kilku lat może dojść do poziomu 10
    tys/mc z czego podatki nie są takie wysokie bo obwiązują zasady praw
    autorskich które obniżają koszty podatków (dane rzeczywiste z grona
    znajomych).

    > Co robić teraz?
    Przemyśleć temat i załapać się na praktyki / zlecenia okazjonalne w firmach
    o takim profilu.

    em