PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża a likwidacja stanowiska

  • 1. Data: 2002-09-02 09:55:45
    Temat: Ciąża a likwidacja stanowiska
    Od: "Andrzej \"druid the darkone\" Ostrowski" <d...@m...poznan.pl>

    Pytanie:
    Kobieta w ciaży chce wrócic do pracy po macierzyńskim a tu się okazuje
    że zlikwidowali jej stanowisko oraz że jak przyjdzie do pracy to od razu
    dostanie wypowiedzienie. Czy to tak może być ? Czy ma jakieś szansę na
    utrzymanie pracy ?
    Dziękuję z góry za odpwiedzi
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-09-03 07:17:07
    Temat: Re: Ciąża a likwidacja stanowiska
    Od: "Fredy" <a...@t...pl>

    Na urlopie macierzyńskim (ni emylić z wychowawczym) - nie.
    Po urlopie macierzyńskim - tak.

  • 3. Data: 2002-09-03 08:55:30
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

    > Na urlopie macierzy?skim (ni emyliae z wychowawczym) - nie.
    > Po urlopie macierzy?skim - tak.

    Wydaje mi sie, ze po urlopie macierzynskim swiezo upieczona mamusia
    objeta jest pewnym "okresem ochronnym", w trakcie ktorego trwania nie
    mozna jej zwolnic bez wzgledu jakie zajmowala stanowisko. Firma powinna
    zapewnic jej mozliwos powrotu do pracy, w opisanym przypadku - dajac jej
    inny "stolek".

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 4. Data: 2002-09-03 11:49:54
    Od: "Pawel A." <a...@p...wp.pl>

> [...]
    > mozna jej zwolnic bez wzgledu jakie zajmowala stanowisko. Firma powinna
    > zapewnic jej mozliwos powrotu do pracy, w opisanym przypadku - dajac jej
    Niestety, niezupelnie. Po pierwsze ogranicza sie do stwierdzenia, ze mloda
    matka" jest chroniona w czasie urlopu macierzynskiego oraz "bezposrednio po"
    ustawa nie precyzujac czy jest to dzien, tydzien czy rok......
    Poza tym wracajaca z macierzynskiego kobiete mozna zwolnic lub zaproponowac
    jej gorsze stanowisko jezeli firma prowadzi restrukturyzacje zwiazana z
    likwidacja jej stanowiska. O ile sie nie myle ochrona znika tez wtedy gdy w
    firmie prowadzone sa zwolnienia grupowe.......
    Pozdrawiam
    Pawel