eGospodarka.pl

PracaWynagrodzenia › Zarobki w HR, czyli 1700 zł podwyżki

Zarobki w HR, czyli 1700 zł podwyżki

2018-01-01 00:41

Zarobki w HR, czyli 1700 zł podwyżki

HR © YB - Fotolia.com

Wynagrodzenia w naszym kraju sukcesywnie rosną. Jeśli jednak przyjrzeć się pensjom oferowanym w poszczególnych branżach, to w oczy rzuci się wyraźnie jedna rzecz - zarobki w IT. Okazuje się jednak, że powodów do narzekań nie powinni mieć nie tylko informatycy, ale i specjaliści od HR. W bieżącym roku pracodawcy oferowali im średnio 9857 zł brutto, co oznacza, że względem poprzedniego roku podwyżki sięgnęły aż 1707 zł. Zdaniem ekspertów Antal, jest to wyraźny dowód na to, jak istotny jest dział HR w dobie rynku pracownika.
- Obecnie firmy na niespotykaną dotąd skalę inwestują w swoje działy HR oraz aktywności związane z budowaniem wizerunku pracodawcy. Oczywiście bezpośrednim powodem takiego stanu rzeczy jest deficyt kadr na rynku pracy. To wymusiło na firmach skupienie się na własnej polityce rekrutacyjnej, zainwestowanie w specjalistów ds. HR, którzy będą w stanie ściągnąć najbardziej wartościowych pracowników i zadbają o wizerunek firmy jako miejsca, gdzie warto pracować. Nie można oczywiście wyciągnąć prostego wniosku, że HR jest teraz ważniejszy niż działy marketingu czy sprzedaży. Jednak tak duży wzrost wynagrodzeń wyraźnie wskazuje na rosnące znaczenie ekspertów ds. zatrudnienia, polityki płacowej i wizerunku pracodawcy w firmach – mówi Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal.

Lawinowo rosnące zarobki w HR nie dotyczą szefów działów personalnych


Z „Raportu Płacowego Antal 2017” wynika, że zarobki w HR prezentują się całkiem okazale. W 2017 roku średnia miesięczna pensja specjalisty lub menedżera z działu HR osiągnęła poziom 9857 zł brutto, a to oznacza, że względem poprzedniego roku zarobki w HR podskoczyły o przeszło 1/5. To najbardziej pokaźny wzrost pensji, jaki odnotowano we wszystkich analizowanych branżach. Eksperci Antal podkreślają jednak, że tak pokaźne podwyżki pensji niestety nie dotyczą wszystkich bez wyjątku specjalistów HR.

fot. YB - Fotolia.com

HR

Rośnie rola HR-owców w firmach - specjaliści z tej branży zarabiają coraz więcej.


- W największym stopniu obserwujemy wzrost wynagrodzeń dla doświadczonych specjalistów ds. rekrutacji, szczególnie w sektorze IT i SSC/BPO. Nie obserwujemy natomiast zmiany poziomu wynagrodzeń, jeśli chodzi o stanowiska szefów działów personalnych. Te w dużym stopniu pozostają na tym samym poziomie w ostatnich latach – mówi Agnieszka Pastuła, Team Manager, Antal HR&Legal.


Kluczowa wielkość organizacji


Szukając kandydatów do działu HR, firmy zwracają uwagę na to, w jakiego typu organizacji specjalista zdobywał doświadczenie. Im większe i bardziej międzynarodowe przedsiębiorstwo, tym lepiej, bo stanowi dla firmy gwarancję, że przyszły pracownik będzie znał zaawansowane narzędzia HR-owe. Będzie też potrafił zarządzać budżetem na realizację dodatkowych aktywności dotyczących np. rozwoju pracowników. Co równie istotne, praca w dużej międzynarodowej korporacji to gwarancja, że bez względu na miejsce zamieszkania, specjalista czy menadżer otrzyma wynagrodzenie na podobnym poziomie w różnych częściach Polski.

Marketingowcy powinni obawiać się o swoje pensje?


Średnie wynagrodzenie miesięczne oferowane specjalistom i menedżerom z marketingu i sprzedaży w 2017 roku wyniosło 9630 zł brutto i było niższe o 20% w porównaniu do 2016 roku. Przedstawiciele Antal zwracają jednak uwagę, że osoby o wyspecjalizowanym w danym obszarze doświadczeniu nie powinny obawiać się o swoją zawodową przyszłość.
- Eksperci ze sprzedaży lub marketingu, zdecydowanie mogą czuć się komfortowo na rynku pracy. Pracodawcy, którzy chcą rozwijać swoje organizacje, mając świadomość tego, jak ważny jest skuteczny sprzedawca czy kreatywny marketingowiec niejednokrotnie proponują ofertę tailor made, czyli skrojoną na miarę kandydata i dostosowaną do jego potrzeb – mówi Katarzyna Sołtysiak, consultant FMCG, Antal Sales&Marketing.

Online marketing na topie


Joanna Kuzioła z Antal Sales&Marketing wskazuje, że osoby odpowiedzialne za online marketing czy e-commerce praktycznie w każdej branży mogą przebierać w ofertach pracy.
– Te są coraz bardziej atrakcyjne, gdyż nadal brakuje tych kompetencji na szybko rozwijającym się rynku. Prognozuje się, że w 2017 roku globalne wydatki na reklamę w Internecie będą większe niż wydatki na reklamę w telewizji – mówi Joanna Kuzioła, Team Manager, Antal Sales&Marketing.

Z danych firmy Zenith wynika, że w 2017 roku światowy rynek reklamy internetowej urośnie o 13%, a jego wartość na koniec roku wyniesie 205 mld USD. Tym samym udział Internetu w globalnych wydatkach na reklamę sięgnie 36,9% (wobec 34% w 2016), a specjaliści z tego zakresu będą jeszcze bardziej rozchwytywani.

Raport Płacowy Antal 2017 prezentuje zarobki w HR, oferowane specjalistom i menedżerom w Polsce, którzy mają minimum 2-letnie doświadczenie oraz pracują w średnich i dużych firmach polskich lub międzynarodowych. Opracowanie zostało przygotowane na podstawie 3 źródeł wiedzy. Pierwsze to badanie ankietowe przeprowadzone metodą CAWI oraz CATI w terminie 24.07-16.08 2017 roku na próbie 1040 specjalistów i menedżerów z całego kraju, reprezentujących różne dyscypliny i branże. Dane te zostały zweryfikowane i poszerzone o informacje z procesów rekrutacyjnych przeprowadzonych przez konsultantów Antal w 2017 roku, a także wywiady telefoniczne z pracodawcami i kandydatami. Wynagrodzenia przedstawione w raporcie są wynagrodzeniami całkowitymi, średnimi, brutto miesięcznie.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.