eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › 7 kroków do zdobycia pracy marzeń

7 kroków do zdobycia pracy marzeń

2015-10-06 13:44

7 kroków do zdobycia pracy marzeń

Rekrutacja © Jakub Jirsák - Fotolia.com

Wertowanie ogłoszeń, pisanie CV, rozsyłanie dokumentów aplikacyjnych do firm. Coraz częściej proces rekrutacyjny wygląda wręcz odwrotnie. To pracownik czeka na ofertę od pracodawcy. Co zrobić, aby rekruter sam „pukał” do naszych drzwi?

Przeczytaj także: 6 porad na efektywne poszukiwanie pracy

Na zmieniającym się rynku pracy, gdzie pracodawcy coraz chętniej wykorzystują metody bezpośredniego dotarcia do kandydatów, tzw. direct search, warto odpowiednio zaprezentować siebie w serwisach rekrutacyjnych. Obecnie największym z takich serwisów jest GoldenLine.pl, na którym swoje konta posiada już blisko 2 mln użytkowników. Pracodawcy mają więc w czym wybierać. Eksperci z GoldenLine podpowiadają jak stworzyć idealny profil kandydata, jak wykorzystywać funkcjonalności serwisu, o czym warto pamiętać i na co zwrócić uwagę, aby zainteresować rekruterów i otrzymywać ciekawe oferty pracy.

Profil uzupełnij w 100%


Uzupełniając w całości profil w serwisie, będziemy w stanie zaprezentować swoją osobę. Rekruter odwiedzający konto, szybko znajdzie wszystkie istotne dla niego informacje, a jednocześnie będzie wiadomo, że niczego nie ukrywamy. Pamiętajmy też, żeby podawać jedynie szczegóły zgodne z prawdą, gdyż na dalszych etapach rekrutacji najprawdopodobniej trzeba będzie je potwierdzić.

Postaw na profesjonalną fotografię


Istotnym elementem profilu jest zdjęcie. Zamieszczając fotografię nie tylko stajemy się bardziej wiarygodni, ale też mamy szansę na podkreślenie swojego profesjonalizmu. Warto zadbać, aby – podobnie jak w tradycyjnym CV – zdjęcie spełniało określone wymagania. Przede wszystkim zamieszczona grafika powinna mieć wysoką rozdzielczość, być wyraźna i najlepiej wykonana na jasnym tle. Dobrze, gdy zdjęcie przedstawia twarz i fragment sylwetki i gdy jesteśmy na nim pogodni i uśmiechnięci. Fotografia nie musi być bardzo oficjalna, ale warto aby była dostosowana do wykonywanego zawodu.

fot. Jakub Jirsák - Fotolia.com

Rekrutacja

Rubryki „profil zawodowy” i „podsumowanie zawodowe” to bez wątpienia jedne z najważniejszych elementów posiadanego profilu.


Daj się znaleźć poprzez słowa kluczowe


Uzupełniając konto warto w kilku zdaniach zaprezentować swoje doświadczenie zawodowe i posiadane kompetencje. Rubryki „profil zawodowy” i „podsumowanie zawodowe” to bez wątpienia jedne z najważniejszych elementów posiadanego profilu. Obie pozycje wyświetlają się najczęściej w górnej części wirtualnego CV, obok naszego imienia i nazwiska. Dzięki takiemu umiejscowieniu rekruter jest w stanie bez konieczności przeglądania całego profilu ustalić czym się zajmujemy. Dodatkowo, wpisując określone wyrażenia prezentujące nasze umiejętności zawodowe pamiętajmy, że są to swego rodzaju słowa kluczowe, za pomocą których rekruter jest w stanie wyszukać nas w Wyszukiwarce Kandydatów GoldenLine. Postarajmy się, aby opis kompetencji był maksymalnie szczegółowy. Dla przykładu: jeśli zajmowaliśmy się obsługą klienta wskażmy, jakiego rodzaju był to klient (biznesowy, obcojęzyczny, itp.), a będąc przedstawicielem handlowym koniecznie dopiszmy reprezentowaną branżę. Może okazać się to naszą przewagą wśród innych kandydatów.

Szczegółowo opisz zakres obowiązków


Pamiętajmy, że pracodawca szuka u kandydatów konkretnych umiejętności i osiągnięć zawodowych, które je potwierdzają. Zrezygnujmy z wpisywania wszystkich obowiązków skupiając się na tych, które są szczególnie pożądane na danym stanowisku i które podnoszą nasza wartość jako pracownika. Pochwalmy się osiągnięciami używając konkretnych wartości np. że zwiększyliśmy sprzedaż o tyle % lub pozyskaliśmy tylu klientów w ciągu jakiegoś okresu. Pamiętajmy jednak, aby przy tym nie zdradzać informacji poufnych, takich jak np. konkretne wartości finansowe.

Zbuduj wiarygodność zbierając referencje


Nawet najlepsze CV nie zrobi na rekruterze takiego wrażenia, jak referencje od współpracowników czy byłych przełożonych. Pozytywna opinia o naszej osobie, wyrażona przez innych, podpisaną z imienia i nazwiska, zwiększa naszą wiarygodność. Zmieniając miejsce pracy zadbaj o rekomendacje od pracodawcy. Jeśli chcemy otrzymywać opinie na swój temat, zacznijmy pisać je dla innych. Zgodnie z regułą wzajemności istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka osoba będzie chciała się odwdzięczyć. Jeśli mamy możliwość postarajmy się, aby otrzymywane rekomendacje dotyczyły bardziej posiadanych kwalifikacji niż cech charakteru. Pamiętajmy też, że preparowane informacje pisane przez przyjaciół czy znajomych, z którymi nie współpracowaliśmy, są dosyć łatwe do weryfikacji.

Nawiąż kontakty i zbuduj wizerunek eksperta


Jedną z możliwości serwisów rekrutacyjnych jest budowanie sieci kontaktów. Dzięki możliwości dodania do grona kontaktów osób, które poznaliśmy w trakcie imprez branżowych, takich jak targi czy konferencje, możemy pochwalić się znajomością z liderami lub autorytetami z danej branży. Dołączając do grup tematycznych i firmowych jesteśmy też w stanie uzyskać praktyczne informacje nt. danej branży, poznać pracowników i szefów konkretnych firm oraz wymienić doświadczenia. Podejmując tego rodzaju aktywność możemy zaprezentować się jako eksperci, wykreować swój wizerunek i szybciej zostać zauważonym przez pracodawcę.

Pokaż, że Ci zależy


Osoba aktualnie poszukująca pracy jest w stanie poinformować o tym potencjalnego pracodawcę. Dzięki np. opcji „szukam pracy”, która jest widoczna dla wszystkich rekruterów poszukujących pracowników, z wyłączeniem obecnego pracodawcy, możemy zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie. To właśnie z osobami, które wykazują, że są aktywne na rynku pracy, HR-owcy kontaktują się w pierwszej kolejności. Jeśli interesuje nas praca także za granicami naszego kraju, warto włączyć opcję „otwarty na relokację”. Wówczas możemy otrzymywać oferty pracy z całego świata. Osoby, którym zależy na zatrudnieniu w konkretnej firmie, mogą odszukać profil tego pracodawcy w serwisie i kliknąć w zakładkę „Chcę tu pracować”.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Pokaż zaangażowanie

    Kamil 4 / 2015-10-08 11:56:50

    Trochę się zgadzam, trochę nie . Jeśli nie jesteśmy świetnym programistą to możemy mieć problem z tym, żeby to do nas pisano. Ważne tez jakie stanowisko zajmowaliśmy i co robiliśmy. W niektórych branżach strasznie ważne jest, żeby znać jakiś konkretny język. Ja np. jestem z dość małej miejscowości. I szanse na lepsza pracę miałem...ale tylko jak nauczę się niemieckiego. Zaparłem się w sobie i stwierdziłem, ze nauczę się sam. Zacząłem od samodzielnych kursów metodą Emila Krebsa z www.krebsmethod.com i jakiś multimedialny. Potem powoli powoli zacząłem oglądać filmiki po niemiecku. To się nazywa zaangażowanie w poszukiwaniu pracy. No ale udało się dostałem :D zaangażowanie w pracę! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: