eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Plotki w biurze? 5 tricków by nie dać się wciągnąć

Plotki w biurze? 5 tricków by nie dać się wciągnąć

2014-09-01 00:10

Plotki w biurze? 5 tricków by nie dać się wciągnąć

Nie daj się wciągnąć w biurowe plotki © bertys30 - Fotolia.com

W Twojej firmie na pewno nie brakuje powodów, by uciąć sobie miłą pogawędkę ze współpracownikami. Plotki, które prędzej czy później pojawią się w takiej komunikacji, to również element codziennego życia biurowego. Okazuje się jednak, że wiele osób uważa, że są one elementem wywołującym stres i potrafią dodatkowo skutecznie oderwać od efektywnej pracy.

Przeczytaj także: 4 sygnały, że Twoi pracownicy nie darzą Cię sympatią

Jeśli czujesz, że Twoje biuro aż huczy od różnych opowieści, a Ty jesteś tym po prostu zmęczony – zastosuj 5 tricków, by nie dać się w nie wciągnąć:
  1. Unikaj grup plotkarzy

    Jednym z najczęstszych miejsc, w którym gromadzą się plotkujące osoby, jest zaplecze socjalne. Nieważne, czy przebywasz tam dłuższą chwilę jedząc lunch, czy przyszedłeś zrobić tylko herbatę – możesz nieświadomie usłyszeć strzępek jakiejś historii lub opowieści, która krąży po firmie. Chociaż trudno udawać, że tego nie słyszeliśmy – warto przezwyciężyć pokusę wysłuchania jej do końca i szybko opuścić miejsce zebrania pracowników.
  2. Nie upubliczniaj

    Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić to udostępnić plotkę, którą usłyszałeś od innej osoby. Pogłoski mogą rozprzestrzenić się niczym pożar. W żadnym wypadku nie puszczaj do ogólno biurowego obiegu sensacyjnych historii. Zwłaszcza wtedy, gdy są mało prawdopodobne. Jeśli usłyszałeś niepokojącą wieść, np. o redukcji etatów, udaj się najpierw do szefa i szczerze zapytaj, czy jest ona prawdą i czy Twoja pozycja jest zagrożona. Przełożony to najbardziej wiarygodne źródło informacji i wszelkie pytania lub wątpliwości należy w pierwszej kolejności poruszać właśnie z nim – zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
  3. Nie przekraczaj granic

    Może Ci się wydawać, że udało Ci się nawiązać bliższą relację z którymś ze współpracowników i możesz powierzyć mu wszystkie sekrety biurowe. Zachowaj jednak ostrożność – nigdy nie wiesz, czy osoba, którą obdarzasz zaufaniem, jest tego warta. Pamiętaj o zasadach etyki w pracy oraz poufności.
  4. Nie angażuj się w dyskusje

    Kiedy słyszysz, że Twój współpracownik przekazuje negatywne wiadomości np. o Waszym przełożonym, dyskretnie wycofaj się z dyskusji. Jeśli przełożony dowiedziałby się o tym, że plotkujesz na jego temat – mogłoby kosztować Cię to utratę jego zaufania, a nawet pracy.
  5. Trzymaj się swoich wartości

    Aby nie dać się w wciągnąć w plotki biurowe, zawsze bądź stanowczy oraz konsekwentnie odmawiaj udziału w takich dyskusjach. Wiernie trzymaj się swoich zasad i nie idź na kompromisy. Unikniesz problemów w miejscu pracy, jeśli pozostaniesz neutralny oraz dyskretny – podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

oprac. : Monster Polska Monster Polska

Więcej na ten temat: plotki, plotki w pracy, komunikacja w firmie

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: