eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Zgorzelecgłówny księgowy

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny księgowy

Lokalizacja:

Zgorzelec

dolnośląskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy do spraw finansowych i administracyjno-kadrowych PINB Zgorzelec

59-900 Zgorzelec Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • opracowanie projektów planów finansowych jednostki i ich zmian
  • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki
  • księgowanie dokumentów
  • sporządzanie sprawozdań finansowych,budżetowych oraz innych związanych z realizacją zadań jednostki
  • wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi
  • sporządzenie bilansu jednostki, rachunku zysków i strat , zmian w funduszu jednostki oraz wszystkich niezbędnych dokumentu sprawozdawczych
  • sporządzanie i rozliczanie miesięcznych list płac wynagrodzeń pracowników sporządzanie dokumentacji do ZUS i US
  • prowadzenie dokumentacji pracowniczej i ewidencji czasu pracy pracowników jednostki
  • wykonywanie innych niewymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydawanych przez PINB należą do kompetencji głównego księgowego. prowadzenie akt i spraw kadrowych pracowników jednostki
  • prowadzenie akt i spraw kadrowych pracowników jednostki
  • prowadzenie dokumentacji ZFŚS


Warunki pracy

praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera do 4 godzin dziennie, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), praca związana z bezpośrednią obsługą klienta, wystąpieniami publicznymi, wymagająca wysiłku fizycznego lub innych rodzajów obciążeń dla organizmu pracownika (np. długotrwała pozycja siedząca).



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, w komórkach finansowych administracji publicznej

ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, w administracji publicznej

posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniająca do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 lat doświadczenia zawodowego
znajomość przepisów prawa związanych ze specyfiką pracy na stanowisku Głównego księgowego w jednostce budżetowej a w szczególności ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, budżetowej, o służbie cywilnej, prawo zamówień publicznych, kodeks pracy, o podatku dochodowym od osób fizycznych

znajomość zasad księgowości budżetowej jednostek sektora finansów publicznych

znajomość zasad naliczania i rozliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej i służbie cywilnej

znajomość przepisów z zakresu podatków i ubezpieczeń społecznych
umiejętność sporządzania sprawozdań finansowych, budżetowych oraz znajomość budżetu zadaniowego

odporność na stres, komunikatywność i samodzielność

Posiadanie obywatelstwa polskiego

Korzystanie z pełni praw publicznych

Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-15
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8, 59-900 Zgorzelec
    województwo Dolnośląskie

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2025-07-02

    do końca oferty: 58 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Księgowość / Audyt

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    Praca zdalna nie jest przedłużeniem urlopu. Prawnicy i eksperci rynku pracy nie maja co do tego wątpliwości, ale wciąż zdarzają się sytuacje, gdy pracownicy przedłużają sobie urlop wykorzystując pracę zdalną lub proszą pracodawców o ...

    Pracodawcy coraz częściej inwestują w pakiety świadczeń pozapłacowych, chcąc wyróżnić się na rynku. Czy jednak te inwestycje zawsze odpowiadają na realne potrzeby pracowników? Jak wynika z najnowszego raportu Aplikuj.pl "Jak ...

    Kontrowersje dotyczące przepisów wprowadzających zakaz spędzania 45-godzinnego odpoczynku kierowcy w kabinie pojazdu nie są żadnym w nowym. Dyskusja i spory na ten temat trwają od blisko dwóch dekad. W przyjętym w 2020 r. Pakiecie ...

    Mediana wynagrodzeń w województwie mazowieckim w 2023 roku wyniosła 8 317 PLN brutto i była wyższa o ponad 1 000 PLN od mediany dla całego kraju.

    Prawo niezmiennie pozostaje jednym z najchętniej wybieranych kierunków studiów w Polsce. Potwierdzają to dane z raportu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dotyczące wyników rekrutacji na rok akademicki 2023/2024, podczas której ...