Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
główny księgowy
Lokalizacja:
Zgorzelec
dolnośląskie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Zgorzelcu
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny księgowy do spraw finansowych i administracyjno-kadrowych PINB Zgorzelec
59-900 Zgorzelec Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
- opracowanie projektów planów finansowych jednostki i ich zmian
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki
- księgowanie dokumentów
- sporządzanie sprawozdań finansowych,budżetowych oraz innych związanych z realizacją zadań jednostki
- wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi
- sporządzenie bilansu jednostki, rachunku zysków i strat , zmian w funduszu jednostki oraz wszystkich niezbędnych dokumentu sprawozdawczych
- sporządzanie i rozliczanie miesięcznych list płac wynagrodzeń pracowników sporządzanie dokumentacji do ZUS i US
- prowadzenie dokumentacji pracowniczej i ewidencji czasu pracy pracowników jednostki
- wykonywanie innych niewymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydawanych przez PINB należą do kompetencji głównego księgowego. prowadzenie akt i spraw kadrowych pracowników jednostki
- prowadzenie akt i spraw kadrowych pracowników jednostki
- prowadzenie dokumentacji ZFŚS
Warunki pracy
praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera do 4 godzin dziennie, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), praca związana z bezpośrednią obsługą klienta, wystąpieniami publicznymi, wymagająca wysiłku fizycznego lub innych rodzajów obciążeń dla organizmu pracownika (np. długotrwała pozycja siedząca).
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości, w komórkach finansowych administracji publicznej
ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, w administracji publicznej
posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniająca do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 6 lat doświadczenia zawodowego
znajomość przepisów prawa związanych ze specyfiką pracy na stanowisku Głównego księgowego w jednostce budżetowej a w szczególności ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, budżetowej, o służbie cywilnej, prawo zamówień publicznych, kodeks pracy, o podatku dochodowym od osób fizycznych
znajomość zasad księgowości budżetowej jednostek sektora finansów publicznych
znajomość zasad naliczania i rozliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej i służbie cywilnej
znajomość przepisów z zakresu podatków i ubezpieczeń społecznych
umiejętność sporządzania sprawozdań finansowych, budżetowych oraz znajomość budżetu zadaniowego
odporność na stres, komunikatywność i samodzielność
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
pozostałe wymagania niezbędne:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-15
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 8, 59-900 Zgorzelec
województwo Dolnośląskie
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »