eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy WarszawaGłówny specjalista

Kto szuka:

Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

Stanowisko:

Główny specjalista

Numer referencyjny:

153120

Lokalizacja:

Warszawa

mazowieckie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca przy komputerze,
  • praca w terenie oraz krajowe wyjazdy - prowadzenie kontroli w przypadku pracy zdalnej, postępowań powypadkowych na wyjazdach

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
  • miejsce pracy: II p.,
  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Prowadzi nadzór i kontrolę w zakresie warunków, organizacji i metod pracy, przestrzegania przepisów i zasad BHP, w szczególności: sporządza okresową (roczną) analizę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, podejmuje działania, w celu zminimalizowania występujących zagrożeń, dokonuje oględzin stanowisk pracy, opracowuje, aktualizuje lub opiniuje procedury, regulaminy, instrukcje BHP, przekazuje informacje, wnioski i zalecenia służące poprawie warunków pracy odpowiednim podmiotom, podnosi standardy w zakresie BHP w Ministerstwie poprzez m.in. przedkładanie wniosków w tym zakresie kierującym komórkami organizacyjnymi i kierownictwu Ministerstwa.
  • Bierze udział, jako członek zespołu powypadkowego, w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, w tym wysłuchuje wyjaśnień poszkodowanego, jeżeli stan jego zdrowia na to pozwala, gromadzi informacje dotyczące wypadku, określa środki profilaktyczne oraz wnioski po przeprowadzonym postępowaniu powypadkowym.
  • Prowadzi instruktaż ogólny w ramach szkolenia wstępnego BHP dla nowozatrudnionych pracowników Ministerstwa, praktykantów, stażystów i wolontariuszy oraz monitoruje ważność zaświadczeń szkoleń okresowych dla poszczególnych grup pracowników (wprowadza dane do systemu).
  • Uczestniczy w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą przez pracowników Ministerstwa, w celu zidentyfikowania czynników środowiska pracy, w tym zagrożeń z nich wynikających oraz metod bezpiecznego wykonywania pracy i środków profilaktycznych zmniejszających ryzyko.
  • Bierze udział w ocenie założeń i dokumentacji w zakresie modernizacji budynku Ministerstwa albo jego części, a także nowych inwestycji.
  • Współuczestniczy w konsultacjach w zakresie BHP, a także w pracach komisji BHP oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką BHP, w celu zapobiegania chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy. Wpisuje czynniki w skierowaniach na badania wstępne/okresowe/kontrolne.
  • Realizuje zadania związane w szczególności z wyposażeniem pracowników w okulary korekcyjne do pracy przy monitorze ekranowym, w celu realizacji zaleceń lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego, gospodarką odzieżą i obuwiem roboczym oraz środkami ochrony indywidualnej i zbiorowej dla pracowników Ministerstwa, w celu ochrony odzieży własnej pracowników jeśli ta może ulec zniszczeniu lub znacznemu zabrudzeniu oraz w celu zabezpieczenia pracowników przed działaniem niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia czynników występujących w środowisku pracy, naliczaniem ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej, w celu zapewnienia jej właściwości użytkowych, zaopatrzeniem pracowników Ministerstwa w niezbędne, dodatkowe środki higieny osobistej.

Wymagania stawiane pracownikowi:

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie BHP albo wyższe i studia podyplomowe w
zakresie BHP.
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w służbie BHP.
  • Znajomość przepisów BHP.
  • Znajomość prawa pracy.
  • Znajomość prawa budowlanego.
  • Znajomość przepisów i zagadnień związanych z ochroną przeciwpożarową.
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
  • Umiejętności i kompetencje: pracy w zespole, komunikatywność, rzetelność.
  • Aktualne szkolenie okresowe dla pracowników służby BHP.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej w celu uzyskania dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”.
  • [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Kontakt do pracodawcy:

Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




Oferta pochodzi z serwisu
oferty pracy praca
POPRZEDNIA OFERTA Księgowy Wszystkie oferty NASTĘPNA OFERTA Inspektor nadzoru budowlanego

Szukasz pracownika?
Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

sprawdź szczegóły

data publikacji: 2025-06-19

do końca oferty: 8 dni

pracodawca: Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie

branże: Administracja publiczna

aplikuj

Sprawdź oferty na podobne stanowiska

Praca - wiadomości i porady

Na każdy dzień odpoczynku przypadać będą mniej niż dwa dni pracy - tak zapowiada się rok 2025. Wraz z wolną Wigilią szykuje się nam bowiem 249 dni roboczych. To najmniej od 25 lat, a wynik ten wciąż nie uwzględnia 26 dni standardowego ...

Końcówka roku to tradycyjnie już okres podsumowań. To często również dobry moment na pertraktacje w sprawie wynagrodzenia. Aby zrobić to skutecznie, warto dysponować konkretnymi argumentami. Takich, w kwestii zarobków oferowanych ...

Przed nami wyniki opublikowanego przez justjoin.it i N-iX raportu „Co z tym Eldorado? Zarobki i oczekiwania branży IT 2024/2025”. Opracowanie przynosi odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. zapotrzebowania na specjalistów IT, oferowanego im ...

"Atrakcyjne wynagrodzenie" - fraza już wkrótce zniknie z ogłoszeń o pracę, a to za sprawą konieczności wdrożenia unijnych przepisów o jawności wynagrodzeń. Zobowiąże ona firmy do podawania konkretnych wartości pensji, nie tylko na ...

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w kwietniu 2025 roku przeciętne miesięczne wynagrodzenie było o 9,3% wyższe r/r i wyniosło 9045,11 zł brutto.