Kto szuka:
BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna
Stanowisko:
archiwista
Lokalizacja:
Piotrków Trybunalski
łódzkie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Archiwum Państwowe w Piotrkowie Trybunalskim
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
archiwista w Oddziale III udostępniania zasobu archiwalnego
97-300 Piotrków Trybunalski ul. Jerozolimska 29
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Obsługuje użytkowników czytelni Archiwum
- Udostępnia materiały archiwalne w czytelni Archiwum
- Obsługuje systemy informacyjne dla bibliotek KOHA
- Udziela informacji o zasobie archiwalnym i bibliotecznym
- Obsługuje bazę danych użytkowników SUMA
- Obsługuje serwis szukajwarchiwach.gov.pl
- Gromadzi, ewidencjonuje, opracowywuje i wypożycza księgozbiory biblioteki Archiwum
- W razie konieczności możliwe wyjazdy do czytelni w Tomaszowie Mazowieckim
Warunki pracy
- Budynek zabytkowy, budynek nie posiada windy i nie jest przystosowany architektonicznie dla potrzeb osob z niepełnosprawnościami. Stanowisko pracy usytuowane na I piętrze
- Stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem
- Okresowo praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie
- Wysiłek fizyczny (noszenie akt, przemieszczanie dokumentacji)
- Praca na wysokości do 3 m w magazynach archiwalnych
- Praca z materialami archiwalnymi
- Możliwy kontakt z czynnikiem alergennym (narażenie na kurz, bakterie, grzyby, pleśnie, pył osiadły)
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji lub instytucjach kultury
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość podstaw archiwistyki, prawa archiwalnego i metodyki archiwalnej
- Znajomość obsługi systemów informatycznych KOHA i SUMA
- Znajomość obsługi serwisu szukajwarchiwach.gov.pl
- biegła znajomość obsługi komputera, pakietów biurowych typu MS Windows, MS Office i sprzętów peryferyjnych
- Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość systemu EZD
- Znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego na poziomie B1
- Posiadanie prawa jazdy kategorii B
- Kurs kancelaryjno-archiwalny
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-25
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Archiwum Państwowe w Piotrkowie Trybunalskim
ul. Jerozolimska 29
97-300 Piotrków Trybunalski
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »