PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie i chorobowe - pytanko!

  • 1. Data: 2002-02-13 20:49:23
    Temat: wypowiedzenie i chorobowe - pytanko!
    Od: "emil" <a...@w...pl>

    Witam !!

    Mam pytanie - czy groża mi jakieś problemy, nieprzyjemności w przyszłości,
    jeśli firma w której pracuje nie odprowadza składek na ZUS ?? Nalicza,
    wysyła dokumenty do ZUS-u itp. ale nie przelewa pieniędzy. Czy w momencie
    gdybym się zwolnił, to mogę jakoś od pracodawcy wyegzekwować te składki ??
    Taka sytuacja trwa już ponad rok. Aha - ostatnio podobna sytuacja jest z
    podatkiem dochodowym - też nie jest płacony (zarówno część pracownika i
    pracodawcy).

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-02-13 22:47:47
    Temat: Re: wypowiedzenie i chorobowe - pytanko!
    Od: "kamil linowski" <k...@w...pl>

    > Mam pytanie - czy groża mi jakieś problemy, nieprzyjemności w przyszłości,
    > jeśli firma w której pracuje nie odprowadza składek na ZUS ??

    Z tego co sie orientuje, to ZUS bedzie scigal firme o twoje skladki,
    ciebie zostawiajac w spokoju. Ale jezeli mu sie nie uda tych skladek
    odzyskac, to w przypadku gdy jest objety nowymi zasadami emertylanymi
    (nalezysz do jakiegos OFE), bedziesz mial nizsza emeryture. Wysokosc
    emerytury jest zalezna od faktycznie wplynietych skldek, a nie tych
    ktore powinny byc wplacone. Czyli jak prcodawca nie odprowadza za ciebie
    ZUS-u, to w praktyce ciebie okrada.
    Pozdrawiam, krzysiek

  • 3. Data: 2002-02-14 08:43:43
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    jasne, ze nie wolno skracac CV, bo jezeli wszystkie informacje na nim sa
    potrzebne, to skrocenie do jednej strony spowoduje wyrzucenie moze waznych
    informacji. Dwustronicowe CV nie powinno byc problemem przy posylaniu ofert
    mail'em, jesli jednak chcesz go drukowac, to ja polecam na dwoch osobnych
    kartkach - wygodniej sie czyta
    Ama