PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie z punktu widzenia pracodawcy › Re: umowa zlecenie z punktu widzenia pracodawcy
  • Data: 2003-10-15 12:58:48
    Temat: Re: umowa zlecenie z punktu widzenia pracodawcy
    Od: "Kamil" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jesli chodzi o odpowiedzialnosc, to bedzie w tej formie i tej jest taka
    sama - z pracownikiem posiadajacym wlasna dzialanosc rowniez podpiszesz
    umowe cywilna (czyli umowe zlecenie lub dzielo) na zrobienie czegos - zakres
    odpowiedzialnosci reguluje KC. Jedyny problem, to taki zeby pracownik ja
    posiadal albo zgodzil sie ja zalozyc i zarabial na tyle duzo, zeby pokryc
    ZUSy

    jedyna roznaca bedzie w platnosciach. Pracownik samozatrudniajacy sam oplaca
    wszelkie skladki wymagane przepisami i ppilnuje terminow, tobie daje tylko
    fakture. Jesli zatrudnisz go na umowe zlecenie, to jesli nie jest studentem
    ponizej 26 roku musisz mu oplacic:
    - ZUS, jesli nie jest zatrudniony nigdzie indziej na etat
    - ubezpieczenie chorobowe (jest zawsze obowiazkowe u nie-studentow, nawet
    jesli jest gdzies indziej na etacie

    Czy cos jeszcze? nie wem, nie znam przepisow placowych az tak dobrze, niech
    ktos doda, albo sprostuje
    Mozesz tez pomyslec o umowie o dzielo, ktora nigdy nie obejmuje zadnych
    platnosci. Musisz mu wtedy zlecic wykonanie czegos co faktycznie bedzie
    "dzielem" [materialnym lub konkretnym wytworem intelektualnym]