PracaGrupypl.praca.dyskusjekto zakładał firmę? › Re: kto zakładał firmę?
    From: "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kto zakładał firmę?
    Date: Sun, 25 Apr 2004 22:44:56 +0200

    Dnia 04-04-25 20:40, osoba przedstawiająca się jako "hiobe" napisała co
    następuje:

    > Rejestruję firmę w Urzędzie Miasta i będę czekać na REGON potem muszę się

    Regon powinieneś dostac od ręki. Przynajmniej ja ( VII'2002 czekałem ok.
    20 minut)

    > zgłosić do banku i otworzyć firmowe konto z tym do Urzędu skarbowego po NIP i
    > tu problem czy zaraz po zgłoszeniu w Urzędzie miasta mogę w wynajętym lokalu

    Od momentu zgłoszenia w US możesz zacząć działalność (czyli generować
    przychody i koszty). Pamiętaj że NIP będziesz miał taki sam jak dostałeś
    już wcześniej (jeśli dostałeś). Jeśli nie masz NIP prawdopodobnie możesz
    się do momentu otrzymania posługiwać REGONem (przynajmniej kiedyś tak
    było). Dla DG nie ma oddzielnego NIPu. Korzystasz z własnego.

    > wykonywać działalność i czekać na wszelkie inne formalności? Jak to wygląda

    Nie zapomnij o rejestracji w ZUS ;)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /