PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile by Pan chcial zarabiac - jak poprawnie odpowiedziec na takie pytanie?

  • 21. Data: 2007-03-25 14:40:57
    Temat: Re: Ile by Pan chcial zarabiac - jak poprawnie odpowiedziec na takie pytanie?
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    > czytałem Twoje posty wcześniej, ale teraz już nie mam wątpliwości że
    > jesteś trolem. Albo szaleńcem.

    W zasadzie to nie ma chyba większych wątpliwości, że to
    zwykły troll, prawdopodobnie nieudacznik z trądzikiem, który
    za wszelką cenę zwraca na siebie uwagę chcąc być zauważonym
    przynajmniej na usnecie.

    Zastanawia mnie tylko czemu za każdym razem cała masa,
    niegłupich skądinąd ludzi, musi koniecznie mu odpowiedzieć
    albo wdać się w czczą polemikę zamiast olać.

    Nie karmcie trolla!

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 22. Data: 2007-03-25 15:46:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eu4alp$6tu$1@portraits.wsisiz.edu.pl Piotr

    > Z takim pytaniem jak w temacie pewnie wiele osob szukajacych pracy
    > spotkalo sie wiele razy. Wedlug mnie jest to jedno z najgorszych pytan
    > ale niestety pojawia sie zawsze. Niestety jak dla mnie obie odpowiedzi
    > sa zazwyczaj zle bo jesli czlowiek powie za malo to bedzie mial problem
    > zeby wyjsc poza pewne widelki a jesli z koleji powie zbyt duzo to sie
    > okaze ze uslyszy oklepany juz tekst - Odezwiemy sie do Pana.
    > Jak sobie z tym radzic - jaka powinna byc odpowiedz zeby nie zamknac
    > sobie drzwi przed nosem.
    IMO to zależy od przyczyny spotkania. Jeśli to potencjalny pracodawca
    poszukuje pracownika (np. dał ogłoszenie), to on ma podać ofertę (tak jak
    sprzedawca oferujący towar podaje jego cenę). Skoro tego nie robi - jest
    niepoważny i tym samym niewart uwagi.
    Jeżeli zaś ty jesteś oferentem - cóż, musisz zapoznać się z realiami, jak ci
    to już wskazano.
    Reszta to kwestia negocjacji.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-03-25 15:59:38
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > jak sprzedawca oferujący towar podaje jego cenę). Skoro tego nie robi -
    > jest niepoważny i tym samym niewart uwagi.

    A dlaczego niby jest niepoważny? Bo ja bym raczej powiedział, że jest on
    przedsiębiorcą racjonalnym, dobierającym sobie pracowników w sposób
    odpowiedzialny i uzasadniony ekonomicznie.

    Zauważ, że gdy pracodawca poda jako pierwszy proponowane wynagrodzenie,
    to nie ma już praktycznie szans poniżej tej wartości zejść, nawet jeśli
    pracownik nie jest tyle wart, albo wcale tyle nie żąda. Ma wówczas już
    tylko wybór przyjąć tego pracownika, albo mu podziękować.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 24. Data: 2007-03-25 16:37:47
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 25-03-2007 o 17:59:38 Any User <z...@u...pl> napisał(a):

> [...]
    > pracownik nie jest tyle wart, albo wcale tyle nie żąda. Ma wówczas już
    > tylko wybór przyjąć tego pracownika, albo mu podziękować.

    Niezupełnie.

    Są dwa podejscia. Jako płacodawca oferujemy z gory zdefinowane X złotych i:
    - wsrod kandydatow godzących się pracować za X wybieramy tego, który
    najbardziej przekracza minimum kompetencyjnych wymagań (przekracza w
    kwestach nas intersujących)
    - wsrod kandydatow godzących sie pracowac za X wybieramy tego, ktory
    najbardziej zbliza sie do naszego Wysnionego Ideału.

    Od strony płacobiorcy wyglada to podobnie.

    --
    Siedzi wyfiokowana Jola i gada. Przez 15 minut czy więcej uczy obywateli,
    jak jeść bezę. Że bezy nie można kroić nożem i widelcem, bo może trysnąć.

  • 25. Data: 2007-03-25 16:47:16
    Od: Piotr <p...@d...net>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > jest niepoważny i tym samym niewart uwagi.
    > Jeżeli zaś ty jesteś oferentem - cóż, musisz zapoznać się z realiami,

    Sytuacja wyglada w ten sposob, ze bylo sobie ogloszenie ja na nie
    odpowiedzialem, czlowiek zadzwonil i jestesmy umowieni na rozmowe.
    Pewny jestem ze podczas tej rozmowy padnie powyzsze pytanie wiec wole
    byc na nie przygotowany. Praca jest z sektora IT (pomocnik administratora).

    Czy dobrym pytaniem podczas rozmowy bedzie delikatne zapytanie jakie
    wynagrodzenie jest przewidziane na takim stanowisku. Wiem ile bym chcial
    zarabiac ale chcialbym rowniez poznac stanowisko firmy w tej sprawie.
    Nie mam ochoty byc popychadlem, ktore jest delegowanie do kazdej pracy
    natomiast reszta ludzi sobie siedzi i czyta gazete. (tak mam w aktualnej
    firmie i szczerze mowiac miarka sie przebrala).
    Wydaje mi sie ze zadanie takiego pytania podczas rozmowy moze
    zaoszczedzic zarowno moj czas jak i pracodawcy. Co o tym myslicie?

  • 26. Data: 2007-03-25 16:49:27
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > najbardziej zbliza sie do naszego Wysnionego Ideału.
    >
    > Od strony płacobiorcy wyglada to podobnie.

    Jest jeszcze takie podejście:
    1. Publikujemy ofertę (bez kwot), zbieramy dokumenty.
    2. Zapraszamy ludzi spełniających wstępnie (wg. dokumentów) nasze wymagania.
    3. Rozmawiamy, wyciągamy maksimum informacji.
    4. Wybieramy spośród nich grupę tych, którzy są nadal akceptowalni.
    5. Z grupy wybieramy X kandydatów najlepiej spełniających nasze
    kryteria, gdzie wysokość podanego przez nich wynagrodzenia jest również
    kryterium (im niższa, tym lepiej dla nich), przy czym X to liczba
    wolnych miejsc, które staramy się obsadzić.

  • 27. Data: 2007-03-25 17:13:34
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    > Nie rozumiem też, dlaczego tak wielu wykształconych ludzi przedkłada tak
    > przyziemne sprawy, jak bieżące korzyści własne, nad dobro organizacji.
    > Człowiek myślący o przyszłości nie powinien się pytać, co firma może
    > zrobić dla niego, ale co on może zrobić dla firmy...

    To działa w dużych stabilnych korporacjach i koncernach..... na zachodzie. W
    takcih firmach zazwyczaj jest sensowny program rozwoju kadr i pracownik może
    przejść okresloną ścieżkę kariery- zazwyczaj długotrwałą, z powolnym
    wzrostem, ale potencjalnie od szeregowca do udziałowca.
    W Polsce zapomnij. Takie podejście to fikcja. Nie przewidzisz sytuacji (np
    finansowo-podatkowej) na 3 mies do przodu. Firmy nie inwestują w instrumenty
    pozwalające przetrwać słabsze okresy tylko też zyją z dnia na dzień.
    Pomimo całej Twojej bufonady, nie życzę Ci źle, ale możesz się kiedyś bardzo
    rozczarować gdy za "poświęcenie dla firmy isprawy" nie usłyszysz dziękuję i
    wylecisz bo zmieni się górka albo zostanie przyjęty nowy swiatły manager ze
    zdolną rodziną do zatrudnienia. Nic i nikt Ci nie pomoże. To jest Polska.
    --
    Jackare
    Bytom / Kraków

  • 28. Data: 2007-03-25 17:24:15
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    > Czy dobrym pytaniem podczas rozmowy bedzie delikatne zapytanie jakie
    > wynagrodzenie jest przewidziane na takim stanowisku. Wiem ile bym chcial
    > zarabiac ale chcialbym rowniez poznac stanowisko firmy w tej sprawie.

    Oczywiście. Mówisz np:
    "Jestem przekonany ze tak znana i poważna firma jak XXX ma przewidziany
    przedział wynagrodzeń na tym stanowisku.
    Chętnie poznałbym państwa ofertę oraz mozliwości i perspekrywy dlaszego
    rozwoju oraz awansu finansowego i zawodowego.
    Jednoczesnie pozwolę sobie nie podawac swoich oczekiwań finansowych gdyż
    uważam że na tym etapie nie ma to znaczenia.
    Przyjechałem do państwa co oznacza że zależy mi na proponowanej pracy i
    uważam że jeżeli obydwie strony będą zainteresowane i zdecydowane na
    podjęcie współpracy uzgodnienie wymagrodzenia będzie tylko formalnością,
    wszak jest to tylko jeden, choć przyznaję że jeden z najważniejszych, ale
    jeden z wielu elementów związanych z podjęciem pracy."
    Jeżeli nie dasz się złamać- podadzą w końcu ofertę wynagrodzenia. im
    bardziej będzie im konkretnie na Tobie zależeć, tym bardziej będzie
    atrakcyjna.
    --
    Jackare

  • 29. Data: 2007-03-25 17:29:07
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-03-25 18:49, Any User napisał(a):

> [...]
    > 4. Wybieramy spośród nich grupę tych, którzy są nadal akceptowalni.
    > 5. Z grupy wybieramy X kandydatów najlepiej spełniających nasze

    6. Dane osobowe kandydatów którzy odpadli na którymś z poziomów
    rekrutacji sprzedajemy wyspecjalizowanej firmie. Szkoda żeby się
    zmarnowały, proces rekrutacji przecież kosztuje.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 30. Data: 2007-03-25 17:36:12
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Jackare wrote:

> [...]
    > przejść okresloną ścieżkę kariery- zazwyczaj długotrwałą, z powolnym
    > wzrostem, ale potencjalnie od szeregowca do udziałowca.

    ale to nie to samo. Ścieżka kariery (albo inaczej plan rozwoju
    pracownika) to rodzaj długoterminowego planu - Ty decydujesz jakie są
    Twoje dążenia, a my staramy się czerpać z tego korzyść. I, o zgrozo,
    trzeba się zdecydować że w ogóle chce się czegoś dla siebie - nie dla firmy.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.