eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaOferty pracy Poznań › główny księgowy

Kto szuka:

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Stanowisko:

główny księgowy

Lokalizacja:

Poznań

wielkopolskie

Opis stanowiska podany przez pracodawcę:


Okręgowy Urząd Miar w Poznaniu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy w Referacie Finansowo - Księgowym Wydziału Obsługi

61-893 Poznań ul. Krakowska 19

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi rachunkowość Urzędu poprzez projektowanie, doskonalenie i realizację procedur prawidłowego sporządzania, przyjmowania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych oraz poprawne ujęcie zdarzeń gospodarczych w księgach rachunkowych,
  • samodzielnie realizuje roczne sprawozdanie finansowe składające się z bilansu i rachunku wyników oraz koordynuje złożone przedsięwzięcia związane z sporządzaniem sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wykonania budżetu,
  • wykonuje kontrolę wstępną zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, a także kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  • realizuje dyspozycje środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi,
  • organizuje i wykonuje kontrole wewnętrzne, w tym okresową kontrolę działalności finansowej wydziałów zamiejscowych,
  • przygotowuje materiały oraz opracowuje projekt planu finansowego, sporządza układ wykonawczy planu finansowego na dany rok i prowadzi nadzór nad jego wykonaniem oraz samodzielnie opracowuje bieżące kwartalne, miesięczne i dekadowe plany finansowe Urzędu,
  • nadzoruje prawidłowość obrotu gotówkowego środkami pieniężnymi,
  • opracowuje projekty przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
  • kieruje bieżącymi pracami Referatu Finansowo - Księgowego poprzez podział zadań między pracowników i sprawuje nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonaniem zadań.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- praca biurowa z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie oraz użyciu drukarki, kserokopiarki,
- praca siedząca, w wymuszonej pozycji ciała, wymagająca chodzenia,
- sporadyczna praca na wysokości do 3 m - wchodzenie na drabinę w celu sięgnięcia segregatorów, dokumentów itp. z szaf,
- możliwe podnoszenie, przenoszenie ręczne przedmiotów - segregatory, inne dokumenty,
- praca wykonywana będzie w pomieszczeniu biurowym nieklimatyzowanym z wentylacją grawitacyjną.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- budynek wyposażony jest w windę umożliwiającą wjazd do holu budynku na parter, brak drzwi o odpowiednich szerokościach oraz podjazdu dla wózków inwalidzkich na wyższych piętrach,
- miejsce pracy w urzędzie znajduje się na trzecim piętrze budynku,
- w budynku nie ma łazienek dostosowanych do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie Głównym księgowym może być osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
praktyka w księgowości: 3 lata w przypadku ukończenia ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych;
co najmniej 6 lat w księgowości w przypadku ukończenia średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Przeszkolenie z zakresu rachunkowości budżetowej
  • Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, o finansach publicznych i przepisów wykonawczych, zasad rachunkowości budżetowej oraz ustawy prawo zamówień publicznych
  • Umiejętności w zakresie analizowania oraz formułowania wniosków i propozycji
  • Umiejętność posługiwania się komputerem oraz stosowania aplikacji systemowych i biurowych MS Office oraz Internetu
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej i zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi na podstawie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość zintegrowanych programów finansowo - księgowych,
  • znajomość obsługi elektronicznego systemu bankowego NBP, oraz systemu elektronicznego przekazywania sprawozdań budżetowych TREZOR,
  • znajomość głównych aktów prawnych obowiązujących w RP (Konstytucja, zasady tworzenia prawa w państwie).
  • posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o pełnieniu/niepełnieniu służby/współpracy/pracy w organach bezpieczeństwa państwa w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. (nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych po dniu 01 sierpnia 1972 r.)
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi na podstawie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie z zakresu rachunkowości budżetowej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopia certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-15
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Okręgowy Urząd Miar w Poznaniu
    ul. Krakowska 19
    61-893 Poznań

    Dokumenty można składać osobiście w Referacie Kadr, Płac i Szkolenia, pok. nr 37 lub przesłać w formie elektronicznej na adres: kadry.oum.poznan@poczta.gum.gov.pl

    Kontakt do pracodawcy:

    Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »




    Oferta pochodzi z serwisu
    oferty pracy infopraca

    Szukasz pracownika?
    Opublikuj ofertę na eGospodarka.pl

    sprawdź szczegóły

    data publikacji: 2024-05-01

    do końca oferty: 46 dni

    pracodawca: BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

    branże: Księgowość / Audyt

    aplikuj

    Sprawdź oferty na podobne stanowiska

    Praca - wiadomości i porady

    • Jakie wynagrodzenia w produkcji i logistyce?

      Jakie wynagrodzenia w produkcji i logistyce?

      Z niedoborem pracowników boryka się wiele branż, m.in. logistyczna i produkcyjna. Jakimi wynagrodzeniami kuszą ich pracodawcy? Agencja zatrudnienia Trenkwalder przeanalizowała wysokość zarobków na najbardziej popularnych stanowiskach ...

    • Renta szkoleniowa otwiera nowe możliwości

      Renta szkoleniowa otwiera nowe możliwości

      Utrata zdrowia nie musi oznaczać utraty pracy, choć zmusza niekiedy do zmiany zawodu. Wsparcie finansowe niezbędne do przekwalifikowania zapewnia ZUS, przyznając rentę szkoleniową. Kiedy i komu przysługuje takie świadczenie?

    • Jakie wynagrodzenia w sektorze HR & legal w 2024 roku?

      Jakie wynagrodzenia w sektorze HR & legal w 2024 roku?

      Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć w 2024 roku specjaliści z branży HR & legal? Jak wynika z "Raportu Trendów & Wynagrodzeń 2024", przygotowanego przez ManpowerGroup we współpracy z portalem pracy rocketjobs.pl, na największe podwyżki w ...

    • Branża IT: zarobki programistów stanęły w miejscu?

      Branża IT: zarobki programistów stanęły w miejscu?

      Branża IT słynie z dynamicznych wzrostów wynagrodzenia. W minionym i bieżącym roku zarobki programistów również rosły, ale w ostatnich kwartałach wyraźnie zaznaczyła się stabilizacja stawek oferowanych specjalistom. Co więcej, w ...

    • Jak ZUS kontroluje zwolnienia lekarskie?

      Jak ZUS kontroluje zwolnienia lekarskie?

      W I kwartale 2023 roku ZUS przeprowadził w całej Polsce 117,2 tys. kontroli osób posiadających zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy i wydał 7,77 tys. decyzji wstrzymujących dalszą wypłatę zasiłków chorobowych. Co kontroluje ...