PracaGrupypl.praca.dyskusje › zaległa umowa i wynagrodzenie: jak to zrobić?

  • 1. Data: 2007-09-25 19:30:02
    Temat: zaległa umowa i wynagrodzenie: jak to zrobić?
    Od: Cezio Statkiewicz <w...@e...pl>

    Witam

    Koleżanka jest w małym kłopocie. Jakiś rok temu dostała pracę w
    zagranicznym oddziale (poza UE) pewnej polskiej firmy. Pracodawca wynajął i
    opłacał jej mieszkanie na miejscu. Niestety, do tej pory nie dostała żadnej
    umowy do podpisania (mimo, że dyrektor obiecywał jej umowę menadżerską w
    firmie-matce), co więcej, od kilku miesięcy pracodawca nie wypłaca jej
    pieniędzy ani nie płaci za mieszkanie. Obiecywano jej podwyżkę, lecz szybko
    z tej obietnicy się wycofano.

    Teraz pytanie: w jaki sposób wymusić na firmie wypłatę zaległej kasy i
    podpisanie umowy?

    Pozdrawiam

    CS

    --
    Cezio Statkiewicz - http://thelirium.net
    rlu#280280 gg#5223219

  • 2. Data: 2007-09-26 05:01:36
    Temat: Re: zaległa umowa i wynagrodzenie: jak to zrobić?
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Cezio Statkiewicz" <w...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:46f961bd@news.home.net.pl...

    > Teraz pytanie: w jaki sposób wymusić na firmie wypłatę zaległej kasy i
    > podpisanie umowy?

    Po co się wtrącasz między wódke a zakąske. Może się umówiła z szefem na
    warunki, których prawo nie pozwala zapisywać w umowie i było im razem
    dobrze.
    Bo jakoś mi trudno uwierzyć, żeby ktoś podobno dorosły jechał na "koniec
    świata" bez jasno spisanych warunków i jeszcze tam siedział pomimo braku
    wypłaty.
    A jeżeli rzeczywiście tak było, to niech raczej podziękuje szefowi za naukę
    połączoną ze zwiedzaniem. Nie każdy ma taka możliwość.

    --
    andrzej

  • 3. Data: 2007-09-26 10:35:23
    Od: "mark" <m...@g...com>

    > Koleżanka jest w małym kłopocie.

    Musiales pominac jakies bardzo istotne fakty z tej historii.
    Bo nie wierze ze to pelny opis i ze ktos moze byc tak glupi
    jak ta twoja kolezanka. Sory, ale na to nie ma innego slowa.

    > Teraz pytanie: w jaki sposób wymusić na firmie wypłatę zaległej kasy i
    > podpisanie umowy?

    Przylozyc szefowi firmy pistolet do glowy, porwac mu dziecko, spalic dom...
    To masz na mysli pod slowem "wymusic"? Bo _legalnie_ wymusic podpisania
    umowy sie nie da, tak samo wyplaty wynagrodzenia bez umowy. Mozna
    tylko grzecznie prosic i liczyc na laske.

    --
    mark