PracaGrupypl.praca.dyskusje › wysylajac wypowiedzenie umowy o prace listem poleconym

  • 1. Data: 2007-01-31 14:55:51
    Temat: wysylajac wypowiedzenie umowy o prace listem poleconym
    Od: "Michal Gorczynski" <m...@p...fm>

    Pracuje w pewnej firmie ponad rok (obowiazuje mnie miesieczny okres
    wypowiedzenia), w tej chwili jestem na dwutygodniowym urlopie. Dostalem
    propozycje lepszej pracy i chcialbym jak najszybciej wypowiedziec umowe. I
    teraz mam pytanie, czy jesli wypowiedzenie wyslalem dzisiaj tj. 31 styczen i
    taka tez date mam na potwierdzeniu to czy okres wypowiedzenie liczy sie z
    dniem wyslania listu, czy okres wypowiedzenia liczy sie z dniem otrzymania
    tego listu przez pracodowace. To jest niestety duza roznica, bo jesli okres
    wypowiedzenia liczy sie z dniem otrzymania listu przez pracodawce to musze
    jeszcze odpracowac caly luty i caly marzec.

  • 2. Data: 2007-01-31 15:07:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:epqall$1j4$1@inews.gazeta.pl Michal Gorczynski
    <m...@p...fm> pisze:

> [...]
    > roznica, bo jesli okres wypowiedzenia liczy sie z dniem otrzymania
    > listu przez pracodawce to musze jeszcze odpracowac caly luty i caly
    Wypowiedzenie umowy o pracę jest oświadczeniem woli strony. Jako takie jest
    uważane za skuteczne z chwilą, kiedy druga strona (pozostałe strony)
    mogła(y) się z nią zapoznać.
    W podanym przypadku wypowiedzenie zostanie dokonane z taką datą, jaka
    widnieć będzie na potwierdzeniu odbioru (data nadania jest bez znaczenia).
    Przypuszczam, będzie to data lutowa. Stąd zgodnie z KP bieg miesięcznego
    wypowiedzenia rozpocznie się z początkiem marca i upłynie z jego końcem.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-01-31 16:40:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 31 Jan 2007 16:07:31 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    >Wypowiedzenie umowy o pracę jest oświadczeniem woli strony. Jako takie jest
    >uważane za skuteczne z chwilą, kiedy druga strona (pozostałe strony)
    >mogła(y) się z nią zapoznać.

    Dokładnie.
    W takiej sytuacji trzeba było wysłać list kurierem gwarantującym
    dostarczenie tego samego dnia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2007-01-31 17:12:46
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 31-01-2007 o 17:40:58 Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    > <t...@w...spam.wypad.polska> zakodował:

    > Dokładnie.
    > W takiej sytuacji trzeba było wysłać list kurierem gwarantującym

    Jest jeszcze jedna opcja: mozna się dogadać.

    --
    "Może i te wasze kontuzje są bolesne, ale tysiące krów będą cierpieć
    znacznie bardziej, kiedy NBA przywróci skórzane piłki".

  • 5. Data: 2007-02-01 20:07:32
    Od: "Mike" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek P." <a...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Jest jeszcze jedna opcja: mozna się dogadać.

    Bingo......porozumienie stron !!!

  • 6. Data: 2007-02-10 09:20:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Wed, 31 Jan 2007 16:07:31 +0100, Jotte napisał(a):

    > Wypowiedzenie umowy o pracę jest oświadczeniem woli strony. Jako takie jest
    > uważane za skuteczne z chwilą, kiedy druga strona (pozostałe strony)
    > mogła(y) się z nią zapoznać.

    Co w przypadku jeśli list nie zostanie odebrany i zwrócony nadawcy ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 7. Data: 2007-02-10 11:09:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 10 Feb 2007 10:20:56 +0100, Krzysztof 'kw1618' z
    Warszawy <k...@u...gmail.com> zakodował:

    >Co w przypadku jeśli list nie zostanie odebrany i zwrócony nadawcy ?

    Jeżeli adresat mógł go odebrać i przeczytać to wypowiedzenie działa od
    momentu, gdy mógł to zrobić. Czyli jeżeli nie otworzył drzwi, nie
    poszedł z avizem na pocztę - ale mógł to zrobić, to działa. Ale jak
    był np. na Hawajach przez miesiąc i nie mógł przez to odebrać listu -
    to nie działa.

  • 8. Data: 2007-02-10 13:50:52
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:

> [...]
    > poszedł z avizem na pocztę - ale mógł to zrobić, to działa. Ale jak
    > był np. na Hawajach przez miesiąc i nie mógł przez to odebrać listu -

    jesli szef jedzie na hawaje, to ktos go przeciez zastepuje w firmie.
    chyba ze firme zamyka na trzy spusty.

    pozdr

  • 9. Data: 2007-02-10 14:43:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:10hqbsv0ti20w$.1ka8jux41kb55.dlg@40tude.net Krzysztof
    'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com> pisze:

    > Co w przypadku jeśli list nie zostanie odebrany i zwrócony nadawcy ?
    Powstanie kwestia wykazania, czy mógł odebrać ale nie odebrał, czy też nie
    odebrał bo nie mógł.
    W wyniku tego jeśli nie zechce mi się otwierać przez 2 miesiące moich
    _własnych_ drzwi aby sprawdzić kto do nich stuka (bo mnie to nie obchodzi -
    jestem u siebie w domu), albo przez 5 miesięcy zaglądać do mojej _własnej_
    skrzynki pocztowej (bo mnie nie interesuje niezamawiana korespondencja), to
    zostanie uznane, że mogłem sie zapoznać, więc korespondencja została
    skutecznie dostarczona, chociaż de facto nie została dostarczona w ogóle.
    Jest to IMO jeden z najgłupszych casusów w poronionym prawie polskim.
    Trudno - dur(n)a lex, sed lex.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-02-10 15:24:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 10 Feb 2007 14:50:52 +0100, o`rety <o`rety@pl.pl>
    zakodował:

    >jesli szef jedzie na hawaje, to ktos go przeciez zastepuje w firmie.
    >chyba ze firme zamyka na trzy spusty.

    Niekoniecznie. Znam niejedną i nie dwie firmy, gdzie poza właścicielem
    jest jeden czy 2 pracowników i firma bywa zamykana :)