PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie umowy-zlecenie?

  • 1. Data: 2006-03-28 14:03:52
    Temat: wypowiedzenie umowy-zlecenie?
    Od: "kwiat.ek" <k...@p...fm>

    dzień dobry!
    pierwszy raz piszę na tą Grupę więc na początku witam wszystkich serdecznie!

    mam następujący dylemat:
    w najbliższy poniedziałek mam iść pierwszy dzień do pracy [moja pierwsza w
    życiu - ukończyłem szkołę 2 miesiące temu] i wtedy mam podpisać umowę - ma
    to być na okres próbny 3 miesięczna umowa-zlecenie...
    ale w piątek jadę do innej firmy na drugi [ostatni już] etap
    rekrutacji - firma dużo lepsza, zarobek 2x większy i praca bardziej w moim
    profilu wykształcenia - ogólnie same naj. oczywiście stukrotnie wolałbym
    pracować w firmie do której na drugą rozmowę dopiero jadę.

    jednak zapewne minie pare dni zanim dostanę odpowiedź i wcześniej będę
    musiał podpisać umowę w tej pierwszej firmie.

    pytanie brzmi: czy w przypadku gdybym dostał pracę w firmie "piątkowej" czy
    mogę wypowiedzieć podpisaną wcześniej umowę-zlecenie w firmie
    "poniedziałkowej" ?

    ew. jaki jest tok postepowania w takim przypadku? czy grożą mi jakieś
    sankcje, ile to może trwać?

    mam nadzieję, że nazbyt nie zagmatwałem :-)
    proszę o wyjaśnienie kogoś, kto jest w stanie

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-03-29 02:51:05
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy-zlecenie?
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    kwiat.ek napisal:

> [...]
    >życiu - ukończyłem szkołę 2 miesiące temu] i wtedy mam podpisać umowę - ma
    >to być na okres próbny 3 miesięczna umowa-zlecenie...

    Umowa zlecenie to nie jest umowa o prace na okres probny, ale to szczegol.

> [...]
    >
    >pytanie brzmi: czy w przypadku gdybym dostał pracę w firmie "piątkowej" czy
    >mogę wypowiedzieć podpisaną wcześniej umowę-zlecenie w firmie

    To zalezy od tego, co jest w umowie. Jesli jest w niej zawarta mozliwosc
    wypowiedzenia, to mozesz wypowiedziec.

    Jeszcze jedno: poniewaz zastepowanie umowy o prace umowa zlecenie jest
    nielegalne, to Twoj zleceniodawca nie ma prawa żądać od Ciebie przychodzenia do
    pracy w okreslonych, stalych godzinach. Po prostu masz wykonac zakres
    czynnosci, kiedy - Twoja sprawa. O ile nie przychodzenie do pracy w przypadku
    bycia na umowie o prace moze sie skonczyc dyscyplinarka za porzucenie pracy, o
    tyle w przypadku umowy zlecenia pracodawca czy tez zleceniodawca moze isc
    najwyzej do sadu cywilnego i domagac sie odszkodowania za utracone zyski, ale
    sadze, ze nie chailoby mu sie o tak male sumy, jakie zapewne wchodza w gre i
    nic w papierach pracowniczych Ci po tym nie zostaje. W sytuacji skrajnej mozesz
    wiec tamto zlecenie olac, niewiele Ci grozi. Umowe-zlecenie wykorzystuje sie po
    to, zeby miec wieksza swobode m.in. w zwolnieniu pracownika, ale to dziala w
    obie strony, rowniez wtedy, jak chcesz zwolnic swojego szefa :)

    Najlepiej jest oczywiscie po prostu pogadac z tamtym zleceniodawca i powiedziec
    mu, jak wyglada sytuacja (po otrzymaniu pracy w tej drugiej firmie) i poprosic
    o rozwiazanie umowy za obopolnym porozumieniem. On wie, ze nie jest w stanie
    Cie
    zatrzymac, wiec jesli jest rozsadnym czlowiekiem, nie powinien robic trudnosci.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2006-03-30 10:59:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:06032904510553@polnews.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

> [...]
    > przychodzenia do pracy w okreslonych, stalych godzinach. Po prostu masz
    > wykonac zakres czynnosci, kiedy - Twoja sprawa.
    Uwaga - to ostatnie nie jest prawdą. Charakter czy też przedmiot zlecenia
    może wymagać wykonania go (albo jego części) w określonym czasie i miejscu,
    co nie narusza przepisu na który się powołałaś (doczytaj go w całości).

    Jotte

  • 4. Data: 2006-04-01 17:07:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 29 Mar 2006 04:51:05 +0200, "Immona"
    <c...@n...gmailu> zakodował:

    >nielegalne, to Twoj zleceniodawca nie ma prawa żądać od Ciebie przychodzenia do
    >pracy w okreslonych, stalych godzinach. Po prostu masz wykonac zakres
    >czynnosci, kiedy - Twoja sprawa.

    Gwoli ścisłości - tzw. potocznie umowa zlecenie to jest umowa na
    prawach umowy zlecenia. Tak czy inaczej - spokojnie można zlecić
    sprzątanie metra w godzinach, gdy nie jeździ lub sprzedaż budzików na
    chodniku pomiędzy 6 a 7 rano. Można zlecić pomalowanie mieszkania w
    określnych godzinach (gdy w domu nie ma nikogo).
    Można zlecić pilnowanie samochodu gdy jesteś w pracy - np. między 9 a
    17.

    Reasumując - oczywiście, że w umowie może zostać zawarty czas, w
    którym zlecenie ma być wykonywane.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded