PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie - umowa na okres próbny

  • 1. Data: 2002-10-19 17:15:27
    Temat: wypowiedzenie - umowa na okres próbny
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    witam
    - poniewaz na e-prawniku znalazlem nieco sprzeczne opinie ,
    chciałbym tutaj zasięgnąć języka.
    wczoraj wręczono mi wypowiedzenie umowy zawartej na okres próbny ( do
    4 listopada ) .

    czy na takowym wypowiedzeniu musi być podana przyczyna ?
    jeśli umowa była zawarta na czas od 6 sierpnia do 4 listopada to ile
    wynosi okres wypowiedzenia ? 1 czy 2 tygodnie??
    czy mam jakies szanse na odwolanie sie ( jeśli przyczyna nie zostala
    podana ) - wolalbym aby umowa po prostu wygasła ....

    z gory dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-10-19 20:26:13
    Temat: Re: wypowiedzenie - umowa na okres próbny
    Od: "Ewa" <o...@o...pl>

    przyczyna nie musi być podana w takim przypadku
    podanie przyczyny dot. tylko umowy o pracę na czas nieokreślony i
    rozwiązania umowy bez wypowiedzenia przez pracodawcę (art. 30 par. 4 kp)
    w związku z tym, że umowa na okres próbny była zawarta na krócej niż trzy
    miesiące, to zg. z art. 34 kp okres wypowiedzenia wynosi 1 tydzień