PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymuszenie wypowiedzenia

  • 1. Data: 2003-08-04 12:06:17
    Temat: wymuszenie wypowiedzenia
    Od: "Lucy" <w...@p...onet.pl>

    Czy Pracodawca moze wymusic u nas wypowiedzenie?
    I czy jezeli pracodawca dziala nie do konca w porzadku to znaczy inne kwoty
    na umowach inne na reke, przynajmniej 10 godzin przymusowej pracy a w
    dodatku ciagle powtarzanie "jak ci sie nie podoba to pisz wypowiedzenie"
    mozna jakkos ukrucic, naprzyklad poprzez informacje do sadu pracy? I jakie
    dowody musialabym posiadac aby sprawe w sadzie wygrac. Prosze o pomoc.
    pozdrawiam
    L.

  • 2. Data: 2003-08-04 12:28:25
    Temat: Re: wymuszenie wypowiedzenia
    Od: Dziadek Mróz <d...@n...invalid>

    >Użytkownik "Lucy" <w...@p...onet.pl>
    >Czy Pracodawca moze wymusic u nas wypowiedzenie? "na nas". Nie może, czyli tutaj
    musi, je sam dać.
    >I czy jezeli pracodawca dziala nie do konca w porzadku to znaczy inne kwoty
    >na umowach inne na reke, Należy zażądać wpłat na konto i sygnalizować każdy brak.
    >przynajmniej 10 godzin przymusowej pracy Należy odmówić i już.
    >a w
    >dodatku ciagle powtarzanie "jak ci sie nie podoba to pisz
    wypowiedzenie"
    To mobbing (angielskie określenie na znęcanie się nad pracownikiem).
    Za bardzo przejmujesz się. Należy odpowiedzieć coś głupiego i tyle.
    Byle spokojnie.
    >mozna jakkos ukrucic, naprzyklad poprzez informacje do sadu pracy? Informację to
    można dać do PIP. W sądzie zakłada się konkretne sprawy.
    >I jakie
    >dowody musialabym posiadac aby sprawe w sadzie wygrac.
    Przekonujące. Mobbing raczej ciężko udowodnić, ale resztę jak
    najbardziej można. Oczywiście dalsza praca w tej firmie już raczej nie
    będzie możliwa choćby sąd wydał taki wyrok.

    --
    Możesz się u mnie spowiadać

  • 3. Data: 2003-08-04 13:29:22
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Lucy <w...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mozna jakkos ukrucic, naprzyklad poprzez informacje do sadu pracy? I jakie
    > dowody musialabym posiadac aby sprawe w sadzie wygrac. Prosze o pomoc.

    Ale co chciałabys w tym sądzie uzyskać. Sąd to nie jest biuro skarg i
    zeżaleń, musisz napisać jakiś konkretny wniosek. Sąd ma nakazać twojemu
    pracodawcy, żeby nie powtarzał "jak ci się nie podoba ..." czy jak ?

  • 4. Data: 2003-08-04 13:57:08
    Od: "Lucy" <w...@p...onet.pl>

    ej jak nie masz nic konkretnego do napisania to po co w ogole piszesz?
    Gdybys przeczytal uwaznie posta wiedzialbys ze chodzi mi o "nadgodziny" i
    umowy na ktorych wypisane sa tylko stawki podstawowe tak aby wyplacac jak
    najnizsze ubezpieczenie a na reke wyplacac inna kwote. Juz wszystko jasne
    czy jeszcze cos wytlumaczyc?
    L.

  • 5. Data: 2003-08-04 14:08:12
    Od: "Iwona.eM." <m...@o...pl>

    (...) przynajmniej 10 godzin przymusowej pracy (...)

    u nas z godzinami bylo podobnie - jezeli posiadacie cos w stylu ewidencji
    czasu pracy pracownika - wpisuj faktyczna ilosc godzin przepracowanych -
    potem zadaj wyplacenia godzin nadliczbowych - jezeli to nie pomoze skieruj
    sprawe do sadu o wyplacenie godzin wraz z odsetkami. Mnie sie udalo :o)

    > pozdrawiam
    > L.

    tez pozdrawiam
    i.

  • 6. Data: 2003-08-04 14:13:21
    Od: "Lucy" <w...@p...onet.pl>

    posiadamy ewidencje a raczej liste na ktorej zapisywane sa godziny wejscia i
    wyjscia z firmy, czy to wystarczy i czy oni gdy zglosze sprawe do sadu
    udostepnia ta liste?
    Czy taka ewidencja jest wystarczajaca?
    ps. dziekuje :-)

  • 7. Data: 2003-08-04 14:27:27
    Od: "Iwona.eM." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Lucy" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > posiadamy ewidencje a raczej liste na ktorej zapisywane sa godziny wejscia
    > wyjscia z firmy, czy to wystarczy i czy oni gdy zglosze sprawe do sadu
> [...]
    u mnie wystarczylo - jezeli masz taka mozliwosc zrob sobie ksero takich
    list - bedziesz to mogla dolaczyc jako dowod do pozwu. A na wniosek sadu
    pracodawca musi takowe listy przedstawic na rozprawie. Wczesniejsze ksero
    uniemozliwi im "poprawienia" czegokolwiek na takich listach.

    powodzenia :o))
    i.