PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w PZU - agent ubezpieczeniowy?!

  • 1. Data: 2006-08-22 14:44:19
    Temat: praca w PZU - agent ubezpieczeniowy?!
    Od: "Karol" <k...@b...pl>

    witam,
    bylem dzis w pzu i przez przypadek przeczytalem ulotke - dotyczyla pracy w PZU
    jako 'agent ubezpieczeniowy'. Nalezy prowadzic wlasna dzialalnosc gosp, w sumie
    dla studenta ktory ma troszke czasu pasuje. Ale jak to zawsze w takich
    'propagandowcyh' ulotkach bywa nie napisali wszystkiego... Wie ktos wiecej na
    ten temat? Jak taka praca wyglada? Na czym dokladnie polega? Jak zarobki? Na
    ulotce napisane jest ze nalezy przejsc szkolenie i zdac egzamin... Prosze o
    pomocne rady

  • 2. Data: 2006-08-22 14:55:33
    Temat: Re: praca w PZU - agent ubezpieczeniowy?!
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Karol wrote:

> [...]
    > polega? Jak zarobki? Na ulotce napisane jest ze nalezy przejsc szkolenie i

    Mój kolega był kiedyś agentem w jakiejś uczciwej firmie, bo jak se darował
    to jeszcze przez parę lat mu prowizje przysyłali, ale on był bdb agentem.

  • 3. Data: 2006-08-22 15:40:41
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Aug 2006 16:44:19 +0200, "Karol" <k...@b...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >ulotce napisane jest ze nalezy przejsc szkolenie i zdac egzamin... Prosze o

    Trzeba umieć sprzedawać produkt, którego nie widać - jeśli nie potrafisz, to
    daruj sobie.

  • 4. Data: 2006-08-22 15:48:54
    Od: "Karol" <k...@b...pl>

    > Trzeba umieć sprzedawać produkt, którego nie widać - jeśli nie potrafisz, to
    > daruj sobie.

    Ale na czym to polega? chodze od mieszkania do mieszkania <ew firmy> i oferuje
    im ubezpieczenia? a kase dostaje w ramach prowizji od umowy?

  • 5. Data: 2006-08-22 16:19:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Aug 2006 17:48:54 +0200, "Karol" <k...@b...pl>
    wklepał(-a):

    >Ale na czym to polega? chodze od mieszkania do mieszkania <ew firmy> i oferuje
    >im ubezpieczenia? a kase dostaje w ramach prowizji od umowy?

    To gdzie chodzisz firmy nie interesuje - ich interesują wyniki czyli liczba bądź
    wartość zawartych umów ubezpieczenia.

    Zajrzyj na http://www.gu.com.pl do działu Pośrednictwo i poczytaj artykuły o
    działalności agenta, np. "Jak dotrzeć do klienta":
    http://gu.com.pl/index.php?option=com_content&task=v
    iew&id=12577&Itemid=143

    Poza tym nie napisałeś czy działalność ma dotyczyć ubezpieczeń majątkowych czy
    życiowych - tutaj inne jest nieco działanie agenta ze względu choćby na długość
    trwania umowy (majątkowe - zwykle rok lub krócej).

    System wynagrodzenia jest prowizyjny, zwykle rozliczany miesięcznie - podstawowa
    prowizja jest od inkasa czyli składki wpłaconej przez klienta (jeśli klient
    zawrze umowę, a nie zapłaci składki, to prowizji nie ma). Do tego mogą dochodzić
    dodatkowe prowizje np.: za co 50-tą polisę, za sumę inkas większą niż X zł w
    ciągu roku, za wynik finansowy podległej agencji itp. Jednakże to już zależy od
    warunków proponowanych przez dany zakład ubezpieczeń i na początku działalności
    raczej nie ma co liczyć na tego typu dodatki.