PracaGrupypl.praca.dyskusje › [półtrolling] Powracają synowie marnotrawni do kraju...

  • 1. Data: 2008-07-30 13:37:03
    Temat: Re: [półtrolling] Powracają synowie marnotrawni do kraju...
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Patryk Włos pisze:
    > http://www.pardon.pl/artykul/5733/na_wyspach_juz_nie
    _chca_polakow_warto_bylo_wyjezdzac

    pitu-pitu. Kolejny artykuł o niczym i w tonie "jaka to Poska jest
    wspaniała a inne kraje do niczego".

    Kto był/jest i mysli troche więcej niż tylko "kasa, kasa, kasa" to
    dobrze wie o czym piszę.

    A poza tym jak sie wyjeżdża, to bardzo szybko się zapomina o
    przeliczaniu innej waluty na złotówki No, chyba że się ma jakieś
    zobowiązania w kraju. No i boli przy urlopie, ale to też da się znieść.

    No a poza tym życie na tzw zachodzie i w Polsce się oczywiście
    różni.Truizm. Czym? tak naprawdę nie do opowiedzenia ludziom, którzy co
    najwyżej na wczasy gdzieś wyjezdżaja i karmią sie co najwyżej wiedzą z
    gazet czy innych mediów. Gdzies indziej też jest dobrze, dla niektórych
    nawet lepiej

    A opowiesci o masowych powrotach to można sobie miedzy bajki włożyć.

    `

  • 2. Data: 2008-07-30 14:08:28
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    http://www.pardon.pl/artykul/5733/na_wyspach_juz_nie
    _chca_polakow_warto_bylo_wyjezdzac

    I po co było to całe pierdolenie małych szaraczków, że teraz to oni
    wszyscy wyjadą za granicę i będą dobrze zarabiać, a polscy
    przedsiębiorcy-złodzieje-wydrwigrosze-niepotrzebne-s
    kreślić pójdą sami
    do łopaty?

    No i na czyje wyszło?

    Ale wracajcie, wracajcie. Powitamy was z otwartymi rękami.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-07-30 14:41:27
    Od: "Ope" <a...@a...co.uk>

    "Patryk Włos" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > łopaty?
    >
    > No i na czyje wyszło?
    >
    > Ale wracajcie, wracajcie. Powitamy was z otwartymi rękami.

    Czesc moich znajomych za granica krew zalewa, a czesc tarza sie ze smiechu
    jak czytaja te glupoty na gazeta.pl lub onet.pl
    Przyczyna jest jedna - jak juz wspomnialem sa ta glupoty, a roznica w
    reakcjach wynika z podejscia do zycia ;)

    Doszukujac sie teorii spiskowej mozna pomyslec, ze jest to sposob lobby
    pracodawcow na walke z podnoszeniem plac ;)

    pozdr

  • 4. Data: 2008-07-30 15:16:27
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Doszukujac sie teorii spiskowej mozna pomyslec, ze jest to sposob lobby
    > pracodawcow na walke z podnoszeniem plac ;)

    Nie sądzę, a przynajmniej nie do końca. Że niektórzy zmywakowi wracają,
    to słyszałem też z własnych, pewnych źródeł, a powodem są różnice
    kursowe walut i związane z tym sporo niższe od spodziewanych dochody.

    Trudno mi powiedzieć, jak wielkie jest to zjawisko (właśnie ze względu
    na to, że artykuły są często przesadzone), ale generalnie tak jest. I
    dobrze. Przynajmniej pensje w kraju się unormują.

  • 5. Data: 2008-07-30 15:24:26
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Jeżeli ktoś wraca to jest to nieudacznik,
    > któremu w Polsce też nic się nie uda.
    > Wartościowi już nie wrócą.

    a to jest przegiecie drugą strone. Roznie się nam układa życie, jedni
    gdzies wyjezdzaja, inni skads przyjezdzaja... Sa najrozniejsze tego
    powody,a najmnej spodziewanym przeze mnie to "nieudacznictwo".

    Wszystko co robimy jest naszym wyborem (nie ma sensu tu filozofować
    kiedy mozemy dokonac wyboru a kiedy nie, np. jak jest burza to chocbysmy
    bardzo chcieli opalac sie nie da)
    Dla jednego jest wyborem porzucenie wszystkiego i bycie kloszardem z
    pełnią szczęścia wewnętrznego, dla innego wyborem jest umieranie na
    gorze pieniędzy... Jeden i drugi może twierdzić o swojej zaradności i
    nieudacznictwie drugiego.
    I dalej - kto jest bardziej wartosciowy - omnibus nauk humanistycznych
    nie potrafiacy sobie nawet herbaty zrobić ale z pięcioma tysiącami
    ksiązek w własnym m-2, czy moze dorobkiewicz cyckajacy innych na kazdym
    kroku i o byle "grosik" mający willę z pięcioma basenami?

    Ergo - nie da się wszystkiego zestawic na czarno-biało. Ktos wyjechał,
    ktoś wrócił, jeden miał taki powód, inny na przykład nie miał wogóle
    szczęścia. Jeszcze inny preferuje zycie w ciepłych krajach, ale np.
    zdrowie mu nie pozwala. Itd itp.

  • 6. Data: 2008-07-30 15:33:14
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przynajmniej pensje w kraju się unormują.
    ^^^^^^^^
    aaa, tu Cię boli. Jesteś pracodawcą ? Czy po prostu tak z natury masz ?

    BTW, wracają, nie wracają, pewna bariera została przełamana, poza tym nie
    można zaniedbywać tego, o czym wspomniał gromax - zetknięcia z cywilizacją.
    Czyli ktoś może wróci, bo mu się bardziej opłaci, ale gdy zobaczy swojską
    buraczaną mordę typowego polskiego szefa albo pogada z Patrykiem Włosem albo
    policzy swoje "unormowane" zarobki - wyjedzie bez wielkiego wahania
    ponownie. Od czasu otwarcia granic prostej recepty na wyzysk już nie ma. Nie
    uważam, że to źle, niezależnie od własnej gotowości (lub jej braku) do
    wyjazdu.

    e.

  • 7. Data: 2008-07-30 15:45:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-30, entroper <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> wrote:

    > ^^^^^^^^
    > aaa, tu Cię boli. Jesteś pracodawcą ? Czy po prostu tak z natury masz ?

    To przecież Any User...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-07-30 15:47:46
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > To przecież Any User...

    :S
    nie przyjrzałem się :)

    e.

  • 9. Data: 2008-07-30 15:50:18
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    Patryk Włos pisze:
> [...]

    > do łopaty?

    > No i na czyje wyszło?

    > Ale wracajcie, wracajcie. Powitamy was z otwartymi rękami.

    Hy, hy. Jak ja lubię takie artykuły. Wiele z rzeczywistością wspólnego
    nie mają, ale pewnie poprawiają samopoczucie różnym any userom.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Men still remember the first kiss after women have forgotten the last.

  • 10. Data: 2008-07-30 16:02:15
    Od: "bolek" <b...@n...pl>

> [...]
    > łopaty?
    >
    > No i na czyje wyszło?
    >
    > Ale wracajcie, wracajcie. Powitamy was z otwartymi rękami.

    Mieszkam w rejonie z którego wyjechało sporo ludzi
    /W.Brytania, Niemcy, Holandia, a nawet Stany/
    Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś wrócił.
    Jeżeli ktoś wraca to jest to nieudacznik,
    któremu w Polsce też nic się nie uda.
    Wartościowi już nie wrócą.

    bolek