PracaGrupypl.praca.dyskusje › odszkodowanie a staż pracy? pytanko

  • 1. Data: 2005-04-16 14:10:15
    Temat: odszkodowanie a staż pracy? pytanko
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    witam
    ..mam prawomocny wyrok zasądzający na moją korzyść odszkodowanie w wysokości
    3-miesięcznego wynagrodzenia. Wiem ,że czasokres za który sąd zasądził
    odszkodowanie wlicza się do stażu pracy .Mam w związku z tym pytanie gdzie
    ma być ten okres wpisany , kto to ma zrobić , na czyje polecenie (prośbę ) i
    jak to załatwić?
    serdeczności

    --
    _______________________
    j...@w...pl

  • 2. Data: 2005-04-17 11:03:50
    Temat: Re: odszkodowanie a staż pracy? pytanko
    Od: "Berthli McHarvey" <b...@o...pl>

    Użytkownik "J&B" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma być ten okres wpisany , kto to ma zrobić , na czyje polecenie (prośbę )

    Podejrzewam, że otrzymałeś odszkodowanie za bezpodstawne rozwiązanie umowy
    bez wypowiedzenia. Skoro tak, to pracodawca MUSI wystawić Ci nowe świadectwo
    pracy, w którym po pierwsze jako powód rozwiązania umowy podaje rozwiązanie
    za wypowiedzeniem (lub wygaśnięciem umowy), oraz wpisuje czas pracy, który
    obejmuje czas, za które zostało przyznane odszkodowanie.

    Aha, podstawą wydania nowego świadectwa pracy jest wyrok sądu i nie musisz o
    to dodatkowo wnioskować (są na to odpowiednie paragrafy K.P. w tej chwili
    nie pamiętam - sam mam podobną sprawę, ale jeszcze niestety w trakcie).
    Jeśli pracodawca Ci nie wydał, to mu się przypomnij... powinno podziałać...
    chociaż jeśli nie podziała, to nie wiem co dalej. Znowu do Sądu?? :-)
    Jeszcze do tego etapu nie dotarłem.

    Dzięki temu, możesz przy rozmowie kwalifikacyjnej chwalić się, że masz
    dłuższy staż, oraz nie masz wpisu, że zostałeś z roboty zwolniony. Z dugiej
    strony, jeśli chodzi o świadczenia od państwa, ten czas może się nie
    liczyć - np. nie wiem czy wlicza się do emerytury itp.

    Powodzienia i pozdrowienia
    B.