PracaGrupypl.praca.dyskusje › odmowa wychowawczego-likwidacja zakładu

  • 1. Data: 2007-03-13 12:45:03
    Temat: Re: odmowa wychowawczego-likwidacja zakładu
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    w sumie widać tu tak duzo nieprawidłowości i "kombinatorstwa" pracodawcy, że nie ma
    co się zastanawiac i udac sie do najbliższego PIPu.

  • 2. Data: 2007-03-13 13:11:51
    Temat: odmowa wychowawczego-likwidacja zakładu
    Od: "tomy" <k...@n...poland.com>

    Witam,

    Mam problem i mam nadzieję że mi pomożecie - opisze całą sytuacje:

    żonie kończy się urlop macierzyński i napisała do pracodawcy wniosek o urlop
    wychowawczy. Pracodawca powiedział, że nie dostanie żona urlopu bo on
    likwiduje działalność (swoją drogą rozmawiałem z pracownikami sklepu i nic
    nie wiedzą o likwidacji sklepu, także mam podejrzenie że to nieprawda) i
    zaprosił żonę dzień po skończeniu urlopu macierzyńskiego żeby odebrała
    świadectwo pracy.
    Mam mnóstwo wątpliwości jak to załatwić bo tak - powinna żona dostać okres
    wypowiedzenia 3 albo 1 miesiąc+pieniądze za 2 miesiące?
    Co przez te 1 czy 3 miesiące - żona chciała urlop wychowawczy i chyba nie
    będzie musiała przyjść do pracy w tym okresie wypowiedzenia - czyli będzie
    miała 3 miesiące albo 1 urlopu wychowawczego czy nie może go dostac i musi
    iść do pracy?
    Kolejne pytanie - czy odmowe urlopu wychowawczego musi żona dostać na
    piśmie?
    Inna sprawa żona nie miała wogole urlopu od 2004 roku czyli przez 4 lata -
    czy można domagać się zapłaty za niewykorzystany urlop?
    I jeszcze co zrobić jeżeli pracodawca nie zlikwiduje sklepu tylko na
    przyklad rozwiąże spółkę i założy nową, np. na małżonka?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 3. Data: 2007-03-13 13:47:01
    Od: "tomy" <k...@n...poland.com>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> napisał w wiadomości
    >w sumie widać tu tak duzo nieprawidłowości i "kombinatorstwa" pracodawcy,
    >że nie ma co się zastanawiac i udac sie do najbliższego PIPu.

    No tak, ale:
    - odebrac wypowiedzienie jeżeli pracodawca da?
    - odebrać świadectwo pracy?
    - co jeżeli nie da pisemnej odpowiedzi na wniosek o urlop wychowawczy?
    - jak upomnieć się o zaległy urlop?
    - co z okresem wypowiedzenia?

    Tomasz

  • 4. Data: 2007-03-13 13:49:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:et67vv$hgt$1@atlantis.news.tpi.pl tomy
    <k...@n...poland.com> pisze:

> [...]
    > żonie kończy się urlop macierzyński i napisała do pracodawcy wniosek o
    > urlop wychowawczy. Pracodawca powiedział, że nie dostanie żona urlopu
    To bez znaczenia. W obecnym momencie zakłąd pracy funkcjonuje normalnie i ma
    normalne obowiązki.
    To wszystko w ogóle śmierdzi kulawym kombinatorstwem. Ja bym się nie bawił z
    gnojem tylko do PIPy od razu i tyle.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-03-13 17:20:15
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "tomy" <k...@n...poland.com> napisał w wiadomości

    > żonie kończy się urlop macierzyński i napisała do pracodawcy wniosek
    o urlop
    > wychowawczy.

    Jeszcze w okresie urlopu macierzyńskiego żona powinna złożyć wniosek o
    udzielenie urlopu wypoczynkowego zaległego i bieżącego (za 2007 r. w
    pełnym rocznym wymiarze 20 lub 26 dni) BEZPOŚREDNIO po urlopie
    macierzyńskim. Pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu
    wypoczynkowego bezpośrednio po urlopie macierzyńskim. Następnie złożyć
    wniosek (z co najmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem) o udzielenie
    urlopu wychowawczego. Od chwili złożenia wniosku o urlop wychowawczy
    pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę, urlop wychowawczy musi
    zostać udzielony przez pracodawcę, bez względu na to, czy się to
    pracodawcy podoba, czy też nie podoba.
    Ani podczas urlopu macierzyńskiego, ani w czasie urlopu wypoczynkowego
> [...]

    nieprawda) i
    > zaprosił żonę dzień po skończeniu urlopu macierzyńskiego żeby

    Inna sprawa jest przy likwidacji pracodawcy. Nie chcę się wypowiadać,
    bo nie znam szczegółów.
    Jednak tak bezpośrednio po zakończeniu urlopu macierzyńskiego nie
    można wydać świadectwa pracy, najpierw trzeba rozwiązać umowę o pracę.
    Radzę kontakt z PIP.

    > Kolejne pytanie - czy odmowe urlopu wychowawczego musi żona dostać
    na
    > piśmie?

    Tak, ale pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu wychowawczego,
    chyba że likwiduje działalność przed rozpoczęciem urlopu
    wychowawczego.

    > Inna sprawa żona nie miała wogole urlopu od 2004 roku czyli przez 4
    lata -
    > czy można domagać się zapłaty za niewykorzystany urlop?

    Do wykorzystania w naturze lub jako ekwiwalent po rozwiązaniu umowy o
    pracę.

    > I jeszcze co zrobić jeżeli pracodawca nie zlikwiduje sklepu tylko na
    > przyklad rozwiąże spółkę i założy nową, np. na małżonka?

    Będzie to oznaczać:
    1) albo likwidację pracodawcy i zwolnienie pracowników,
    2) albo przejęcie wszystkich zobowiązań dotychczasowego pracodawcy
    przez jego następcę, a więc również pracowników, ale wszyscy
    pracownicy powinni otrzymać wypowiedzenia umowy o pracę u
    dotychczasowego pracodawcy i propozycję zatrudnienia w nowej firmie.

    Sprawa jest trochę trudna, pracodawca prawdopodobnie chce omijać
    przepisy, dlatego doradzam kontakt z PIP.

    Pozdr

    --
    wa

  • 6. Data: 2007-03-14 12:24:31
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawa jest trochę trudna, pracodawca prawdopodobnie chce omijać
    > przepisy, dlatego doradzam kontakt z PIP.
    >
    > Pozdr
    >
    > --
    > wa

    Radze rowniez zwrocic uwage pracodawcy ze za wypowiedzenie umowy o prace z
    przyczyn ekonomicznych pracodawcy nalezy sie zonie odszkodowanie, jezeli
    pracodawca chce ja zwolnic bez okresu wypowiedzenia to musi za nie
    wykorzystany okres zaplacic.
    Powinno zadzialac, tym bardziej ze pozostawienie zony na urlopie
    wychowawczym nie wiaze sie dla pracodawcy z dodatkowymi kosztami, poza
    obowiazkiem przyjecia jej do pracy na poprzednie stanowisko po powrocie z
    urlopu wychowawczego.

    Iwona