PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile dni urlopu przysługuje ?

  • 1. Data: 2002-01-16 15:38:10
    Temat: ile dni urlopu przysługuje ?
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    Jest taki oto problem. Moja kobieta po zakończeniu studiów magisterskich
    dziennych (5 lat) została zatrudniona na umowę o pracę w tzw. budżetówce
    (SANEPID) w lutym 2001r.
    A teraz kilka pytań:

    1) Ile dni (płatnego) urlopu przysługiwało jej w roku 2001r.

    2) Ile dni (płatnego) urlopu przysługuje jej w roku 2002r. (z uzwględnieniem
    okresu styczeń 2002r. oraz pozostałe miesiące po 01.02.2002 - rocznica
    zatrudnienia przez SANEPID)

    Z jej wyliczeń wynika, że przysługiwało jej 19 dni za rok 2001r. i teraz 20
    dni za 2002r. Czy się nie myli ?
    Ja nie mam o tym zielonego pojęcia, dlatego pytam Was - Szanowni grupowicze.
    Prosiłbym o dokładny sposób wyliczania tego typu kwestii oraz (o ile to
    możliwe) o linka do treści odpowiedniej ustawy.

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2002-01-16 16:01:40
    Temat: Re: ile dni urlopu przysługuje ?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Prosiłbym o dokładny sposób wyliczania tego typu kwestii oraz (o ile to
    > możliwe) o linka do treści odpowiedniej ustawy.

    Studia - 8 lat stażu pracy liczonego do wymiaru urlopu = 20 dni pełny
    urlop
    Prawo do 1 zaliczkowego urlopu w wymiarze 1/2 pełnego nabywa po 6
    miesiącach pracy.
    Prawo do pełnego 1 urlopu nabywa po przepracowaniu roku.
    Prawo do _każdego_ następnego urlopu w pełnym wymiarze nabywa 1 stycznia.

    Reasumując:
    1. W 2001 roku przysługiwało jej 10 dni
    2. W 2002 roku od lutego przysługuje następne 10 dni.
    3. Os 1 stycznia 2003 przysługuje 20 dni, a od lutego 2003 dodatkowe 6
    dni wyrównania.
    4. Od 1 stycznia każdego następnego roku przysługuje 26 dni.

    www.sejm.gov.pl

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz